AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Jeg blir 45 i løpet av året. Jeg har en skikkelig stygg mage pga. tidligere bukoperasjon + tre svangerskap og et keisersnitt. Arr vertikalt fra navlen og ned, og "bulkete", stor og uformelig mage. Jeg har lenge tenkt at det ikke plager meg så mye, men nå har jeg begynt å vurdere å fikse det. Drømmen er å få flatere mage som tar seg bedre ut også med tettsittende kjoler på, f.eks, kunne gå i bikini igjen, og tenkte kanskje å kombinere det med brystforstørring med eget fettvev... ikke mye brystforstørring, men en størrelse, kanskje. Spørsmålene er: 1) Er det noen som har erfaring med slike operasjoner i Oslo-området, og kan anbefale noen klinikker? Jeg skal til konsultasjon til Fornebuklinikken om et par uker, men tar gjerne imot tips om andre. Spørsmål 2) Er det mye smerter og plager forbundet med mageplastikk? Jeg har et snev av sykehusangst og liker egentlig ikke tanken på å bli skjært i og sydd i. Vil gjerne at det skal være så smertefritt som mulig. Noen som har erfaringer? 3) Er det noe poeng å ta slike operasjoner når man er såpass gammel som jeg er nå? Som sagt plager det meg ikke sååå mye, jeg kan fint være naken med mannen osv., men føler meg selvsagt ikke så pen i kroppen, og unngår tettsittende klær. Om jeg gjennomfører operasjon, så er det for min egen del, og for å føle meg mer vel i egen kropp. Men er det vits i å gjøre det når man uansett nærmer seg overgangsalder osv. Hva tenker dere? Andre som har tatt denne typen operasjoner i midten av førtiårene? Anonymkode: 84950...8ad
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor du lurer på om 45 er for sent? Du har jo minst 30+ år igjen med disse følelsene. Spørsmålet er ønsker du operasjonen eller om du ønsker å jobbe med følelsene, ikke om du er "for gammel". Hva skulle gjøre deg for gammel? Anonymkode: 8878f...ade 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 Moren min tok brystløft da hun var 58 eller noe sånt. Da hadde hun levd lenge lenge med store tunge bryster. Hun har fått et nytt liv, kvitt smertene i rygg og nakke. Kan bruke klær som tidligere ikke ville passet pga. brystene. Anonymkode: dca19...f67 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Det er jo, som du selv er noe inne på, flere aspekter her, ts. Først så er det til enhver tid i livet aldri «for sent» å ta tak i ting ved ens kropp som er til plage. Altså - om pupper, hake, øyelokk eller mage henger eller legger seg slik at de medfører smerter, sopp, utslett, sår, henger seg opp i klær eller er på annet vis til rent fysisk hinder for den livskvalitet en ønsker seg så gjør en noe med det. Om en nå er 24 eller 84 er uvesentlig. Så det er rent praktisk. Så nevner du ikke noe om hvorvidt mage-huden eller puppene etter graviditet etc er løse nok til å skape slike problemer. Er de ikke det ser jeg absolutt ingen grunn til å gjøre noe som helst med saken. Også dette uavhengig av om du er 24 eller 84. For kroppen din er ren funksjon. Den har absolutt ingen estetisk verdi. Hvorfor? Fordi du er et menneske, ikke et maleri, en sofa eller en tv. Kun ting kan ha estetisk verdi. Du er ikke en ting, ergo har ditt utseende ingen verdi (gitt at du ikke tenker selge det). Tanken om at kroppen din må ha verdier som gjenstand for at du skal kunne vise dem frem er bare vås og tull. Noe man lærer barn eller mennesker for å undertrykke dem. Man lærer ikke mennesker man liker at de har estetisk verdi. Så dette må du avlære deg, ts. Dine foreldre burde aldri ha lært deg det, men det er som det er. Ta ansvar og lær deg selv at kroppen din har funksjonsverdi. Og intet mer. Må du se kroppen din som en gjenstand for å «føle deg vel»? Ok. Problemet er at du objektiviserer deg selv, ikke at du er eller ikke er pen. Anonymkode: 7dd06...0c9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 Nå er jeg litt yngre da, men ikke mye (39) og jeg har nettopp operert puppene. Skal også fjerne overflødig hud på lår og overarmer. Det er jo bare ca. fem år mellom oss, jeg synes ikke jeg er for gammel. Har jo forhåpentligvis mange år igjen Anonymkode: 0ac50...646 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er jeg litt yngre da, men ikke mye (39) og jeg har nettopp operert puppene. Skal også fjerne overflødig hud på lår og overarmer. Det er jo bare ca. fem år mellom oss, jeg synes ikke jeg er for gammel. Har jo forhåpentligvis mange år igjen Anonymkode: 0ac50...646 Så godt å høre. Hva slags operasjon tok du, og hvor gjorde du det? Var det veldig vondt etterpå, måtte du f.eks. sykemelde deg? Anonymkode: 84950...8ad
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så godt å høre. Hva slags operasjon tok du, og hvor gjorde du det? Var det veldig vondt etterpå, måtte du f.eks. sykemelde deg? Anonymkode: 84950...8ad Jeg er i Trondheim, så tok det ved Volvat. Tok brystløft og silikon, ettersom puppene mine var tomme skinnposer som bare hang og slang 🙈 Var borte fra jobb i tre dager, så var jeg tilbake igjen. Men jeg har stillesittende kontorjobb, så det var ikke noe problem Var litt vondt (tok silikon under muskelen), så de første morgenene var det er mareritt å komme seg opp av senga. Men jeg kom meg veldig fort altså. Og er veldig fornøyd. Men aner ikke hvordan det er å operere inn eget fettvev, håper du kan få høre fra noen her inne om akkurat det Anonymkode: 0ac50...646 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå