AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Er litt stresset, da jeg våknet for 2 dager siden med blodrøde øyne og fikk beskjed fra øyelege at dette kunne skyldes høyt blodtrykk. Har i tillegg hatt småvondt i hodet i 5-6 dager, og idag er jeg ufattelig kvalm. Jordmor målte blodtrykket mitt for 2 uker siden til 123/88. Er veldig hoven i bein og hender noe hun mente var normalt. Bør jeg sjekke dette eller er alt greit? Tok kontakt med jordmor idag som mente det ikke har sammenheng med litt høyere blodtrykk. Kan det være svangerskapsforgiftning? Anonymkode: 7d98d...81f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Hvorfor målte ikke øyelege blodtrykk når du først var i kontakt? Hvor langt på vei er du? Anonymkode: 3e739...12f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor målte ikke øyelege blodtrykk når du først var i kontakt? Hvor langt på vei er du? Anonymkode: 3e739...12f Jeg visste ikke at de kunne det? Var bare kjapt innom, de så på øynene over disken. Er 35 uker Anonymkode: 7d98d...81f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Sjekk heller en gang for mye enn en gang for lite 😊 Jeg ville ringt lege/jordmor i morgen. (Evt. til legevakta i kveld for en second opinion). Anonymkode: 4feee...226
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg visste ikke at de kunne det? Var bare kjapt innom, de så på øynene over disken. Er 35 uker Anonymkode: 7d98d...81f Da stikker du innom legekontoret i morgen og får sjekket blodtrykk og levert en urinprøve. Anonymkode: 3e739...12f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 Har hatt svangerskapsforgiftning,og mange av symptomene du har. Kvalme,hodepine,kjempehovne bein(fikk ikke på meg sko,måtte bruke mannens) Et annet symptom er synsforstyrrelser. Det hadde ikke jeg,da. Enkelt å sjekke med blodtrykksmåling og urinprøve. Jeg ville ha sjekket det hvis jeg var deg. Ring legen eller jordmor og si du er bekymret. De bør absolutt ta deg inn til en sjekk. Anonymkode: 69782...d54
Vera Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 Få dette sjekket. Bestill time i morgen tidlig (eller ta kontakt med legevakt i dag).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå