Gå til innhold

Elendig søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har jeg hatt elendig søvn, på grunn av forkjølelse. Naturlig nok. På grunn av at jeg slet med pusten og nesa.

Vel, jeg er omtrent ikke forkjøla lenger, men den dårlige søvnkvaliteten er der fortsatt.

● Våkner ørten ganger og snur meg om natta

● Sover lett, som å bare duppe hele natta

● Har uforklarlige smerter i kroppen (bensmerter, muskelsmerter?)

● Finner liksom ingen god liggestilling 

Jeg vet at jeg hadde ryggsmerter i går, og jeg har det fortsatt (+ nakkesmerter), men er det noe man kan GJØRE som hjelper? Noen øvelser? Er det noe man kan gjøre om kvelden som hjelper? Jeg har nok sittet mye i ro, pleier ikke det egentlig. Kan løsningen være så enkel som å gå seg en tur et par timer før leggetid? 

Jeg legger meg 20-22 et sted😅 så alt ligger til rette for at man skulle fått nok søvn. Må sies at min ektefelle står opp kl 04 og at jeg våkner litt av det. 

Jeg har tatt paracet ved et par anledninger, mot smerte, og den er søvndyssende for meg. Men man kan jo ikke bruke paracet fast/aktivt som søvnmiddel (kroppen kan bli "avhengig"). 

Så... Noen fantastiske råd?

Har allerede vurdert sånn fysio eller kiropraktor eller noe, siden jeg sliter med skulder- og nakkesmerter heeele tiden. Har tatt MR uten funn. Men normalt sett sover jeg godt når jeg først sovner, skjønner ikke helt greia egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forkjølelsen kan ha trigget et beger som allerede var fullt, også klarer du ikke hente deg inn igjen. Hva som er årsaken til at du ikke får sove, kan jo være flere ting. Stress, behov for påfyll av vitaminer (d vitamin, magnesium, f.eks), eller kanskje du rett og slett ikke ligger noe godt. God madrass og riktig pute har enormt mye å si. Jeg har sluttet helt å vri meg etter jeg investerte i skikkelig seng og pute. Men jeg måtte ha en del veiledning. Kanskje er det bare puta, kanskje er det madrassen. Kanskje begge deler. Ante ikke hvor dårlig madrassen min var før jeg fikk ny :ler:

Anonymkode: f4548...b38

Skrevet

Kanskje du sover dårlig fordi du er ufin mot folk på Kvinneguiden?

Anonymkode: 6d610...4e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...