Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge jobbet du, og hvilken jobb har du? 

Jeg er redd jeg har litt store forventninger til meg selv.. Trives så godt i jobben, men føler det at jeg er så kvalm og trøtt virkelig går ut over hverdagen... Jobber på kontor, er i uke 10 og har ikke gitt beskjed til arb.giver enda. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig. Graviditet er ikke en sykdom.

Anonymkode: 5b34e...648

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må være en mann, hilsen gravid. 

Anonymkode: 6c0c1...e34

• Liker 24
Skrevet

Jeg er lærer og jobbet helt frem til permisjonsstart. Var ikke vekk én dag.

Anonymkode: 9e295...b66

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må være en mann, hilsen gravid. 

Så du tenker at alle bør sykemeldes når de er gravid? De aller fleste både kan og bør arbeide hele svangerskapet. Til info har jeg tre barn.

• Liker 3
Skrevet

Jobbet fullt ut, sykepleier.

Anonymkode: 2a840...237

• Liker 1
Skrevet

Jobber på kontor. Fikk derfor til å ta meg flere gråtepauser på doen i kjelleren i løpet av dagen, og hjemmekontor på de verste dagene, så kom meg gjennom kvalme- og trøtt-perioden. I uke 20 kom bekkenløsningen, da klarte jeg å stå i jobb til uke 34 med hjemmekontor og 20% sykemelding. I uke 34 ble jeg 100% sykemeldt. 

Anonymkode: dda4d...e01

• Liker 3
Skrevet

Da jeg var gravid var jeg elektriker og hadde en fysisk tung jobb. Med første ble jeg sykemeldt i uke 30 pga bekkenløsning. Med andre ble jeg sykemeldt de siste to ukene før permisjon. 

Anonymkode: 4144f...095

Skrevet

Jobbet ca 7 uker 🤔

Barnehage 

Anonymkode: fb8e5...e8b

• Liker 1
Skrevet

Ja. Frem til én uke før planlagt keisersnitt. 

Anonymkode: 72166...c56

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er så lei, SÅÅÅÅÅ DRIT FORBANNA LEI av det idiotiske, bagatelliserende og kvinnefiendtlige uttrykket der. INGEN SIER DET ER EN SYKDOM! INGEN!!! Men MANGE får fysiske plager som er uforenelig med å arbeide 100%, og i verste fall arbeide i det hele tatt!! Er det så JÆVLA VANSKELIG Å FORSTÅ 😀😀

• Liker 34
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

"Selvfølgelig".

Beinbrudd er heller ikke en sykdom. Dødsfall i nær familie er ikke en sykdom. Utbrenthet er ikke en sykdom. Hjerneslag, ryggprolaps, muskelruptur, trafikkulykker, det er mye man med jævlig god grunn kan holde seg hjemme med som per def ikke er syyykdom.

Anonymkode: bb194...e83

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Herregud…. 

Anonymkode: fb8e5...e8b

• Liker 7
Skrevet

Var ikke sykmeldt en dag. Jobbet til 2 uker før termin. Jobbet på kontor.

Anonymkode: 23a54...baf

• Liker 1
Skrevet

Jobbet helt fram til permisjonsstart. Gikk helt fint! Ikke en eneste sykemelding. 

Den verste perioden var uke 6-10 da var jeg trøtt og litt kvalm. Men det gikk greit 😊 Andre og tredje trimester gikk strålende.

Fikk noe tilrettelegging i slutten av tredje trimester da.

Skrevet

Var sykemeldt i første trimester da jeg sovnet stående og sittende. Jeg jobber med maskiner så det kunne være farlig å jobbe. 

Ellers jobbet jeg frem til permisjonsstart 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så du tenker at alle bør sykemeldes når de er gravid? De aller fleste både kan og bør arbeide hele svangerskapet. Til info har jeg tre barn.

Nei, men reagerer på at du sier at det ikke er en sykdom. Er jo faktisk en kjempebelastning å være gravid- og veldig ulikt fra gravid til gravid. Flott for deg at du var i full jobb, men ikke alle som har det så enkelt. 

• Liker 7
Skrevet

Jobbet helt frem til permisjonsstart. Er lege selv.

Anonymkode: 5a42e...2fa

Skrevet
esk skrev (4 minutter siden):

Jeg er så lei, SÅÅÅÅÅ DRIT FORBANNA LEI av det idiotiske, bagatelliserende og kvinnefiendtlige uttrykket der. INGEN SIER DET ER EN SYKDOM! INGEN!!! Men MANGE får fysiske plager som er uforenelig med å arbeide 100%, og i verste fall arbeide i det hele tatt!! Er det så JÆVLA VANSKELIG Å FORSTÅ 😀😀

💪💪

• Liker 6
Skrevet

Tvang meg selv på jobb i 100 % stilling helt til jeg ble innlagt med truende prematur fødsel i uke 32. Sint gynekolog som lurte på hvorfor det å være flink pike var viktigere for meg enn å ta vare på helsen til barnet jeg hadde i magen. 

Har en fysisk tung jobb som operasjonssykepleier. Innebærer alt fra tunge løft og montering av operasjonsbord til ukomfortable, statiske stillinger.

Fikk etter hvert ny jobb som fagansvarlig med kontorjobb. Jobbet ut uke 37 med de to siste barna uten problemer.

Anonymkode: 7b4f4...efe

• Liker 8
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...