Gå til innhold

Hva lukter klærne når de kommer ut av vaskemaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge slitt med vaskemaskinen, klærne lukter ikke spesielt rene når de er nyvaska, men heller litt surt. Har holdt på fram og tilbake med rens av maskin, filter, eddik i vasken, rensemiddel, åpen dør etc men funker kun i kort tid, så er problemet tilbake. 

Nå har det vart så lenge at jeg ikke husker hvordan klærne lukta før, men tydeligvis ikke så ille. Hva lukter de hos dere? Skal det lukte godt når de er våte? Bruker ikke tøymykner. 

Maskinen begynner å dra på åra (snart 13 år) så spørsmålet er om den er moden for en utskiftning? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk tøymykner.

• Nyttig 1
Skrevet

Om lukten er litt skarp så kan det hende det er grease/olje fra hjullager til trommel. 

Skrevet
TheHairyToothfairy skrev (59 minutter siden):

Om lukten er litt skarp så kan det hende det er grease/olje fra hjullager til trommel. 

Er det noe man kan fikse selv da? 

Skrevet
Embla Othea skrev (1 time siden):

Bruk tøymykner.

Nei bruker kun på håndklær, vil ikke ødelegge klærne

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
lady90 skrev (1 minutt siden):

Klærne blir da ikke ødelagte av skyllemiddel! Hvor har du det fra? Jeg har alltid brukt skyllemiddel i alle år og ikke ødelagt et eneste plagg med det.

Nå snakker jeg ikke om ull eller silke da, men vanlige hverdagsplagg og slikt i bomull og andre normale materialer.

Anonymkode: 9bbcf...7eb

Skrevet

Mine klær lukter egentlig ingenting etter vask, bare "friskt". (Bruker vaskemiddel uten parfyme,  og ikke skyllemiddel)

Hvis klærne  lukter surt må du se på vask, tørk, eller oppbevaring. 

Vask har du sett på,  da må du se på tørk og oppbevaring. 

Anonymkode: b7be5...398

• Liker 2
Skrevet

Av og til så trenger vaskemaskinen en runde på 90 grader med en sånn rensetablett. 
Det går også an å ha en 90 graders vask innimellom for å holde bakteriene borte fra maskina 

Anonymkode: 265c3...6ef

• Nyttig 1
Skrevet

Har du tatt en skikkelig kokevask av maskinen? Jeg har alltid døra åpen når den er ikke er i bruk. Her lukter klærne ikke noe. Tøymykner bruker jeg aldri.

Anonymkode: 6f97d...59a

Skrevet

Når renset og vasket du maskinen sist? 

Anonymkode: 02cc6...a5e

Skrevet

Mine klær lukter rent. Blå comfort. Maskinen er over 15 år. Aldri hatt problemer med den. 

Skrevet

Jeg bruker tøymykner og jeg elsker lukten😍 kjører en rens av maskinen innimellom men klærne lukter alltid deilig og godt

Anonymkode: c3c91...b0b

• Liker 1
Skrevet
lady90 skrev (1 time siden):

Klærne utenom dongeribukser blir ikke ødelagt av det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du tatt en skikkelig kokevask av maskinen? Jeg har alltid døra åpen når den er ikke er i bruk. Her lukter klærne ikke noe. Tøymykner bruker jeg aldri.

Anonymkode: 6f97d...59a

Samme her.

Har du mye klær som inneholder polyester, ts?

Anonymkode: 9da3b...6ea

Skrevet

Når jeg ikke bruker tøymykner lukter de kun vaskepulver.   Jeg har brukt skyllemiddel alltid og aldri opplevd at det ødelegger klær.  Hvordan blir de ødelagt?

• Liker 2
Skrevet
Kate Upton skrev (1 time siden):

Mine klær lukter rent. Blå comfort. Maskinen er over 15 år. Aldri hatt problemer med den. 

Blå comfort lukter ikke rent. Det stinker tøymykner :(

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (1 minutt siden):

Blå comfort lukter ikke rent. Det stinker tøymykner :(

Hvis man bruker en hel kork ja. En bitteliten dæsj holder og da lukter det svakt svakt rent. 

Anonymkode: 77841...8b0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis man bruker en hel kork ja. En bitteliten dæsj holder og da lukter det svakt svakt rent. 

Anonymkode: 77841...8b0

Kan diskuteres. Slik lukt er lett gjenkjennelig. Man merker det selvsagt ikke selv etter en stund. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Klær skal ikke lukte noe som helst etter vask. Først da er de rene. Parfymen i tøymykner lukter ikke rent, men er der for å kamuflere vond lukt. Altså ikke rent i min nese...

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis klærne først har fått sur lukt må man kjøre de på minst 60 grader en runde. Det er bakterier som lukter. Jeg bruker forresten aldri tøymykner fordi det lukter høgg og er ganske så harry egentlig.

Anonymkode: 8cda0...f2c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...