AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Del Skrevet 25. januar 2023 Til høsten. Har ingen utdanning fra før av. Er det en bra og fremtidsrettet utdanning? Anonymkode: 3cfff...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Del Skrevet 25. januar 2023 Den dagen du søker en jobb, vil det være hundrevis av andre søkere som har samme utdanning som du, der mange av dem har bedre karakterer. Hvorfor ikke heller velge et spesialisert yrke der du blir nummer 1 ...? Anonymkode: d61ef...743 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Del Skrevet 25. januar 2023 Jeg studerte øk. & adm. og angrer på det. Problemet er beskrevet ovenfor. Skulle ønske jeg valgte yrkesrettet vgs, droppet høyere utdanning og tjente gode penger fra ung alder. Anonymkode: d717f...e05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Del Skrevet 25. januar 2023 Jeg er på andre semester i økonomi og ledelse, og vurderer å droppe ut av studiet. Veldig tørt og kjedelig, samt problemet som ble beskrevet ovenfor her. Hadde jeg kunne velge om igjen hadde jeg nok valgt noe mer yrkesrettet. Anonymkode: 96188...3b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 25. januar 2023 #5 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den dagen du søker en jobb, vil det være hundrevis av andre søkere som har samme utdanning som du, der mange av dem har bedre karakterer. Hvorfor ikke heller velge et spesialisert yrke der du blir nummer 1 ...? Anonymkode: d61ef...743 Elsker dette rådet. Velg et yrke ingen vil ha, da slipper du konkurranse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 25. januar 2023 #6 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er på andre semester i økonomi og ledelse, og vurderer å droppe ut av studiet. Veldig tørt og kjedelig, samt problemet som ble beskrevet ovenfor her. Hadde jeg kunne velge om igjen hadde jeg nok valgt noe mer yrkesrettet. Anonymkode: 96188...3b6 Det offentlig forvaltningsstudiet på OsloMet? Fordelen med øk ad er jo at alt er nyttig uansett. Ti studiepoeng med markedsføring eller regnskap kan brukes i masse jobber. Det er ikke som sykepleier der hele utdanningen er verdiløs dersom du mangler 3 studiepoeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #7 Del Skrevet 25. januar 2023 4 minutter siden, ajarRun said: Elsker dette rådet. Velg et yrke ingen vil ha, da slipper du konkurranse. Ja, man måtte være rimelig dum hvis man så noen fremtid i det å selge hjemmelagde datamaskiner fra garasjen sin i midten av 1970-årene mens resten av gjengen valgte den trygge, analoge veien ... Anonymkode: d61ef...743 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 25. januar 2023 #8 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, man måtte være rimelig dum hvis man så noen fremtid i det å selge hjemmelagde datamaskiner fra garasjen sin i midten av 1970-årene mens resten av gjengen valgte den trygge, analoge veien ... Anonymkode: d61ef...743 Hvis du er millionær så er det nok en god ide å leie en garasje slik at du kan skape et inntrykk av at du bygget deg opp fra ingenting. Men for vanlige ikke millionærer fungerer der ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 25. januar 2023 #9 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, man måtte være rimelig dum hvis man så noen fremtid i det å selge hjemmelagde datamaskiner fra garasjen sin i midten av 1970-årene mens resten av gjengen valgte den trygge, analoge veien ... Anonymkode: d61ef...743 Bill Gates var topp student med svært gode resultater, men valgte å satse på software og hoppet av studiene ved Harvard. Han anbefaler tydelig idag folk å fullføre utdanning. Som er et godt råd. Om det nå er helsefagarbeider eller bachelor i økonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 25. januar 2023 #10 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Til høsten. Har ingen utdanning fra før av. Er det en bra og fremtidsrettet utdanning? Anonymkode: 3cfff...25c Dem med slik utdanning trengs i alle samfunnsektorer i alle deler av landet. Idag bør man ta master, da det holder på å bli det vanlige. Men da det trengs mye folk med økonomisk kompetanse, så er det mange økonomer som noen skrev ovenfor. Som gjør at man ikke minst som nyutdannet vil kunne ha mange konkurrenter om stillinger. Fremtidsrettet er det selvfølgelig. Vil være behov for økonomisk kompetanse også i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #11 Del Skrevet 25. januar 2023 19 minutter siden, ajarRun said: Hvis du er millionær så er det nok en god ide å leie en garasje slik at du kan skape et inntrykk av at du bygget deg opp fra ingenting. Men for vanlige ikke millionærer fungerer der ikke. Hvis man har noe nyttig å tilby som ingen andre har og har troen på dette, finnes det knapt grenser for hva man kan oppnå, enten det gjaldt senere kjente musikere som hoppet av studiene i 1960-årene for å satse på musikken på heltid, eller folk i 1970-årene som så potensialet i det digitale i en analog tid. Idag kreves det å ha fullført studier for å gjøre de enkleste jobbene samtidiig som folk glaner på hver sin skjerm; hva mangler i dagens samfunn som vil være der om 20 år ...? Finn svaret, og man er garantert en god jobb resten av livet. Anonymkode: d61ef...743 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå