Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er en veldig fin og koselig ting. Det er nok av grå hverdager. 

Bare dropp å høre på KGere på dagtid, mange enstøinger og grinebittere her merker jeg. 

Men det er jo en venninnegreie, eventuelt søster/svigerinne. Så mulig mange følte det som press? 

Og som jeg ser her er det jo mange som har misforstått. Dette erstatter gaver etter fødsel. Så det blir ikke dyrere. Utover litt mat, mulig litt pynt, men det utgjør jo lite. 

Anonymkode: 4210b...48b

Dessverre er det mange som forventer begge deler:( ødelegger litt givergleden når folk forventer barselsgave. Og så blir det dyrt når 2stk står for mat og gave for 12-15 pers.

men utenom det er veldig koselig å gjøre for venner:)

Anonymkode: 23895...1f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dessverre er det mange som forventer begge deler:( ødelegger litt givergleden når folk forventer barselsgave. Og så blir det dyrt når 2stk står for mat og gave for 12-15 pers.

men utenom det er veldig koselig å gjøre for venner:)

Anonymkode: 23895...1f3

Har aldri opplevd det i omgangskretsen. Man er takknemlig for de gavene man får. Da må jo disse være ganske sære ellers også? 

Og å samle venninnegjengen gjør man jo innimellom uansett, babyshower eller ikke? Er jo ikke slik at noen arrangerer babyshower en helg, og søndagsbrunch neste? Dette blir jo bare en av samlingspunktene gjennom et år. 

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

I mitt babyshower dukket det opp folk jeg vet ikke liker babyshower. De hadde likevel sosiale antenner nok til å komme, for de skjønner jo at det er sårt om man ikke kommer. Glad jeg har så fine folk rundt meg😅

Anonymkode: 0c1ae...956

Du vet gjestene ikke hadde lyst til å være der, men er glad de følte såpass på det sosiale presset at de kom allikevel? Jaja.

Anonymkode: 75ace...457

• Liker 11
Skrevet

For min del ønsker jeg ikke det når jeg blir gravid. 

Anonymkode: 89ff1...349

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du vet gjestene ikke hadde lyst til å være der, men er glad de følte såpass på det sosiale presset at de kom allikevel? Jaja.

Anonymkode: 75ace...457

Handler jo om å gjøre noe man kanskje ser på som en teit tradisjon, men er glad i venninnen sin og vet det er viktig for henne slik at man blir med allikevel. Du vet, ikke bare tenke på seg selv men glede andre osv. Sånn er det gjerne å være i relasjon med andre. Man gjør ikke alt hele tiden kun for å glede seg selv, men glede andre. Heldigvis. 

Anonymkode: 2917e...a73

• Liker 5
Skrevet

Det er ofte jeg som ender opp med hovedansvaret på babyshower, utdrikningslag og lignende. Det er en stor begivenhet og hyggelig å gjøre dette for gode venner. Samtidig blir jeg alltid lettet når det er overstått. Det kan være stressende å arrangere. Nå har de aller fleste fått sitt første barn og jeg tror ikke det blir flere babyshowers 

Anonymkode: 0b220...cda

Skrevet

Jeg synes det er en hyggelig greie og et hyggelig påskudd til å møtes. I min gjeng gjør vi ikke så mye ut av det, alle har med litt mat hver så overrasker vi den gravide og spiser en hyggelig lunsj sammen 😊 Etterhvert som alle får barn nummer 2 eller 3 har vi endt opp med å spleise på noe hyggelig til den gravide, eks et gavekort på fotpleie, massasje etc. Hyggelig og nedpå greie. Vi legger det ikke ut på Instagram eller tar oppstilte bilder ;) 

Anonymkode: 2917e...a73

Skrevet

Harry og desperat.

Anonymkode: f2af8...f67

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har aldri opplevd det i omgangskretsen. Man er takknemlig for de gavene man får. Da må jo disse være ganske sære ellers også? 

Og å samle venninnegjengen gjør man jo innimellom uansett, babyshower eller ikke? Er jo ikke slik at noen arrangerer babyshower en helg, og søndagsbrunch neste? Dette blir jo bare en av samlingspunktene gjennom et år. 

Samme her, enten gir man gaver i babyshower eller barselbesøk. Er absolutt ikke vant til begge deler, og det er ikke noen forventing i min vennegjeng om å få gaver uansett. Det handler ikke om det materialistiske, men om å gjøre noe hyggelig sammen. 

Anonymkode: e82f7...e79

Skrevet

Jeg syns det var superkoselig å få samlet venninnegjengen før fødsel. Vi hadde god lunsj, kaker og skravling. Fikk noen gaver, som var koselig også. Nå var alt veldig low-key og mer en sammenkomst, men det var hyggelig :) Satt pris på det!

Anonymkode: 5ae23...47c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Like tullete som alt annet vi har importert fra USA.

Anonymkode: c7af9...f79

Enig. Har vi egentlig noen norske tradisjoner igjen lenger?

Anonymkode: 07c08...09c

• Liker 2
Skrevet

Når jeg blir invitert, veit jeg om dem som ikke blir invitert også. Det provoserer, så jeg sier bare at jeg kommer gjerne, men godtar ikke at bilder av meg legges ut på Instagram. Da får jeg plutselig fripass og mulighet for å si nei uten å føle press. Befriende! Skikkelig amerikansk jalla. 

Anonymkode: b86eb...904

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig. Har vi egentlig noen norske tradisjoner igjen lenger?

Anonymkode: 07c08...09c

For min del; 

Heller babyshower med gode venninner, god mat og latter, mens man fortsatt er i grei form før fødsel. 

Enn barselgrøt der man skulle holde senga lenge etter fødsel, mens svigermor, naboer, med mer rant inn døra timen etter fødsel. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Blir ikke noe babyshower her. Har vært i en babyshower før, men det var for en kollega. En annen kollega arrangerte det. Jeg ble med for å være grei, men syns det hele var litt kleint. Bleier med sjokolade i og greier. 

Ikke har jeg så mange venner heller. Så føler det bare hadde blitt overkill med skikkelig feiring. Vi møtes ofte uansett. 

Anonymkode: 7dda4...f85

Skrevet

Konseptet er vel hyggelig men jeg personlig liker ikke feire ting på forskudd. Hadde babyshoweren vært etter fødsel så hadde jeg syns det var bedre. Altså synes det er rart å feire før barnet i det hele tatt er født og man vet alt er bra. Jeg fikk ingen babyshower selv(ingen venner har barn) og hadde heller ikke forventet det. Fikk mye besøk og gaver i etterkant av fødsel og det var hyggelig.

Anonymkode: 8a0be...fff

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Konseptet er vel hyggelig men jeg personlig liker ikke feire ting på forskudd. Hadde babyshoweren vært etter fødsel så hadde jeg syns det var bedre. Altså synes det er rart å feire før barnet i det hele tatt er født og man vet alt er bra. Jeg fikk ingen babyshower selv(ingen venner har barn) og hadde heller ikke forventet det. Fikk mye besøk og gaver i etterkant av fødsel og det var hyggelig.

Anonymkode: 8a0be...fff

Har du i det hele tatt fått med deg formålet med en babyshower?

Støtte og feiring av moren, og graviditeten. Få ting og utstyr man trenger i forkant av fødselen, i stedet for etterpå da foreldrene uansett har kjøpt alt selv. 

Om det er babyen du vil feire i og med at det må være "etter at alt har gått bra", så antar jeg at du ikke har hørt om krybbedød? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er litt delt.

På den ene siden er det veldig koselig å samles med gode venner og feire litt før fødsel.

På den andre siden forstår jeg at det må være veldig sårt hvis ingen arrangerer for deg, kanskje spesielt hvis du har vært med å arrangere for andre. 

Anonymkode: 2b063...7eb

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er enda en unødvendig tradisjon vi har adoptert fra USA. Den kræsjer med den norske tradisjonen om å gi barselgave når kvinnen har født. Så forstår ikke folk hva de skal gjøre; gi gave til babyshower eller barselgave? 
Samtidig som noen vordende mødre forventer gave ved begge anledninger. 

Anonymkode: dc1b5...29f

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er idioti. Har heldigvis aldri vært med på en, hverken til meg selv eller venninner

Anonymkode: 60151...a90

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):Blir ikke noe babyshower her. Har vært i en babyshower før, men det var for en kollega. En annen kollega arrangerte det. Jeg ble med for å være grei, men syns det hele var litt kleint. Bleier med sjokolade i og greier. 

Ikke har jeg så mange venner heller. Så føler det bare hadde blitt overkill med skikkelig feiring. Vi møtes ofte uansett. 

Anonymkode: 7dda4...f85

Har aldri vært i babyshower med sånne type leker. Her har det vært gode venner, god mat, kaker og gaver. Gaver man uansett ville gitt etter fødsel. 

Anonymkode: 2b063...7eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...