Gå til innhold

Kjæresten har et skremmende forhold til sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har helt fantastisk sex, og jeg har hele tiden visst at det er noe hun har mye erfaring med. Men det går langt forbi å ha mye erfaring. Jeg begynner å sette hjertet i halsen hver gang hun forteller noe nytt, og synes det er vanskelig å komme over. Hun har vært med på ting jeg helst ikke skulle visst at noen er med på.

For meg er sex noe som skjer når man følger lysten, for henne er det som en hobby der man skal prøve ut alt mulig og helst koble det til diverse urovekkende opplevelser og temaer for ekstra effekt. Jeg tror det ville vært vanskelig for meg å se på noen av oss etterpå om jeg skulle behandlet henne på en ekkel og nedverdigende måte.

I tillegg kommer det at hun har hatt en forferdelig oppvekst. Jeg synes for eksempel at det er veldig rart at noen vil kalle meg pappa under sex. Når man så vet hva faren gjorde med henne, blir det bare fælt.

Det er ikke slik at dette ødelegger sexlivet vårt, vi har tydelige grenser, og hun sier at hun ikke trenger det. Men jeg merker at hun vil mer, og synes det er ubehagelig å ha i bakhodet. Samtidig vil jeg ikke legge føringer på hvordan hun skal være. Hvordan kommer vi oss gjennom dette på best mulig måte?

Anonymkode: 1a750...437

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært litt som kjæresten din, hvis jeg forstår riktig.  Jeg opplevde overgrep som barn, og også i voksen alder av en av mine beste venner. Mitt sexliv har vært mye og ofte. Jeg tror en del av mine barndoms traumer gjør at jeg har et ekstremt behov for bekreftelse av mannfolk, og jeg har funnet ut at den bekreftelsen får jeg ved å ha sex. Og gjerne bli behandlet stygt under sex også, som om at jeg ikke er verdt så mye. 

Akkurat nå er jeg ikke singel, men jeg hadde nok holdt på akkurat som før hvis jeg hadde vært det. Jeg forteller ikke min kjære om mine tidligere sexpartnere eller opplevelser. Alt jeg har gjort tidligere er noe jeg delvis skammer meg over, samtidig som jeg ikke greier å unngå det. 

Samtidig så uttrykker jeg ikke disse lystene, hvor jeg rett og slett vil bli behandlet stygt under sex, ovenfor partner. Jeg har bedt han om å vær litt røff, men det er en grense for hva som er sunt. 

Men jeg tenker likevel ikke så mye på de lystene for tida, fordi jeg blir så godt behandlet og får så mye positiv bekreftelse av han. Behovet mitt for den mannlige bekreftelsen blir på en måte fylt opp på flere forskjellige måter.

Antakeligvis skulle jeg gått i terapi. Jeg tror dette er et resultat av ubehandlede traumer, og en usunn måte å takle dem på. Og jeg skjønner godt hvorfor du synes dette er ubehagelig. 

• Hjerte 3
Skrevet
starken skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært litt som kjæresten din, hvis jeg forstår riktig.  Jeg opplevde overgrep som barn, og også i voksen alder av en av mine beste venner. Mitt sexliv har vært mye og ofte. Jeg tror en del av mine barndoms traumer gjør at jeg har et ekstremt behov for bekreftelse av mannfolk, og jeg har funnet ut at den bekreftelsen får jeg ved å ha sex. Og gjerne bli behandlet stygt under sex også, som om at jeg ikke er verdt så mye. 

Akkurat nå er jeg ikke singel, men jeg hadde nok holdt på akkurat som før hvis jeg hadde vært det. Jeg forteller ikke min kjære om mine tidligere sexpartnere eller opplevelser. Alt jeg har gjort tidligere er noe jeg delvis skammer meg over, samtidig som jeg ikke greier å unngå det. 

Samtidig så uttrykker jeg ikke disse lystene, hvor jeg rett og slett vil bli behandlet stygt under sex, ovenfor partner. Jeg har bedt han om å vær litt røff, men det er en grense for hva som er sunt. 

