AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #81 Skrevet 27. januar 2023 jukkapalme skrev (1 time siden): Er ikke alle som vil ha/kan få barn vettu, og mine nærmeste venninner som har barn fikk barn for 15 år siden. På den tiden var ikke babyshower så vanlig. Ikke alle som er i 20-30-årene idag, vettu, finnes mange fossiler på 40 pluss og... Hadde jeg blitt invitert hadde jeg selvsagt deltatt, jeg er jo ikke en utakknemlig dust heller 😂 men jeg må jo få syns at importerte tradisjoner fra "junaiten" er teit selv om jeg ikke ville sagt det om jeg ble invitert. Hadde ikke ønsket meg babyshower selv om jeg skulle hatt barn. 2-3 invitasjoner i året? Var det snikskryt over hvor mange venninner du har eller? Og nei, jeg er ikke misunnelig, jeg har selv 4 nære venninner og de er jeg veldig takknemlig for. Få, men gode og jeg ville aldri vært dem foruten. Med eller uten "babydusj" Du vil/kan ikke få barn. Og dine nærmeste venninner fikk barn for 15 år siden, da babyshower ikke var vanlig. Derfor mener du at babyshower er "superteit og noe forbaska tull". Ok, motatt 😅 (Jeg er forresten også 40. Og sluttet å bruke "superteit" for ca.... 25 år siden) Anonymkode: 4210b...48b 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #82 Skrevet 27. januar 2023 Jeg syns babyshower er teit. Anonymkode: c50b1...950
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #83 Skrevet 27. januar 2023 Baby shower er så cringe som det går ann Anonymkode: 10c47...ca4 3
jukkapalme Skrevet 27. januar 2023 #84 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du vil/kan ikke få barn. Og dine nærmeste venninner fikk barn for 15 år siden, da babyshower ikke var vanlig. Derfor mener du at babyshower er "superteit og noe forbaska tull". Ok, motatt 😅 (Jeg er forresten også 40. Og sluttet å bruke "superteit" for ca.... 25 år siden) Anonymkode: 4210b...48b Gud bedre... Det er ikke derfor jeg syns det er noe tull da, jeg hadde syntes det om det hadde blitt vanlig for 30 år siden også. Du får akseptere at ikke alle er like "perfekte" som deg da, vet du. Hva bruker du i stedet for superteit da? Du som er så perfekt og har så perfekt vokabular.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #85 Skrevet 27. januar 2023 Jeg synes dette er sårt, fordi selv om jeg ikke hadde ønsket å ha det, vet jeg at ingen har lyst å ordne noe for meg, det at ingen tenker at jeg fortjener det er vondt. Anonymkode: 8028d...b9f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #86 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes dette er sårt, fordi selv om jeg ikke hadde ønsket å ha det, vet jeg at ingen har lyst å ordne noe for meg, det at ingen tenker at jeg fortjener det er vondt. Anonymkode: 8028d...b9f Så tøft av deg å erkjenne det ❤ Anonymkode: 764b0...984 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #87 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så tøft av deg å erkjenne det ❤ Anonymkode: 764b0...984 Kunne vel egentlig sagt det enklere og, at jeg ikke har venner. Anonymkode: 8028d...b9f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #88 Skrevet 27. januar 2023 Jeg syns det er en uting. For det første vil det alltid være noen som ønsker seg det, men ingen arrangerer det. Så må man gå i andres og se at andre har blitt stelt i stand for. For det andre har jeg selv sittet i flere babyshowers som ufrivillig barnløs og fått en skikkelig reaksjon etterpå. Alt handler om å hylle en graviditet, og det kan være sårt og vanskelig for de som sitter der og prøver, men ikke får det til. Anonymkode: fa014...445 1 2
Tradegy Skrevet 27. januar 2023 #89 Skrevet 27. januar 2023 (endret) Synes det er en uting. Mest fordi det blir en ekstra belastning når man mister. Selv om jeg skjønner at man ikke ønsker å tenke i de baner. Så det er helt sikkert jeg som ikke skjønner konseptet 🥳 Endret 27. januar 2023 av Tradegy
Prøver18 Skrevet 27. januar 2023 #90 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Håper ikke det er slik dere svarer når nære venninner, søstre, med mer, inkluderer dere for å feire 😅 Detter jo inn 2-3 slike invitasjoner i året nå når det har blitt vanlig. Og enda mer nå når alle skal ta igjen etter Korona. Anonymkode: 4210b...48b Har ingen problemer med å si meningen min uansett hvem det er til. Men jeg er også barnefri og har ingen venner med barn. Med vilje 🤌
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #91 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Kunne vel egentlig sagt det enklere og, at jeg ikke har venner. Anonymkode: 8028d...b9f Hvor bor du? Du kan bli vennen min 😊 Anonymkode: 764b0...984 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #92 Skrevet 27. januar 2023 Det er ikke helt min greie. Ville mye heller ha hatt en ordentlig venninne/søsterkveld med god middag og sånt. Kan jo bli lenge til neste gang Anonymkode: 30d79...e7e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #93 Skrevet 28. januar 2023 Jeg syns babyshower er utrolig kleint og tullete, på lik linje med gender-reveal. Jeg ser overhodet ikke poenget, og syns hele opplegget er flaut. Jeg er selvsagt ikke slem eller ufin mot folk som inviterer på det. Jeg dukker opp (om jeg ikke kommer på en god unnskyldning), selv hvor teit jeg syns det er. Men selv om jeg dukker opp på disse greiene, har jeg gjort det helt klart for vennene mine at jeg ikke ønsker meg babyshower til meg selv nå. Anonymkode: 38b18...d24
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #94 Skrevet 28. januar 2023 Prøver18 skrev (9 timer siden): Har ingen problemer med å si meningen min uansett hvem det er til. Men jeg er også barnefri og har ingen venner med barn. Med vilje 🤌 Og igjen blir jeg noe perpleks av dere som svarer her. Man har ikke barn, har ingen venner med barn, har ingen interesse for barn. Men bruker tid på å klikke seg inn og skrive kleint/teit/superteit i en tråd om babyshower? 😜 Anonymkode: 4210b...48b 2
Helene1982 Skrevet 28. januar 2023 #95 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og igjen blir jeg noe perpleks av dere som svarer her. Man har ikke barn, har ingen venner med barn, har ingen interesse for barn. Men bruker tid på å klikke seg inn og skrive kleint/teit/superteit i en tråd om babyshower? 😜 Anonymkode: 4210b...48b Jeg er enig i at om man har barn selv, bør man stille opp på andres babyshower. Men som frivillig barnløs er ikke det en hyggelig opplevelse. Det er som regel alkoholfritt og på dagtid og innebærer leker som er veldig vanskelig å like, som bytt bleie så raskt som mulig og gjett masse babyting som navn, dato og magemål. Jeg som barnløs har opplevd at jeg har kjøpt en gave til 1000 kr for å se at venninnen min snur gaven på hodet, da det ikke var mer i pakken, og flere andre hadde gitt kurver og bleiekaker. Om jeg sier noe om dagens tema som selvsagt er svangerskap og barn, rister alle på hodet og ler … om jeg ikke sier noe, spør folk om jeg kjeder meg. Så nei. Ikke mer babyshower på meg. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #96 Skrevet 28. januar 2023 Babyshower har, som med mange importerte tradisjoner fra USA, blitt veldig kommersialisert selv om opphavet er godt. Jeg liker ikke konseptet, rett og slett. Instagram vennlig eller ei, så er det noe med å konsentrere innsatsen i en fest heller enn den hverdagslige venninnepleien. Det er etter fødsel innsatsen bør komme. Vis at du bryr deg ved å hjelpe i barseltiden. En av de første dagene etter at vi kom hjem med nr 2 stod en venninne på døren med nystekte pizzaboller. Ikke noen babyshower kunne konkurrert med det. Andre tok med seg eldste og var barnevakt hele dagen. Svigermor kom og vasket huset. Det er slik omsorg jeg ønsker. Hjelp i den ekstreme omveltningen som den første barseltiden er. Så folkens, dropp babyshower men spør heller venninnen hva du kan hjelpe med. Anonymkode: 52eb0...8b4 1
TheHairyToothfairy Skrevet 28. januar 2023 #97 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 25.1.2023 den 10.25): Fullstendig idiotisk tøv importert fra Amerika. Anonymkode: 681e7...53c Skivebom. Det er en temmelig gammel tradisjon, opprinnelig egyptisk. Siden kopiert i flere samfunn rundtomkring Afrika, Asia og Europa. Forandret noe form under middelalderen hvor man brukte det som en slags skrifte hvor den gravide kvinnen skulle fortelle om sine synder slik at gud ikke skulle ta barnet fra henne, etterpå ventet gaver og feiring av det kommende livet. Det ble vanlig fra babyboomer generasjonen i USA etter tradisjoner hentet fra ...gjett hvor... SKANDINAVIA!! Særlig norske vikinger hadde tatt med seg dette fra Europa og spesielt Frankrike, det holdt seg godt da Norge også fikk sin religiøse reformasjon. Men i Skandinavia forsvant også mye av det som handlet om å skrifte, og siden ble det mer en feiring over å ha kommet til en viss lengde i svangerskapet. Alt dette har selvfølgelig hatt regionale varianter, men det er fullstendig misforståelse at dette er en nordamerikansk tradisjon. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #98 Skrevet 28. januar 2023 Helene1982 skrev (4 minutter siden): Jeg er enig i at om man har barn selv, bør man stille opp på andres babyshower. Men som frivillig barnløs er ikke det en hyggelig opplevelse. Det er som regel alkoholfritt og på dagtid og innebærer leker som er veldig vanskelig å like, som bytt bleie så raskt som mulig og gjett masse babyting som navn, dato og magemål. Jeg som barnløs har opplevd at jeg har kjøpt en gave til 1000 kr for å se at venninnen min snur gaven på hodet, da det ikke var mer i pakken, og flere andre hadde gitt kurver og bleiekaker. Om jeg sier noe om dagens tema som selvsagt er svangerskap og barn, rister alle på hodet og ler … om jeg ikke sier noe, spør folk om jeg kjeder meg. Så nei. Ikke mer babyshower på meg. Den ser jeg. Og selvfølgelig er barnløse velkomne til å delta i denne typen tråder. Jeg har faktisk ikke barn selv, men synes babyshowere er koselig tid med venninner. Når jeg leser om dine og andres opplevelser forstår jeg jo at det ikke er noe trivelig. Jeg har nok en venninnegjeng som verken krever dyre gaver, ser humoren i at jeg som barnløs tar med en flaske bobler "til bruk etter fødsel", og i det hele tatt snakker lite baby/barn slik at alle er inkludert i samtalen. Mitt innlegg var en reaksjon på alle som hiver seg inn i tråden bare for å slenge ut begrep jeg var ferdig med i tenårene, uten å bidra konkret i debatten med pro/contra argument. Anonymkode: 4210b...48b
Helene1982 Skrevet 28. januar 2023 #99 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den ser jeg. Og selvfølgelig er barnløse velkomne til å delta i denne typen tråder. Jeg har faktisk ikke barn selv, men synes babyshowere er koselig tid med venninner. Når jeg leser om dine og andres opplevelser forstår jeg jo at det ikke er noe trivelig. Jeg har nok en venninnegjeng som verken krever dyre gaver, ser humoren i at jeg som barnløs tar med en flaske bobler "til bruk etter fødsel", og i det hele tatt snakker lite baby/barn slik at alle er inkludert i samtalen. Mitt innlegg var en reaksjon på alle som hiver seg inn i tråden bare for å slenge ut begrep jeg var ferdig med i tenårene, uten å bidra konkret i debatten med pro/contra argument. Anonymkode: 4210b...48b Jeg ser den. Jeg er veldig enig i at tilbakemeldinger som "teit" og "superteit" uten begrunnelse, er lite konstruktivt.
bettsa Skrevet 28. januar 2023 #100 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 25.1.2023 den 10.14): Jeg er gravid med 2.mann nå. Med første mann syns jeg det hele var veldig sårt. Jeg visste at en venninne skulle ordne babyshower til meg, utenom dato. Hu ville at jeg skulle forhøre meg med familie om de var interessert i å være med, men jeg ble skjelt ut av flere for å i det hele tatt tenke tanken på å ville ha babyshower, fordi de syns hele greiene var teit. Å den ene sa til og med at hen ikke ville "feire" noe som ikke var født ennå pga det kunne i værste fall ende med dødfødsel eller at ungen hadde funksjonshemning osv osv. Jeg ga likevel en liste til denne veninna om hvem jeg ville ha med. Trur det var snakk om 8stk. Det var bare 1 som kom. Verten og denne ene venninna. Verten og venninna hadde i tillegg tatt med samboerne sine for at det skulle bli flere sånn at jeg ikke skulle bli såra. Greit.. venninna mi gjorde det hu kunne for at det skulle bli en fin ting for meg, men det hele var bare veldig sårt. Så for meg noe helt annet. De andre som skulle komme sa de var syke, eller svarte ikke på invitasjonen. Venner jeg trudde var glad på mine vegne, men nå høres jeg sikkert veldig egoistisk ut. En annen venninne ytrer nå et ønske om at jeg skal lage babyshower for meg selv, invitere familie og venner, og helt ærlig så vet jeg ikke om jeg gidder. Syns det er styrete, og i hvertfall å måtte arrangere min egen. Ser virkelig ikke vitsen. Hva mener du om babyshower? Anonymkode: efed6...711 Jeg er ikke fan av babyshower. Jeg er i en venninnegjeng på 7 jentene og vi alle ble gravide fordelt på 4 år, hadde blitt mange babyshowere dersom det hadde blitt arrangert. Å besøke baby og mor etter at baby har kommet er noe annet og det er koselig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå