Gå til innhold

Får deres barn spille før skoletid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn får spille før de går på skolen. Da jeg i forbifarten nevnte det for en kollega ble hun helt sjokkert. Hun hadde aldri hørt om noen som tillot det. Er det virkelig så uvanlig?

Anonymkode: 62a5a...4e1

Videoannonse
Annonse
Gjest takinova
Skrevet

Hehe, mine barn får ikke se på tv heller om morgenen. Ingen grunn til å stresse seg opp med skjerm.

Skrevet

Ja, vi spiller brettspill eller kort, men du tenker kanskje på noe annet?😅

Anonymkode: 0b966...085

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, det får de absolutt ikke. Har to gutter på 9 og 11. Prøver å gi dem en rolig start på dagen, med felles frokost. Hadde aldri falt meg inn å ta frem skjerm før skoletid. 

Anonymkode: f67c6...da0

• Liker 2
Skrevet

Enig med din kollega. Mine barn har aldri fått lov til å spille/se på TV før skolen. Totalt uaktuelt. De er i tenårene nå. Hva i alle dager skal det være godt av?

mine barn sover til de må stå opp. Da de var små la jeg merke til at de i helgene sto opp tidligere enn ellers, og det var fordi de fikk spille på morgenen i helgene. Da jeg til slutt innførte regel om at de ikke fikk bruke iPad før kl 08 i helgene, da sov de etterhvert også til kl 08. Søvnbehovet ble større med alderen. Nå kan de lett sove til kl 09:30/10:00 i helgene, og de får spille om de vil. De får absolutt ikke lov til å spille/de tv før skole. Faktisk har jeg skrudd av skjermtiden på alle enhetene deres frem til 20 min før de drar hjemmefra.

Anonymkode: 94d65...030

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Barnet mitt er ikke gammelt nok til å spille (3 år), men han får se 15 minutter peppa gris så jeg får gjort klart ting og vi kommer oss ut av døra😂 regner med barna dine ikke sitter i timesvis på mårrakvisten og spiller så det må da være greit, tenker jeg 😛 

Anonymkode: d35c1...c3e

• Liker 1
Skrevet

Nei det gjør de ikke. De får spille en times tid etter barnehagen/skolen. Ellers gjør vi ting sammen som familie eller gjør andre aktiviteter. Er enig med kollegaen din. 

Anonymkode: 373d6...76e

Skrevet

Alle står opp likt og spiser frokost sammen. Hva barna gjør før skolen er opp til dem. De kan spille på mobilen, lese bok eller se en serie på tv. 

Jeg som mor gjør akkurat det samme. Alle sitter sammen i sofaen og praten går for det. Ser virkelig ikke noe negativt med det 😊 

Anonymkode: d121b...4b3

Skrevet

Litt usikker på hva du mener med å spille, men hvis de spiller piano eller et musikkinstrument, er det bare å la dem spille av hjertens lyst; det blir flotte musikere av dette.

Anonymkode: fc58f...46a

Skrevet

Ja det får de om de klarer å få spist, kledd på seg og pusset tenner og det fortsatt er tid igjen. Litt moro at folk snakker som om dette er en ny greie. Jeg er 45 og gikk på barneskolen på 80 tallet. Spilte Commodore 64 og så DJKat Show på Sky før skolen selv for det som nå er nesten 40 år siden. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg vekker barna mine med akkurat nok tid til å dekke nødvendighetene før de skal ut døra - frokost, påkledning, hårbørsting, tannpuss og sånt. Hvis de står opp tidligere enn det på eget initiativ så får de gjøre hva de vil på "fritiden" de får etter å ha gjort seg klare. Hvis de er veldig effektive underveis og har tid til å feks. spille eller se en video på mobilen mens de spiser, så får de lov til det. 

Hvis noen andre i husstanden fremdeles sover så får de selvfølgelig ikke lov til å spille trommer, men jeg regnet med at det var mobil/dataspill det var snakk om her.

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, de spiller nok litt. Men da på telefon eller iPad, spill som er lette å avslutte.

Vi drar på jobb før 07, og da er ungene oppe alt. Så de har unormalt god tid på morgenen.

Anonymkode: 2e927...0c0

• Liker 1
Skrevet

Nei! De er for trege om morran og trenger minst mulig distraksjoner..  Hadde de klart å kle seg, og komme ut døren uten mas, så hadde det ikke gjort noe om de hadde spilt.. 

Anonymkode: 7a345...9da

• Liker 2
Skrevet

Kan legge til at barna mine kler på seg, spiser frokost og gjør seg klare helt uten mas og stress. Så det handler bare om hva de skal bruke tiden sin på når alt de skal er gjort.

Anonymkode: 62a5a...4e1

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt usikker på hva du mener med å spille, men hvis de spiller piano eller et musikkinstrument, er det bare å la dem spille av hjertens lyst; det blir flotte musikere av dette.

Ja sur tuba eller slagverk 07  om morgenen er oppskriften på en god dag her i gården 😂 nei da er Mario Rabbits Sparks of Hope langt å foretrekke. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Tomas77 said:

Ja sur tuba eller slagverk 07  om morgenen er oppskriften på en god dag her i gården 😂 nei da er Mario Rabbits Sparks of Hope langt å foretrekke. 

Trommer kan være irriterende å høre på, men hvis et barn får ut energien i et trommesett, blir det mindre mas med andre ting, noe dagens stillesittende barn ikke får, så en liten trommeslager er ingen ulempe i en bolig med god lydisolering, om det var dette TS hadde i tankene.

OG2-Talented-4-Year-Old-Plays-Shocking-H

Skrevet

Nei, da han fikk smarttelefonen ville han se på youtube eller spille før han dro på skolen, så straks at det bare førte til at han ble sen. Så nei, null skjerm før skolen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

De får gjøre hva de vil før de går på skolen så lenge de har gjort det de skal og kommer seg av gårde i tide.

Endret av Arkana
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Ikke før skolen, og ikke før de har gjort lekser når de kommer hjem. 

Anonymkode: 5cd1f...bd0

Skrevet

Ungene har vel mer enn nok med å faktisk komme seg opp av sengen, få på seg klærne og spise frokost, før de burde komme seg av gårde til skolen. :ninuskapus: 

Anonymkode: 9791f...cc0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...