Men jeg tenker likevel ikke så mye på de lystene for tida, fordi jeg blir så godt behandlet og får så mye positiv bekreftelse av han. Behovet mitt for den mannlige bekreftelsen blir på en måte fylt opp på flere forskjellige måter.

Antakeligvis skulle jeg gått i terapi. Jeg tror dette er et resultat av ubehandlede traumer, og en usunn måte å takle dem på. Og jeg skjønner godt hvorfor du synes dette er ubehagelig. 

Jeg var helt lik deg før jeg ble gift. Opplevde vold i barndommen.

Anonymkode: 0b398...4a2

• Hjerte 1
Skrevet
starken skrev (11 minutter siden):

Jeg tror en del av mine barndoms traumer gjør at jeg har et ekstremt behov for bekreftelse av mannfolk, og jeg har funnet ut at den bekreftelsen får jeg ved å ha sex. Og gjerne bli behandlet stygt under sex også, som om at jeg ikke er verdt så mye. 

Dette er som tatt ut av munnen på henne. Forskjellen er at hun har gått mye i terapi, løst mye, og kommet fram til at akkurat dette er noe som fungerer, ikke påvirker henne negativt, og ikke noe hun burde skamme seg over. Jeg synes heller ikke at hun burde skamme seg, men det er ikke noe jeg ville ønsket for meg selv. Eller for henne, men det synes jeg ikke at jeg har noe med.

Anonymkode: 1a750...437

Skrevet
2 hours ago, starken said:

Å herregud... Nå falt akkurat brikkene på plass, i forsøket på å forstå min egen kone. Oi...

Anonymkode: a887e...8c7

• Hjerte 1
Skrevet

Kjæresten din høres jo egentlig bare kinky ut? Vær forsiktig med å sykeliggjøre en seksualitet som er litt annerledes enn normalen, men som kanskje fungerer veldig bra for henne. Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom traumer og at folk er kinky. 

Anonymkode: 047d9...e4d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er en klar sammenheng mellom vanskelig oppvekst, overgrep, vold, mobbing etc og det å trekkes mot å ville bli nedverdiget under sex. Det er bra du ikke vil delta på dette, da det blir en form for selvskading. Prøv å ikke døm henne for hva hun har gjort før, oppveksten hennes har vært utløsende for dette og mens noen eksperimenterer med rus så er det andre som blir seksuelt utagerende både for å forsøke å få kontroll over seksualiteten sin ved tidligere opplevd overgrep og fordi de har en feilkobling i hjernen av tidligere opplevelser som gjør at de trekkes mot den oppførselen. Hjernen trekkes nemlig mot det "kjente" og ting som aktiverer de følelsene vi har hatt mye i oppveksten, og klarer ikke alltid å se rasjonelt på det og skille hva som er bra og dårlig for oss. 

Anonymkode: 98a3a...26b

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er en klar sammenheng mellom vanskelig oppvekst, overgrep, vold, mobbing etc og det å trekkes mot å ville bli nedverdiget under sex. Det er bra du ikke vil delta på dette, da det blir en form for selvskading. Prøv å ikke døm henne for hva hun har gjort før, oppveksten hennes har vært utløsende for dette og mens noen eksperimenterer med rus så er det andre som blir seksuelt utagerende både for å forsøke å få kontroll over seksualiteten sin ved tidligere opplevd overgrep og fordi de har en feilkobling i hjernen av tidligere opplevelser som gjør at de trekkes mot den oppførselen. Hjernen trekkes nemlig mot det "kjente" og ting som aktiverer de følelsene vi har hatt mye i oppveksten, og klarer ikke alltid å se rasjonelt på det og skille hva som er bra og dårlig for oss. 

Anonymkode: 98a3a...26b

Jeg er en voksen kvinne, som elsker røff, kinky sex, gjerne med noe nedverdigelse og smerte blandet inn. Jeg har ingen traumehistorikk. Fin og kjærlighetsfull oppvekst. Ingen mobbing. Lever et godt liv, ingen psykiske vansker eller noe per nå. Likevel er det denne typen sex jeg aller helst vil ha, spesielt med personer jeg er glad i og stoler på. Hvem er du til å fortelle meg, og alle andre kinky folk, at vi har en feilkobling i hjernen?

Anonymkode: 4f574...770

Skrevet
On 1/25/2023 at 3:13 PM, AnonymBruker said:

I tillegg kommer det at hun har hatt en forferdelig oppvekst. Jeg synes for eksempel at det er veldig rart at noen vil kalle meg pappa under sex. Når man så vet hva faren gjorde med henne, blir det bare fælt.

ofte blir slike traumatiske opplevelser en slags imprinting på sexlivet. Det at hun kan leve ut fantasier med deg er egentlig en bra mestringsstrategi for å ta kontroll over dette traumet fra barndommen som et voksent menneske. 

At du som sexpartner blir en fantasi som "pappa" er egentlig en metafor for nærhet og kjærlighet til deg som menneske i deres relasjon uten at hun trenger å være der med hele sitt vesen nettopp pga. den traumatiske forhistorien som er vanskelig å forholde seg til.

Et slikt rollespill kan brukes av enkelte fordi man som person har et dissosiativt mønster til nettopp intimitet, nærhet og sex. Gjennom rollespillet kan man oppleve sex litt på avstand fra seg selv som person, men likevel delta i den intime opplevelsen som om man er der med hele sitt vesen.

Ofte er dette et stadie mennesker med traumer må gjennom for å komme ut på andre siden å finne ut at "jeg kan delta i seg som meg selv og vise kjærlighet uten at jeg trenger å dissosiere mentalt." 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kjæresten din høres jo egentlig bare kinky ut? Vær forsiktig med å sykeliggjøre en seksualitet som er litt annerledes enn normalen, men som kanskje fungerer veldig bra for henne. Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom traumer og at folk er kinky. 

Anonymkode: 047d9...e4d

Det er minst like viktig å ikke friskmelde eller bagatellisere psykiske lidelser ved å kalle dem tenningsmønstere eller kink. Man behandler ikke lidelser som kommer til uttrykk gjennom selvskading eller annen selvdestruktiv atferd ved å oppfordre til mer selvskading.

Anonymkode: c0c4c...5fb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en voksen kvinne, som elsker røff, kinky sex, gjerne med noe nedverdigelse og smerte blandet inn. Jeg har ingen traumehistorikk. Fin og kjærlighetsfull oppvekst. Ingen mobbing. Lever et godt liv, ingen psykiske vansker eller noe per nå. Likevel er det denne typen sex jeg aller helst vil ha, spesielt med personer jeg er glad i og stoler på. Hvem er du til å fortelle meg, og alle andre kinky folk, at vi har en feilkobling i hjernen?

"Jeg er mann og sykepleier, så ikke fortell meg at jeg egentlig er kvinne!"

Etter noen har fortalt det faktum at det er en overrepresentersjon av kvinner bland sykepleiere.

Men hvorfor reagerer du slikt på en enkel faktaopplysning som ikke berører deg?

• Liker 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (8 minutter siden):

"Jeg er mann og sykepleier, så ikke fortell meg at jeg egentlig er kvinne!"

Etter noen har fortalt det faktum at det er en overrepresentersjon av kvinner bland sykepleiere.

Men hvorfor reagerer du slikt på en enkel faktaopplysning som ikke berører deg?

Fordi slik jeg leser denne tråden, setter tråden og spesielt innlegget jeg svarte på likhetstegn mellom å nyte kink og å være en  traumatisert person som bruker sex som selvskading. Dette også etter at trådstarter sier at dette ikke er noe kvinnen han er sammen med blir påvirket negativt av.

AnonymBruker skrev (På 25.1.2023 den 15.39):

Forskjellen er at hun har gått mye i terapi, løst mye, og kommet fram til at akkurat dette er noe som fungerer, ikke påvirker henne negativt, og ikke noe hun burde skamme seg over. Jeg synes heller ikke at hun burde skamme seg, men det er ikke noe jeg ville ønsket for meg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...