Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er min første graviditet, er 5mnd på vei og har ikke fått mage enda. 

Har det noe å si hvor mye magemuskler man har? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Teardrop skrev (5 minutter siden):

Dette er min første graviditet, er 5mnd på vei og har ikke fått mage enda. 

Har det noe å si hvor mye magemuskler man har? 

Ja det vil jeg tro. Og hvis du er førstegangsgravid, kan det ta litt tid før magen syntes.

Anonymkode: 513ab...2de

Skrevet

Ja, det kan ha mye å si. Men også på kroppsfasong og proporsjoner. Kort overkropp gjør at det er mindre plass og magen må vokse utover.

Anonymkode: 8b063...560

Skrevet

Ja, jeg fikk beskjed om at det var derfor jeg fikk mage sent. Magemusklene mine delte seg aldri, så vidt jeg vet. I hvert fall var ikke dette mulig å se etter fødsel og jeg fikk flat mage i det barnet var ute. Når det er sagt, så er det også andre ting som spiller inn, så man kan få stor mage på tross av sterke magemuskler og liten mage på tross at man er utrent.

Anonymkode: 47cd2...6c6

Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 5161d...e26

Skrevet

Jeg hadde sterke magemuskler og fikk tidlig mage. 🤷‍♀️

Anonymkode: 12dd5...de5

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke nødvendigvis veldig godt trent mage, men jeg var passe godt trent generelt. Fikk hvert fall ikke særlig mage i første graviditet før helt på slutten, og selv da var det ingen stor og struttende mage. Jeg fylte meg ut andre steder da, men store deler av graviditeten så det vel ut som jeg bare hadde lagt meg ut, og ikke at jeg var gravid.

Ble gravid igjen noen måneder etter første fødsel, og i dette svangerskapet har jeg hatt mer mage fra tidligere av. Det kan jo være at magemusklene fortsatt var slappe etter første svangerskap, og ikke rakk å hente seg inn. Har til gjengjeld ikke vokst annet enn magen, så det er to helt forskjellige kropper i disse svangerskapene. Samme kjønn begge to.

Så jeg tror absolutt magemusklene har noe å si😊

Anonymkode: 5819e...286

Skrevet

Nei, jeg hadde synlig sixpack før graviditeten og fikk synlig mage i uke 10. Magerutene mine forsvant i uke 16ish, og magen lå midt på percentilen fra uke 19 hos jordmor.

Men sterke magemuskler gjorde kanskje at magen aldri sank? jeg hadde en kulerund graviditetsmage, sånn som barbiedukker har liksom, det så ut som om noen hadde limt en runding på kroppen min. Fikk delte magemuskler da, så måtte være forsiktig de første månedene etterpå, men resten trakk seg veldig fort sammen.

• Liker 1
Skrevet

Magemusklene var en av de tingene jordmoren min nevnte kunne være med å påvirke, men hvor trente magemuskler en har sier likevel ikke så mye om hvor stor mage en får. Jeg fikk mage tidlig og den ble stor. Det hadde visstnok sannsynligvis sammenheng med at jeg er lav og har kort overkropp. Jeg fikk delte magemuskler som jeg ikke har fått sammen igjen nå etter andre svangerskap, selv om jeg hadde relativt godt trente magemuskler i utgangspunktet. 

Anonymkode: 76cd2...f8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...