AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Hvordan var opplevelsen din? Hvorfor ble det planlagt keisersnitt? Hadde du gjort det igjen? Anonymkode: 6dd28...0e9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Nå har jeg ikke hatt vaginal fødsel, så jeg har ingenting å sammenligne med. Keisersnittet mitt var heller ikke planlagt på forhånd, men resultat av at igangsetting ikke fungerte. Men det var ingen dramatikk eller hast, så tror det er mer sammenlignbart med et planlagt et. Fra start til slutt var det en veldig fin opplevelse. Mannen fikk være med hele tiden, bortsett fra da de preppet meg for operasjonen, ga smertestillende osv. Da var han og tok på seg utstyret han trengte, og kom inn igjen til inngrepet begynte. Det gikk helt fint å få dopet (nål i ryggen), og jeg følte meg varm og tung og avslappet i hele underkroppen. Det var ingen smerte gjennom inngrepet, men følte at de "dro" i magen min, og føltes som om jeg ble slengt voldsomt fra side til side. Men det var en artig følelse, som en karusell. Tok vel 10 min maks fra de begynte til baby var ute. Jeg fikk se henne litt før jordmor og barnelege og mannen min gikk ut for å veie, måle osv, og jeg ble sydd. De kom tilbake raskt og jeg gikk holde henne. Noen sykepleiere tok da bilder av meg, mannen og henne. Så ble jeg trillet på post-op for observasjon. Baby og mannen kom på besøk etter 30 min ca og jeg prøvde amme for første gang. Det gikk veldig fint. De dro ned til rommet vårt igjen, og etter 1 t til kunne jeg bevege beina litt, og fikk lov til å dra ned til dem. Første kvelden var jeg oppe og gikk etter 6 t. Ikke noe veldig vondt, bare litt ømt. Dagen etter var det også fortsatt ømt, men dopet hjalp nok mye. Vi fikk dra på barselhotell den kvelden. Dagen etter dro vi hjem. Hjemme brukte jeg paracet i 5 dager, og så kuttet jeg det ut. Var kun ømt å snu seg i senga, eller reise seg. Ellers overraskende hvor enkelt det var å komme seg. Begynte gå turer med baby etter 4 dager hjemme, og begynte bruke tredemølle for lett trening etter 2 uker. Jeg hadde lett tatt det igjen. Selv om jeg gjerne vil opplvele vaginal fødsel å da (var jo så mentalt forberedt på det!). Anonymkode: 1f5da...229 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 Helt fantastisk opplevelse. Super jordmor som var med hele veien, holdt mannen i hånda, kule og særdeles omsorgsfulle folk på operasjon. Fikk babyen min rett på brystet og ammet på begge sider mens de sydde igjen. Fikk hvile på postoperativ noen timer etter mens mannen koste og stelte med babyen og så kom de og besøkte meg og jeg fikk amme videre. Fikk god smertelindring i etterkant. Gikk i dusjen 5 timer etter operasjon var ferdig. Og kunne stelle babyen helt selv. Tok på meg joggesko og deilig tøy og tok meg en luftetur og runder rundt på sykehuset dagen etterpå. Handlet litt på apoteket osv. Fikk planlagt fordi det gikk helt jævlig med første fødsel pluss traumer fra overgrep. Hadde definitivt valgt keisersnitt igjen. Anonymkode: d54ce...2ab 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Ja, var knallbra. Raskt ferdig, i god form, smertefritt. Anonymkode: c7faf...1e7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 Fantastisk opplevelse, og hadde gjort det igjen. Hadde det pga forrige fødsel. Anonymkode: 5beeb...3f0
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Fantastisk opplevelse, og hadde gjort det igjen. Hadde det pga forrige fødsel. Anonymkode: 5beeb...3f0 Var forrige grusom? Anonymkode: 6dd28...0e9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var forrige grusom? Anonymkode: 6dd28...0e9 Har litt skjevt bekken, så var anbefalt planlagt keisersnitt den gangen det ble oppdaget. Var mange år før jeg ble gravid. Men når jeg ble gravid så mente legene at det ikke var nødvendig med keisersnitt, så gikk for vanlig. Men det funket dårlig, så ble hastesnitt. Ble anbefalt planlagt neste, men kunne prøve vanlig igjen hvis jeg ønsket. Valgte da planlagt. Veldig fin opplevelse. Anonymkode: 5beeb...3f0
Anonym6789 Skrevet 25. januar 2023 #8 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå har jeg ikke hatt vaginal fødsel, så jeg har ingenting å sammenligne med. Keisersnittet mitt var heller ikke planlagt på forhånd, men resultat av at igangsetting ikke fungerte. Men det var ingen dramatikk eller hast, så tror det er mer sammenlignbart med et planlagt et. Fra start til slutt var det en veldig fin opplevelse. Mannen fikk være med hele tiden, bortsett fra da de preppet meg for operasjonen, ga smertestillende osv. Da var han og tok på seg utstyret han trengte, og kom inn igjen til inngrepet begynte. Det gikk helt fint å få dopet (nål i ryggen), og jeg følte meg varm og tung og avslappet i hele underkroppen. Det var ingen smerte gjennom inngrepet, men følte at de "dro" i magen min, og føltes som om jeg ble slengt voldsomt fra side til side. Men det var en artig følelse, som en karusell. Tok vel 10 min maks fra de begynte til baby var ute. Jeg fikk se henne litt før jordmor og barnelege og mannen min gikk ut for å veie, måle osv, og jeg ble sydd. De kom tilbake raskt og jeg gikk holde henne. Noen sykepleiere tok da bilder av meg, mannen og henne. Så ble jeg trillet på post-op for observasjon. Baby og mannen kom på besøk etter 30 min ca og jeg prøvde amme for første gang. Det gikk veldig fint. De dro ned til rommet vårt igjen, og etter 1 t til kunne jeg bevege beina litt, og fikk lov til å dra ned til dem. Første kvelden var jeg oppe og gikk etter 6 t. Ikke noe veldig vondt, bare litt ømt. Dagen etter var det også fortsatt ømt, men dopet hjalp nok mye. Vi fikk dra på barselhotell den kvelden. Dagen etter dro vi hjem. Hjemme brukte jeg paracet i 5 dager, og så kuttet jeg det ut. Var kun ømt å snu seg i senga, eller reise seg. Ellers overraskende hvor enkelt det var å komme seg. Begynte gå turer med baby etter 4 dager hjemme, og begynte bruke tredemølle for lett trening etter 2 uker. Jeg hadde lett tatt det igjen. Selv om jeg gjerne vil opplvele vaginal fødsel å da (var jo så mentalt forberedt på det!). Anonymkode: 1f5da...229 Tredemølle etter to uker kan umulig være bra for en kropp som nettopp har født? 😳 Verken vaginalt eller keisersnitt 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #9 Skrevet 25. januar 2023 Anonym6789 skrev (22 minutter siden): Tredemølle etter to uker kan umulig være bra for en kropp som nettopp har født? 😳 Verken vaginalt eller keisersnitt Bare litt rask gåing altså, ikke full løping! Ikke verre enn en tur ute med vogna, men var så dårlig vær her da 😅 Anonymkode: 1f5da...229
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #10 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan var opplevelsen din? Hvorfor ble det planlagt keisersnitt? Hadde du gjort det igjen? Anonymkode: 6dd28...0e9 Det gikk veldig fint. Mannen fikk være med hele tiden. Jeg ble godt ivaretatt. Fikk baby på brystet omtrent med en gang og han fikk ligge der til jeg var ferdig. På postop fikk de være med etter ca en halvtime. Faktisk begynte de på postop å ringe rundt for å finne ut hvor mann og baby var etter ganske kort tid. Så ble vi trillet ned på enerom. Tiden på barsel derimot. Det var drit det Anonymkode: 99096...c6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå