Gå til innhold

Antall barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 30 år begge to, og har to fine jenter på 4 og 2 år. Jeg er vokst opp i en søskenflokk på fire, og synes det er verdifullt med mange søsken rundt meg. Føler på et vis at det mangler noen når vi har to, men mannen nekter å ha flere. Han snur ryggen til med en gang jeg sier at jeg ønsker meg et tredje barn. Hadde håpet at han skulle bli litt mer positiv nå som babyperioden er over, men den gang ei. Jeg vil ikke tvinger han eller lure han med å slurve med prevansjon. Likevel håper jeg så at han skal ombestemme seg. Jeg provoserer kanskje mange ved å si at jeg også føler på den biologiske klokken. Fruktbarheten begynner jo som kjent å synke allerede ved 30 års alder, og drastisk etter 35 år. 

Noen som vil dele erfaringer?

Anonymkode: 3510e...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom mannen ikke vil så må du respektere det dessverre. Alternativt er å finne ny mann, men det er vel ikke ønskelig.

Du må skru fokuset over på at du er heldig som har to barn og prøve å slå deg til ro med det. Er mange andre som har vært i dine sko 

Anonymkode: d6db9...340

Skrevet

Dere må snakke sammen. Mannen her var fornøyd med to, men han gav seg etterhvert når han skjønte hvor  viktig dette var for meg.  Fikk tredje som 36-åring. Eldste var da seks år og hun i midten fire. 

Anonymkode: 7c248...d60

Skrevet

Han har jo sagt tydelig hva han ønsker, og du må nesten respektere det. Når det er sagt, kan han jo forandre mening. Om et år eller to kan ting kjennes annerledes, når barna deres klarer mer selv, slutter med bleie, sover hele natta osv. Da kan lysten hans på en til komme. Du er jo ennå ung og har god tid, vil nå jeg si. Jeg fikk min tredje da jeg var 36, og følte virkelig aldri noe på det.

Jeg skjønner jo at du ønsker deg flere når du selv syns det var koselig med en flokk. Jeg er kjempeglad for å ha tre barn selv. Men pga en ganske slitsom småbarnstid med to eldste, var jeg usikker en stund. Men fra nr to var to til tre pr skjedde det en del, plutselig sluttet barna å være syke absolutt hele tiden, vi sov mer sammenhengende osv. Og da kom hvertfall min lyst på et barn til (her var det mannen som var klar for et barn til før meg).

Skrevet

Som de andre sier må du respektere at han ikke vil ha flere. Når det er sagt er jeg enig med Vera Vinge om at mye kan skje ennå. Dere er unge og barna er fremdeles ganske små. Kanskje ombestemmer han seg om et par år og vil ha en tredje eller kanskje ombestemmer du deg om et par år og synes at livet er helt supert med bare to. Uansett hva som skjer tror jeg du vil få det bedre om du lar det ligge og innfinner deg med situasjonen. Å mase på mannen din tror jeg bare virker mot sin hensikt. 

Skrevet

For det første er dere fortsatt unge. Gjennomsnittsalder for førstegangsfødende er over 30 år i Norge i dag, så det er ikke noe å stresse med. Mange får flere barn etter 35+ også. 

For det andre tenker jeg at barn alltid skal være ønsket av begge foreldrene. Dersom han er tydelig på at to er nok, burde du jobbe med å respektere det. Kanskje ombestemmer han seg med tiden, men jeg ville ikke mast noe om det hvis det ikke er noe han tar opp. 

Anonymkode: cdd3b...19d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...