Gå til innhold

Kan dårlig helse gi masse kviser? (Bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge slitt med dårlig helse, av mange ulike grunner, og det går bare nedover uansett hva jeg gjør...

Siste ukene har huden min også blitt veldig rar, med at den føles tørr hele tiden, med flassing i pannen og på tinningene, samtidig som masse kviser på haken og nesa. Legger ved bilde for å vise. De ser mye hissigere og røde ut enn bildet får frem.

Har noen andre opplevd kviser og uren/tørr hud når man sliter med helsa...? 

Jeg er i begynnelsen av førtiårene, og lurer på om det også kan være overgangsalderen 🤔 Har veldig kraftige mensblødninger, og det kan gå 6 uker mellom menstruasjon. Sover også veldig dårlig, for så plutselig å sove 12 timer i døgnet... Og jeg er konstant sliten, utmattet, kortpustet og får høy puls av ingenting. 

Må også nevne at jeg nylig fikk adhd diagnosen og startet på medisiner. Kan det være de som gir meg kviser og problemer med menssyklus og søvn?

Har legetime, men nysgjerrig på andres opplevelser med dårlig helse og uren hud 🙃

Dette ble visst et langt og rotete innlegg 🙈

20230125_001338.jpg

Anonymkode: 05b85...352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plagene du nevner er også symptomer på bl.a. jernmangel. Hvis plagene ble verre samtidig som mensblødningene økte, gir det mening. Jeg ville bedt legen sjekke både vitamin- og mineralmangel.

Anonymkode: 55679...d97

Skrevet

Det kan være perimenopause.. 

Skrevet

Jeg ville nok sett på Adhd-medisinene først. 

Anonymkode: 0ff7d...72e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...