Gå til innhold

Heftig omgangssyke! Tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Viktig å få ikke bli dehydrert nå. 

Farris blanda med eplejuice er sykt effektivt, du trenger salte i farrisen men for å ta opp saltet må man ha sukkeret fra eplejuice. Små slurker. ( kan sikkert med fordel riste ut det meste av kullsyre) 

Når du kjenner det roer seg ville jeg prøvd å få i meg noe som binder seg i magen. Gode gamle Marie kjeks, potet skrue chips, ris, popkorn funker for meg. Hold deg unna grove produkter, da må magen igjen jobbe mye.

Anonymkode: d4f27...a61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bland Farris (Bris, med mindre kullsyre) og eplejuice. Ta en slurk ca hvert kvarter. Blåbærsaft kan også hjelpe (ikke bland for sterkt!). Salte kjeks eller ristet loff pleier å gå greit en stund etter at oppkastet gir seg. Mr. Lee nudler med kyllingsmak når du får lyst på middag.

Anonymkode: 6ae44...ecb

Skrevet

Mitt beste tips er å ikke spise, i det hele tatt, før det er helt rolig igjen. Det tar du ingen skade av. 

På det verste drikker jeg ikke heller. Om det kommer rett opp igjen hjelper det jo uansett ikke mot dehydrering. Det sagt, når kvalmen er så ille at det kun kommer magesyre så foretrekker jeg å drikke litt, for da er det ikke så knusktørt. 

Drikke bør være det du best klarer å få i deg. Er det noe med litt næring og salt i også er det bra. 

Anonymkode: eed3a...b60

• Hjerte 1
Skrevet

Drikk cola. Da blir ikke oppkastet så sterkt.

Skrevet

Dere er gode! Da har jeg sendt mannen på butikken ❤️ det blir kjøpt farris, eplemost og salte kjeks foreløpig så får vi se :) cola og blåbærsaft blir for sterkt til meg da jeg sliter litt med sure oppstøt til vanlig. Intervallene er nå på 20 minutter, men diareen har tatt seg opp og det kommer samtidig gitt. Håper å få i meg noe væske snart. Tusen takk for tips, har ikke vært så dårlig på sikkert 10 år, også har jeg ME i tillegg så det er ille for meg bare å bruke krefter på å spy 😭❤️ ts

Anonymkode: d33f2...5c0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere er gode! Da har jeg sendt mannen på butikken ❤️ det blir kjøpt farris, eplemost og salte kjeks foreløpig så får vi se :) cola og blåbærsaft blir for sterkt til meg da jeg sliter litt med sure oppstøt til vanlig. Intervallene er nå på 20 minutter, men diareen har tatt seg opp og det kommer samtidig gitt. Håper å få i meg noe væske snart. Tusen takk for tips, har ikke vært så dårlig på sikkert 10 år, også har jeg ME i tillegg så det er ille for meg bare å bruke krefter på å spy 😭❤️ ts

Kan jo høres ut som du hadde værste kneika i natt, så forhåpentligvis går det mot frisk nå framover 😊

Synes personlig det er bedre å ha litt innabords av væske/næring, konta å bare spy/drite magesyre for det er jo helt jævlig. 

Anonymkode: d4f27...a61

Skrevet

Kjøp tabletter mot diaré på apoteket. God bedring 💛

Anonymkode: b7c6d...4ef

Skrevet

Forsøk å drikke mye vann, ikke alt på en gang, men litt og litt. Samt spise tørt flattbrød. 

Skrevet

Hvordan går det med deg? ❤

Anonymkode: 7bc7b...f96

• Hjerte 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Det viktigste er å få i seg nok veske. Det er alltid viktig selv om det kommer opp igjen. Vann er det beste synes jeg.
Ellers ta det med ro, så går det jo over. Alltid grusomt når det står på. Varer som oftest ikke så lenge heldigvis. 

Endret av Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan går det med deg? ❤

Hei alle sammen! Alt kommer framdeles opp, men ikke like hyppig. Er veldig tørst og gråter mellom slaga😭 Håper det roer seg nå, har ikke sovet eller spist på et døgn

Ts

Skrevet

Jeg fikk tips om 1 ss farris og eplejuice hvert kvarter elns. Hjalp faktisk. Og cola som sagt. 

Det er noe i cola som nøytraliserer syren

Skrevet

Særlig kvalm og syk kan du ikke være om du klarer å sitte på kvinneguiden og skrive innlegg. Så dette kommer du deg helt fint igjennom.

Hilsen en som vet hvordan det virkelig er å være kvalm.

Anonymkode: f9a51...ab2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Særlig kvalm og syk kan du ikke være om du klarer å sitte på kvinneguiden og skrive innlegg. Så dette kommer du deg helt fint igjennom.

Du vinner. Gratulerer.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har vært syk i 24 timer og brukt 10 minutter på kvinneguiden 😊 

Jeg holdte på å besvime i sted igjen så er ganske dårlig, vil bare ikke være alene :( 

Badebuksa2.0 skrev (7 minutter siden):

Jeg fikk tips om 1 ss farris og eplejuice hvert kvarter elns. Hjalp faktisk. Og cola som sagt. 

Det er noe i cola som nøytraliserer syren

Har prøvd begge, mulig jeg drikker litt for mye! Skal prøve litt mindre i hver runde ❤️ 

Ts

Skrevet

Du blir fortere frisk dersom du får i deg noe næring, prøv å spis noe (type Marie-kjeks, ritz-kjeks eller ristet loff) og få i deg væske (vann, Farris med eplemost). God bedring! Omgangssyken er forferdelig! 

Anonymkode: fe9be...789

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært syk i 24 timer og brukt 10 minutter på kvinneguiden 😊 

Jeg holdte på å besvime i sted igjen så er ganske dårlig, vil bare ikke være alene :( 

Det er ikke farlig å være litt syk. Er man døden nær har man ikke sjanse til å se på en skjerm, så særlig hardt rammet er du ikke.

Fortsett med å innta væske, selv om det kommer opp igjen. 

Skrevet

1 ts potetmel rørt ut i 1 glass vann. Drikkes. Stopper diaré. Kan taes 2 ganger iløpet av dagen. Ikke overdriv, det gir forstoppelse. 

Skrevet

En teskje.

Skrevet

Ts, har smertene på høyre side av brystet gitt seg?

Galleblæren sitter der. Man kan ha gallestein uten å merke noe, men hvis en gallestein er på vei ut, så gjør det helsikes vondt til den kommer igjennom.

Gallestein kan også føre til kvalme, så det spørs hva du hadde først - omgangssyke eller gallesteinsanfall.

Kontakt legevakten hvis du har smerter nå.

Hvis du ikke har smerter lenger, så har den sikkert kommet gjennom. Legevakten gir råd. Kanskje de sier du kan vente til i morgen. Men du trenger en undersøkelse av lege, og ultralyd.

Gallesteinssykdom - NHI.no

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...