AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Etter en jobbfest havnet jeg på hotellrom med en venn og kollega jeg har hatt litt følelser for i mange år. Jeg var egentlig bestemt på at ingenting skulle skje fordi han har samboer, men vurderingsevnen ble dessverre for dårlig med alkohol innabords. Jeg skjønte at han også har en crush på meg, men jeg har gått i meg selv og funnet ut at jeg vil absolutt ikke være noens elskerinne eller lage drama, så jeg har hatt kun profesjonell kontakt på jobb etter denne episoden. Jeg har følelser, men jeg har ikke noen problemer med å legge dem unna, selv om vi har en utrolig kjemi, vennskap og tiltrekning der. Kommer aldri til å skje noe mer fra min side så lenge han er i et forhold. Jeg tror på han når han fortalte at han er i et forhold uten følelser, uten sex, men at han pga barn og økonomi og fordi han hadde et liv hvor der han kunne prioritere jobb og hobbyer, ikke hadde tenkt å gå. Og det er realt. Men det er jo på en måte trist også. Jeg hadde ikke klart å leve i et forhold uten disse tingene. Hva gjør at noen klarer å leve sånn uten å bli deppa? Jeg skal være ærlig og si at jeg innerst inne håper at han en dag bryter ut, uten at jeg har en finger med i spillet. Men hva er oddsen for det, tro? Anonymkode: 846db...042
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Elskerinnetalen 😄 Anonymkode: 25ea1...e8a 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 Mange blir i et dødt forhold hele livet.. hverdagen med Familien AS går rundt, man har jobb og hobbyer å fokusere på, og ikke minst så er jo barna noe man deler kjærlighet til og hvor man alltid har noe å snakke om og drive med. Så vil man jo selvsagt ikke såre barna, eller familie og venner, man er så integrert i hverandres liv og det koster bare for mye å snu alt på hodet. Når han ikke engang tenker tanken eller nører fantasien om å forlate henne, så er det nok ikke stor sjanse for at det skjer, med det første. Men det kan jo selvsagt skje en dag. Hun kan jo også finne på å gå selv om han synes alt er greit. Anonymkode: 34ce3...c81 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Men vil du ha han da? Når han har for vane å gjøre sånt? Anonymkode: 7fcde...faa
Flintis Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter en jobbfest havnet jeg på hotellrom med en venn og kollega jeg har hatt litt følelser for i mange år. Jeg var egentlig bestemt på at ingenting skulle skje fordi han har samboer, men vurderingsevnen ble dessverre for dårlig med alkohol innabords. Jeg skjønte at han også har en crush på meg, men jeg har gått i meg selv og funnet ut at jeg vil absolutt ikke være noens elskerinne eller lage drama, så jeg har hatt kun profesjonell kontakt på jobb etter denne episoden. Jeg har følelser, men jeg har ikke noen problemer med å legge dem unna, selv om vi har en utrolig kjemi, vennskap og tiltrekning der. Kommer aldri til å skje noe mer fra min side så lenge han er i et forhold. Jeg tror på han når han fortalte at han er i et forhold uten følelser, uten sex, men at han pga barn og økonomi og fordi han hadde et liv hvor der han kunne prioritere jobb og hobbyer, ikke hadde tenkt å gå. Og det er realt. Men det er jo på en måte trist også. Jeg hadde ikke klart å leve i et forhold uten disse tingene. Hva gjør at noen klarer å leve sånn uten å bli deppa? Jeg skal være ærlig og si at jeg innerst inne håper at han en dag bryter ut, uten at jeg har en finger med i spillet. Men hva er oddsen for det, tro? Anonymkode: 846db...042 Han er jo i forhold pga at han vil se barna vokse opp og at han antagelig må selge huset og kanskje betale bidrag. Når barna blir store vil det endre seg, kanskje er huset nedbetalt også. Det blir litt nytte kostnad for hva som er best ved å være i forhold eller alene.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 Jeg er han, og jeg klarer ikke å gå. Det blir for mye styr, sårede følelser, smerte hos andre. For min egen del kunne jeg gått ganske lett, men det er av hensyn til barna - at de skal få ha hus, hjem, biler, osv - samt slippe å bli skilsmissebarn - at jeg blir. Meg selv? Det må komme i annen rekke, selv om jeg drømmer om den andre mannen. Jeg elsker ikke min nåværende partner mer, men jeg faker alt. En dag av gangen. Det er vondt. Anonymkode: e0250...f17 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 Oddsen for min del forresten. Tipper det er 10% sjanse for at jeg går. Anonymkode: e0250...f17
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #8 Skrevet 25. januar 2023 Mann her. Vært i dødt forhold i noen år. Går på «lykkepiller» for å overleve. Anonymkode: 78b8e...374
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #9 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Etter en jobbfest havnet jeg på hotellrom med en venn og kollega jeg har hatt litt følelser for i mange år. Jeg var egentlig bestemt på at ingenting skulle skje fordi han har samboer, men vurderingsevnen ble dessverre for dårlig med alkohol innabords. Jeg skjønte at han også har en crush på meg, men jeg har gått i meg selv og funnet ut at jeg vil absolutt ikke være noens elskerinne eller lage drama, så jeg har hatt kun profesjonell kontakt på jobb etter denne episoden. Jeg har følelser, men jeg har ikke noen problemer med å legge dem unna, selv om vi har en utrolig kjemi, vennskap og tiltrekning der. Kommer aldri til å skje noe mer fra min side så lenge han er i et forhold. Jeg tror på han når han fortalte at han er i et forhold uten følelser, uten sex, men at han pga barn og økonomi og fordi han hadde et liv hvor der han kunne prioritere jobb og hobbyer, ikke hadde tenkt å gå. Og det er realt. Men det er jo på en måte trist også. Jeg hadde ikke klart å leve i et forhold uten disse tingene. Hva gjør at noen klarer å leve sånn uten å bli deppa? Jeg skal være ærlig og si at jeg innerst inne håper at han en dag bryter ut, uten at jeg har en finger med i spillet. Men hva er oddsen for det, tro? Anonymkode: 846db...042 En slimål som ikke nøler med å svike sine aller nærmeste kan ingen stole på; heller ikke du. Anonymkode: 2c22d...24b 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #10 Skrevet 26. januar 2023 Oddsen for at han går ut av forholdet er ca 0% sjanse, siden det er mann. Har vert bort i en sånn mann. Levde i et dødt forhold. Han var til tider deprimert. Venner og familie oppmuntret han til å gå, for de såg hvor vondt han hadde det. Jeg var lyspunktet i livet hans et par år. Han var bestemt på å bryte ut. Men gjorde det ikke pga barna, fordi samboeren hans truet med barna. Han ble, og er der fremdeles. Han har funnet seg ny kvinne på si, som lyser opp hverdagen hans. Og sånn «må» han ha det i ca 15 år til. Så stakkars jævler som lider «for barnas skyld» sier jeg bare. Anonymkode: d2fc7...b28
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #11 Skrevet 26. januar 2023 Veldig liten odds han går. Mange verdsetter god økonomi og et bra fasadeliv forann kjærlighet. Barnas følelser er bare en unnskyldning og ikke noe han egentlig bryr seg om når han velger å bli og såre og bedra moren deres. Et barn vil oppleve det mye mer vanskelig å ha en sånn forelder enn å bli skillsmissebarn med litt dårligere økonomi. Han er en egoist og kona og barnas følelser ligger lang bak i rekka. Vil du virkelig være med noen som er slik? Han likte nok sin kone slik han liker deg en gang. Du vil bare bli den nye kona og bli behandlet på samme måte slik hun blir når hverdagen treffer dere også. Anonymkode: a4fe4...9ba 2
Carrot Skrevet 26. januar 2023 #12 Skrevet 26. januar 2023 Hvis man legger alle tingene på en vekt, for og imot og følelser er det eneste som veier imot er det utrolig mange grunner for å bli når man ellers har det helt fint tenker jeg..
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #13 Skrevet 26. januar 2023 Tror ikke verden er helt svart/hvitt. Kan jo gå opp og ned i forhold, og han kan jo elske konen selv om de er i en dårlig fase. Ikke at det unnskylder utroskap for all del. Men er jo bra at en verdsetter verdien av en familie. Anonymkode: 7977c...3ea 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #14 Skrevet 26. januar 2023 Carrot skrev (6 minutter siden): Hvis man legger alle tingene på en vekt, for og imot og følelser er det eneste som veier imot er det utrolig mange grunner for å bli når man ellers har det helt fint tenker jeg.. Helt enig. Anonymkode: e0250...f17
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #15 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tror ikke verden er helt svart/hvitt. Kan jo gå opp og ned i forhold, og han kan jo elske konen selv om de er i en dårlig fase. Ikke at det unnskylder utroskap for all del. Men er jo bra at en verdsetter verdien av en familie. Anonymkode: 7977c...3ea Men verdsetter man virkelig verdien av en familie om man er utro? Det er alltid uansett en risiko at det kommer frem i lyset, da vil utfallet være mye verre enn om en går ifra hverandre og har en bedre tone med eks som medfører bedre sammarbeid. En kan holde sammen for barna og treffe andre hvis en har en enighet om dette, men hvis en part ikke vet så er det jo plutselig svik og bedrag. Anonymkode: a4fe4...9ba 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #16 Skrevet 26. januar 2023 Jeg levde selv i et forhold uten følelser i mange år, og hadde bestemt meg for å holde ut til barna hadde flyttet ut. Men det ble vondere og vondere, det var fælt å bo med en person som jeg ble mer og mer avstengt fra, jeg savnet så ekstremt fysisk og følelsesmessig kontakt. Etter noen år fikk jeg angst og uro av å være i samme rom som ham, jeg ble så nedfor og tungsindig at jeg måtte bryte ut. Men jeg er kvinne og følelsesmenneske, kanskje det er lettere for menn å være rasjonelle. Anonymkode: 846db...042 1
viren Skrevet 26. januar 2023 #17 Skrevet 26. januar 2023 De fleste går ikke fra partner man har barn med for noen andre. Det er for mye å miste, og «følelser» blir underordnet alt det andre dersom hverdagen ellers er fin. Man har kjent hverandre lenge, hvert igjennom opp- og nedturer, eier bolig og andre verdier, og det viktigste - har barn sammen. Å kaste alt det på sjøen for å bli sammen med en annen oppleves sjeldent som verdt det.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #18 Skrevet 26. januar 2023 Tror flere kan ha ulik definisjon på hva et dødt forhold er. Jeg og kona har sex 1-2 ganger i året, men forholdet er langt i fra dødt. Vi har masse følelser og morro sammen. Jeg ville aldri i verden gått i fra kona om grunnen bare var lite sex. Selvfølgelig lett for meg å si, da jeg (vi) kan han så mye sex vi bare vil, men velger den frekvensen bi har begge to. Men poenget er det samme. Et forhold uten eller med lite sex, betyr ikke nødvendigvis at forholdet er dødt. Anonymkode: a49ea...2a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå