AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Etter å ha funnet en kul i brystet tok jeg turen til fastlegen. Han tok en rask ultralyd og sa han ville ha meg til mammografi så raskt som mulig. Da jeg spurte hva han leste ut fra ultralyden sa han bare at han utelukket en væskefyllt kul, og kunne ikke si noe mer på nåværende tidspunkt. Hvor lang tid tar det fra henvisning til man får time? Vet jo at de fleste kuler er uskyldige, men det er vanskelig å tenke på noe annet akkurat nå... Anonymkode: 3d320...a82
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Fikk time noen dager etter henvisning fra lege 🙂 Anonymkode: b672d...4fc
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk time noen dager etter henvisning fra lege 🙂 Anonymkode: b672d...4fc Takk for svar, håper det går like raskt her🤗 Anonymkode: 3d320...a82
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Pakkeforløp brystkreft sier at fra henvisning mottas til utredning starter er frist 7 dager (hverdager). Klarer ikke sykehuset fristene, vil de ofte kjøpe tjenesten fra privat leverandør, som for eksempel Aleris. Så dette går ganske fort. Og de aller aller fleste hopper ut av pakkeforløpet etter utredning fordi kulen er ufarlig. https://www.helsedirektoratet.no/brosjyrer/utredning-ved-mistanke-om-brystkreft-pasientinformasjon#lastnedbrosjyrepdf Anonymkode: ced1a...308 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Pakkeforløp brystkreft sier at fra henvisning mottas til utredning starter er frist 7 dager (hverdager). Klarer ikke sykehuset fristene, vil de ofte kjøpe tjenesten fra privat leverandør, som for eksempel Aleris. Så dette går ganske fort. Og de aller aller fleste hopper ut av pakkeforløpet etter utredning fordi kulen er ufarlig. https://www.helsedirektoratet.no/brosjyrer/utredning-ved-mistanke-om-brystkreft-pasientinformasjon#lastnedbrosjyrepdf Anonymkode: ced1a...308 Tusen takk! Anonymkode: 3d320...a82
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 Tok fastlegen ultralyd? Det har jeg ikke hørt om før 🤔 trodde det var bare hos spesialist. Uansett, Om legen mistenker kreft tenker jeg at det ikke vil gå lang tid før du får innkalling. Hilsen en brystkreft rammet. Anonymkode: 26717...67a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 Jeg fikk time nøyaktig 1 uke etterpå :-) Først tok de mammografi, og rett etterpå ultralyd og biopsi av tumoren. I dette tilfellet kunne radiologen si på stedet at det var kreft. Ofte må man da vente ca 1 ekstra uke på svar fra enten celleprøven eller biopsien som blir tatt, for å vite sikkert. Anonymkode: 4316e...800
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #8 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Tok fastlegen ultralyd? Det har jeg ikke hørt om før 🤔 trodde det var bare hos spesialist. Uansett, Om legen mistenker kreft tenker jeg at det ikke vil gå lang tid før du får innkalling. Hilsen en brystkreft rammet. Anonymkode: 26717...67a Ja jeg stusset over det selv, men har ikke vært hos fastlege på 5 år så tenkte ikke så mye over det. Anonymkode: 3d320...a82
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #9 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg fikk time nøyaktig 1 uke etterpå :-) Først tok de mammografi, og rett etterpå ultralyd og biopsi av tumoren. I dette tilfellet kunne radiologen si på stedet at det var kreft. Ofte må man da vente ca 1 ekstra uke på svar fra enten celleprøven eller biopsien som blir tatt, for å vite sikkert. Anonymkode: 4316e...800 Godt å høre at det går raskt! Vet du hva som gjorde at de kunne se det på stedet? Anonymkode: 3d320...a82
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #10 Skrevet 25. januar 2023 Jeg hadde også en kul i brystet og ble satt på pakkeforløp med en gang, fikk time etter få dager. De undersøkte brystet og fant en siste som de stakk hull på slik at væsken kom ut. Noe mer var det ikke. Var ikke kreft altså. Du får helt sikkert time raskt. Krysser fingrene for at alt går bra! Anonymkode: d8374...582
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #11 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg hadde også en kul i brystet og ble satt på pakkeforløp med en gang, fikk time etter få dager. De undersøkte brystet og fant en siste som de stakk hull på slik at væsken kom ut. Noe mer var det ikke. Var ikke kreft altså. Du får helt sikkert time raskt. Krysser fingrene for at alt går bra! Anonymkode: d8374...582 Så godt å høre det gikk bra🥰 Anonymkode: 3d320...a82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå