AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Jeg var hos fastlegen for ikke så lenge siden da jeg ønsket å bytte p pille merke da jeg har brukt cerazette og fikk konstant mensen. Jeg fant ut at det finnes en annen type minipille som heter conludag og spurte legen om jeg kunne bytte over til denne, men legen sa det er en gammel minipille og den gir ikke like god beskyttelse som cerazette og p piller med østrogen i og jeg har ikke lysst å gå på hverken cerazette igjen eller p piller med østrogen i. Jeg tenker at jeg kunne gitt den en sjanse i hvert fall med tanke på om jeg får mensen eller ikke av den også. Jeg syns også det er rart at legen ikke ville skrive ut den til meg, for hvis den gir mindre beskyttelse enn de andre p pillene så er det i hvert fall bedre beskyttelse enn ingenting når jeg har sex med kjæresten. Noen her som har erfaringer med conludag? Hva var bra/dårlig med den? Anonymkode: f407d...436
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Det hørtes rart ut at du ikke fikk resept på den. Har ikke erfaring med conludag, men hva med Slinda? Det kunne jo vert ett alternativ? https://sexogsamfunn.no/prevensjon/gestagenpille/slinda/ Anonymkode: 66f05...a7c
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 Såvidt jeg har forstått så er bakdelen med Conludag at den må tas til nøyaktig samme tidspunkt hver dag. Dersom man er flere timer for sen eller glemmer en pille, må man bruke annet prevensjonsmiddel i tillegg. I tillegg vil piller uten østrogen regulere menssyklusen mye dårligere enn piller med østrogen, og Conludag har mye lavere hormonnivå enn Cerazette og vil dermed regulere blødninger enda dårligere enn Cerazette. Hvis legen nekter å skrive ut, kan du jo spørre en annen lege, eller evt foreslå Slinda. Anonymkode: debdc...c70
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Jeg tålte ikke så godt zerazette, så jeg sa bare at jeg ville prøve conludag. Den er helt uten bivirkninger så jeg er veldig fornøyd. Men du må være nøye med å ta tabl på samme tid hver dag. Jeg er 39 år og røyker hvis det gar noe å si. Jeg fikk ikke gå på østrogen ppiller hvis du skjønner. Hvor gammel er du? Anonymkode: 420ff...8e2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 Conludag er det vel ikke så mange som blir anbefalt lengre, men jeg støtter forslaget over her om Slinda. Noen sier det er det samme som Cerazette, bare bedre og mer moderne. Dette stemmer ikke helt, det er en gestagen-pille, men et annet virkestoff, men for flere har den vist seg å ha mindre bivirkninger enn annen type prevensjon. I motsetning til andre typer gestagen-piller så kan denne på sikt stoppe mensen helt, og er gunstig for dem som sliter med akne Anonymkode: e3d99...d9f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 Kan du ikke prøve p-ring? Det skal vel være samme hormoner som minipiller. Anonymkode: 11337...c97
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 Cerazette funker best om man tar det ca samtidig hver dag. Mistet mensen i åresvis etter mye tull. Anonymkode: 7bde8...672
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #8 Skrevet 26. januar 2023 Blødde i 6 måneder på cerazette, så ble det stopp. Har ikke hatt mensen på 15 år. Anonymkode: abf59...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå