Gå til innhold

Maling av leiligheit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bestemme farger til ny leiligheit i dag. Hadde tenkt alt kvitt( ikj kritthvitt) og så ta inn farger på alt anna enn vegger. Har ein betongvegg i stua som eg tenker å beholde. På ein måte ta naturen inn. Eller ta farge på ein vegg i kvart rom. Eller alle vegger lys bege eller lys grå. Så usikker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns hvite vegger er nitrist. Litt farge, trenger ikke være mye, vil gi en varme og lunhet. Velger man en nøytral og lys tone, så harmonerer det godt med litt farger i interiøret også, og vil fortsatt oppleves som rolig. 
Mye finere med farger på alle veggene syns jeg, særlig når du skal ha det så lyst.

Husk å velge farge som passer inn i ditt lys, og at det harmonerer med hvitnyansen på karmer/lister, og ikke minst gulv. Har du gulaktig gulv og bomull på karmer, så styr unna greige toner som kalk o.l. Da vil farger som sans fungere bedre. Vil du gå enda litt mørkere, så er space helt fantastisk. Den er dempet beige, og kan se litt grå ut i noen lys.

Har du derimot et mer nøytralt gulv og klassisk hvite lister, så vil farger som tudor og kalk være nydelig. De er veldig lyse, men gir fantastisk lunhet. Plukk deg ut 2-3 farger som kan være aktuelle, og kjøp prøveboks. Mal 2 strøk på et litt stort område, og se neste dag hvilken som er finest. Ikke mal fargene helt ved hverandre, gjerne på forskjellige vegger :) 

Anonymkode: 06968...939

Skrevet

Hva med Tudor, Jotun?

Den er ikke kritthvit, men fremstår lun hvit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...