Gå til innhold

Hvordan fungerer dette med mensen og vektforskjell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så vidt jeg har skjønt kan vekten variere en del gjennom syklusen, om man har mensen osv. Jeg bare lurer på hvor mye kan vekten variere? Og når merker man forskjellen? Er det slik at man feks veier 55 kg når man har mensen også mister man feks 5 kg av vekten en ukes tid etter at mensen har stoppet? Noen som har peiling?

Anonymkode: 6b615...952

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel helt individuelt og du kan kun finne ut av det ved å veie deg hyppig over noen mnd. 

Anonymkode: 95245...ea4

• Liker 2
Skrevet

Hos meg begynner vannvekta å slippe dagen før mensen kommer. Sånn fra midten av syklusen begynner vekta å stige igjen. 

Anonymkode: 4335e...0d5

Skrevet

Hos meg er det ca 1,5-2 kg i forskjell, men det er bare vann. Veier mest de 2 første dagene av mensen, og jeg må tisse konstant, og i løpet av disse par dagene forsvinner da naturlig nok vannvekten igjen, før jeg begynner å lagre vann i kroppen igjen uka før mensen.

Anonymkode: 65381...4bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så vidt jeg har skjønt kan vekten variere en del gjennom syklusen, om man har mensen osv. Jeg bare lurer på hvor mye kan vekten variere? Og når merker man forskjellen? Er det slik at man feks veier 55 kg når man har mensen også mister man feks 5 kg av vekten en ukes tid etter at mensen har stoppet? Noen som har peiling?

Anonymkode: 6b615...952

Vet ikke antall kg men opplever at det synes godt på meg, i ansiktet og klærne passer omtrent ikke😩🤪

Anonymkode: bd15e...4d3

Skrevet

Hvor mange kilo vil variere fra person til person. For at du skal finne ut hvordan din syklus påvirker deg må du veie deg hver dag på morgenen etter toalettet og før mat. Skriv ned vekta og se hvordan det går over noen måneder. 

Jeg mistet mye vannvekt rett rundt mensen, opp til 3 kilo på det meste. Da var jeg ganske overvektig. 

Jeg har ikke hørt om noen som svinger så mye som 5 kilo, vil tro 1-2 er mest normalt.

Anonymkode: 9bab4...390

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor mange kilo vil variere fra person til person. For at du skal finne ut hvordan din syklus påvirker deg må du veie deg hver dag på morgenen etter toalettet og før mat. Skriv ned vekta og se hvordan det går over noen måneder. 

Jeg mistet mye vannvekt rett rundt mensen, opp til 3 kilo på det meste. Da var jeg ganske overvektig. 

Jeg har ikke hørt om noen som svinger så mye som 5 kilo, vil tro 1-2 er mest normalt.

Jeg svinger rundt 6 kilo nå, midt i 40-åra. Som ung kunne det svinge så mye som 9-10 kilo de verste månedene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg svinger rundt 6 kilo nå, midt i 40-åra. Som ung kunne det svinge så mye som 9-10 kilo de verste månedene. 

Det er veldig mye, er du overvektig? Hvordan slipper kroppen så mye vann på så kort tid? 10 kg er jo vilt mye.  Du må jo tisse helt enorme mengder? Eller er det noe annet som skjer? 

Jeg gikk ned 10 kilo på 14 dager en gang, men da hverken spiste jeg eller drakk særlig da jeg ble slanke operert. Det må være fryktelig tungt for kroppen å svinge så mye som 10 kilo opp og ned hver måned. 

Skrevet

Tar på min 2 kg dagene før mens som forsvinner til jeg slutter blø. Tar på min 1 kg ved eggløsning. Etter mens er jeg lettest.

Anonymkode: 30895...096

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...