AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Beklager litt ekkel informasjon! Jeg har ikke vært så dårlig på sikkert ti år. Kaster opp hvert tiende minutt, får ikke i meg væske. Kaster opp kun gult og magesyre, er så vondt at jeg griner! Orker ikke hva skal jeg gjøre når ingenting vil holde seg? Har også diare. Vet det er omgangssyke da jeg ble smitta i går. Anonymkode: d33f2...5c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Du trenger ikke å innta noe væske når det står på som verst. Ta en klut med vann og fukt deg hvis du blir tørr. Magen din trenger fred og hver gang du gir den " noe" så blir det bare mer å jobbe med. Jeg føler fryktelig med deg. Det er helt jævli. Prøv også å ta en dusj,litt frisk luft og bare tenk er du straks er ferdig. Masse god bedring 🥰 Anonymkode: 113b5...970 3
Flintis Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 Drikk brus med sitronsmak og spis flatbrød etterhvert. Vask hendene.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Drikk selv om det kommer opp igjen. Vann. Spis kokt ris med litt salt på. Ta noen slurker buljong. