AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Plutselig kommer han ikke hjem fra jobb før 2 timer etter han skulle vært hjemme. Når han har levert barnet vårt i bhg på en fridag, kommer han ikke hjem før barnet er hentet igjen, og er da borte i 7 timer i strekk uten å gi en lyd. Han har selvfølgelig ikke meldeplikt til meg og må si fra hvor han er til enhver tid, men er dette normalt? Kan si med en gang at jeg ikke mistenker utroskap, han bare lever i sin egen lille boble, hvor det noen ganger virker som han glemmer at han har en kjæreste/familie. Anonymkode: d3703...bc8 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Jeg studerer forresten hjemmefra, og er hjemme alle disse timene han da er borte. Ts Anonymkode: d3703...bc8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 Nei, dette er ikke normalt. Vanligvis skjer slikt kun ved begynnende sykdom eller utroskap/dobbelt liv. Hva sier han selv til dette da? Anonymkode: ec105...0db 34 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Nei, dette er ikke normalt i min verden. Greit nok at man ikke har meldeplikt, men velger man å dele livet sitt med noen, så burde man ha nok respekt til å si hvor man er, hva man gjør eller tid man kommer hjem. Jeg hadde vært bekymret om mannen min var vekk en hel dag uten å gi lyd fra seg.. Anonymkode: e9b9d...133 35 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 Nei, ikke normalt. Anonymkode: 82732...e6a 13
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 Høres merkelig ut. Hva sier han hvis du spør hva han driver med i alle de timene? Anonymkode: 532b9...4ee 24
Jaytee Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 Høres veldig rart ut! Når man bor sammen og har felles barn, så er det minste man kan gjøre å si fra hva man skal eller hvor man er. Dette er også greit å vite hvis han plutselig blir utsatt for noe, så du som pårørende har mulighet til å vite hvor han er. 12
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #8 Skrevet 25. januar 2023 Oppfør deg på samme måte, og se hva han sier. Sett deg på biblioteket og studer, eller noe, i stedet for hjemme. Avtal at han skal hente i barnehagen, og så kommer du ikke hjem før to timer senere. Anonymkode: 03d93...2a3 15 1 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #9 Skrevet 25. januar 2023 Nei, det er ikke normalt. Det er bare oss to, likevel gir vi jo en liten lyd om hva vi gjør, når vi kommer hjem. Unntaket er i løpet av en vanlig arbeidsdag, men selv da sender vi en melding om vi blir senere hjem enn 17-18, og da gjerne "stikker rett på trening", eller "blir sittende litt overtid i dag, er nok hjemme før 21". Da begge satt på hjemmekontoret sa vi også fra om "løper en tur, blir nok en times tid", eller "tar en butikkrunde, noe du skal ha?" Anonymkode: b445b...bd0 9 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #10 Skrevet 25. januar 2023 Adhd? Asperger? Eller noe, siden du sier han er litt i sin egen boble og glemmer han har familie. Det er vanlig at en kommuniserer i løpet av dagen, og planlegger og avpasser med hverandre. Spesielt når det er et barn inne i bildet også. Anonymkode: d2fef...9a0 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #11 Skrevet 25. januar 2023 Når en har felles barn og felles middag, så synes jeg at man kan si ifra om en bryter rutinene og plutselig kommer hjem 2 timer senere. Man kan ikke bare anta at den andre har tid til å ta seg av barnet. Tenk hvis du også bare la andre planer! Har du spurt hvor han var på fridagen sin? Nektet han å svare? Eller tør du ikke å spørre tilfelle han synes du er kontrollerende? Lurer på det siste siden du sa han selvsagt ikke har meldeplikt. I min verden, så har man det når man har felles barn. Og det fikk min eks tydelig beskjed om når han bare kom og gikk som han ville, og tok det for gitt at jeg var der med barnet om jeg ikke hadde opplyst om noe annet på forhånd. Familieliv kunne jeg bare glemme. Han så ikke poenget i at begge var hjemme og kjedet seg 🙄 Anonymkode: 5907c...dd5 11
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #12 Skrevet 25. januar 2023 Jeg hadde ikke godtatt dette. Han har et ansvar for deres felles barn, og kan da ikke suse på som han selv vil til enhver tid. Han kan ikke bare la vær å komme hjem etter jobb og forvente at du skal ta det fulle og hele ansvaret for barnet deres i hans fravær. Hva om du hadde gjort det samme? Hvem skulle tatt vare på barnet da? Han skylder deg hvertfall å ringe og si ifra at han ikke kommer hjem. Slik respekt bør han ha. Her i huset spør vi også om det passer for den andre parten, fordi vi har en felles enighet om at vi kommer rett hjem etter jobb om ingenting annet er avtalt. Og selv før vi fikk barn så pleide jeg å sende en melding eller ringe om jeg ikke kom hjem, slik at han slapp å sitte der å vente med middagen.. På fridager hvor barnet er i barnehagen tenker jeg at han selvfølgelig skal få ha frihet til å gjøre litt mer av hva han ønsker. Men likevel synes jeg det er veldig rart at han ikke sier ifra når han drar, at han blir borte så og så lenge når du også er hjemme.. selv har jeg fridager i ny og ne, og om samboer er hjemme så sier jeg ifra at «jeg tar en tur ut, blir borte noen timer, tilbake før middag. Ring om det er noe». Om han er på jobb så ringer jeg selvfølgelig ikke for å si ifra at jeg reiser hjemmefra, men om jeg ikke er tilbake til han er hjemme så gir jeg jo beskjed. Jeg er enig med hva du sier om at han ikke har meldeplikt. Men jeg mener at om man er i et parforhold og bor sammen så er man åpen om hva man skal og hvor lenge man blir borte, rett og slett av respekt for den andre. Anonymkode: dca59...d73 10
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #14 Skrevet 25. januar 2023 Jeg vet sånn ca hvor han er/hva han gjør når han «forsvinner» på denne måten. Kommer han ikke hjem før to timer etter jobb, vet jeg at det enten er fordi han jobber overtid eller at han drar og ser i butikker osv etter jobb. Gjerne en kombinasjon av begge. Har sagt at det er fint at han sier fra om han ikke kommer hjem når jeg forventer at han skal være hjemme, da jeg ikke liker at han blir borte lenge uten at jeg vet noe. Han sier da at han alltids kan si fra om jeg ønsker det, men han glemmer det nesten hver gang. Og dette skjer omtrent ukentlig. Når han ikke kommer hjem etter å ha levert i bhg, er det gjerne tilsvarende. At han er ute og handler, drar innom faren sin som bor like i nærheten og oppholder seg der (selv om faren ikke er hjemme, han jobber på dagtid, men samboer har nøkler) osv. Så jeg vet jo sånn ca hvor han er/hva han gjør, men fordi jeg kjenner han og pleier å spørre om hva han har gjort, når han har forsvunnet i flere timer uten å si noe. Selv kunne det aldri falt meg inn å ikke si fra hvor jeg er. Jeg sier alltid fra om jeg blir borte fordi jeg skal noe, men han er liksom vant til å farte rundt uten å si noe, og det merker jeg plager meg. Ts Anonymkode: d3703...bc8 1 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #15 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet sånn ca hvor han er/hva han gjør når han «forsvinner» på denne måten. Kommer han ikke hjem før to timer etter jobb, vet jeg at det enten er fordi han jobber overtid eller at han drar og ser i butikker osv etter jobb. Gjerne en kombinasjon av begge. Har sagt at det er fint at han sier fra om han ikke kommer hjem når jeg forventer at han skal være hjemme, da jeg ikke liker at han blir borte lenge uten at jeg vet noe. Han sier da at han alltids kan si fra om jeg ønsker det, men han glemmer det nesten hver gang. Og dette skjer omtrent ukentlig. Når han ikke kommer hjem etter å ha levert i bhg, er det gjerne tilsvarende. At han er ute og handler, drar innom faren sin som bor like i nærheten og oppholder seg der (selv om faren ikke er hjemme, han jobber på dagtid, men samboer har nøkler) osv. Så jeg vet jo sånn ca hvor han er/hva han gjør, men fordi jeg kjenner han og pleier å spørre om hva han har gjort, når han har forsvunnet i flere timer uten å si noe. Selv kunne det aldri falt meg inn å ikke si fra hvor jeg er. Jeg sier alltid fra om jeg blir borte fordi jeg skal noe, men han er liksom vant til å farte rundt uten å si noe, og det merker jeg plager meg. Ts Anonymkode: d3703...bc8 Denne er kontroversiell, og regner med å bli skutt nå, men; Jeg og mannen har på sporing på hverandres telefon. Kunne det vært en løsning om begge synes det er ok? Og disclaimer; det er IKKE for å overvåke. Jeg har ingenting å skjule, og oppfatter han likt. Men for oss er det effektivt på veldig mange måter. For dere kunne det kanskje gitt deg den informasjonen du føler for å ha om hvor han er, tross at han glemmer å dele dette med deg. Anonymkode: b445b...bd0 6 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #16 Skrevet 25. januar 2023 Og som flere av dere sier - også vanskelig i forhold til middagsplanlegging. Jeg har gjerne planlagt å ha maten klar til halv 5, men så ender det opp med å bare bli jeg og barnet som spiser sammen, fordi han ikke er hjemme før kl 18… Ts Anonymkode: d3703...bc8 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #17 Skrevet 25. januar 2023 Veldig unormalt. Vi sier alltid fra hvor vi skal, og den andre vet sånn ca når den som er borte kommer hjem. Barna, som nå er voksne, lærte det samme. Anonymkode: 7501c...9b4 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #18 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og som flere av dere sier - også vanskelig i forhold til middagsplanlegging. Jeg har gjerne planlagt å ha maten klar til halv 5, men så ender det opp med å bare bli jeg og barnet som spiser sammen, fordi han ikke er hjemme før kl 18… Ts Anonymkode: d3703...bc8 Du har planlagt, eller dere har avtalt? Hvordan er kommunikasjonen? Anerkjenner han da at han har brutt en avtale? Kommer han hjem og krever middag? Hvorfor fortsetter du å lage mat til han om det er tilfellet? Blir han sur om du plutselig ikke er hjemme? Ser han på barnet som ditt ansvar? Mulig det at han ikke sier fra ikke er det største problemet her.. Anonymkode: b445b...bd0 7 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #19 Skrevet 25. januar 2023 1. det er merkelig å ikke gi beskjed om hvor man drar/gjør og befinner seg i 6-7 timer. 2. Det er merkelig å ikke etterspørre hvor vedkommende er alle disse timene. Jeg og min samboer har hverandre på snapmap, kun for at jeg skal kunne se om han har dratt fra jobb eller ikke slik at middagen blir ferdig ca når han kommer hjem. Eller jeg kan eventuelt se om han rekker å hente ungen i barnehagen, om ikke så drar jeg å henter. Mannfolk er ekstremt spontane i mine øyne, og elendige på å planlegge. Trolig finner han ut at «dette høres ut som en god plan» på vei til eller fra barnehagen, og drar for å gjøre det. Anonymkode: dc6a9...eeb 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #20 Skrevet 25. januar 2023 Det er veldig rart ja. Støtter tipset om å gjøre det samme, siden han sier han skal skjerpe seg men ikke gjør det. Noen ganger lærer man bedre når man har kjent følelsen på kroppen selv. Å gjøre det én gang er sannsynligvis ikke nok. Anonymkode: d5f68...db7 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå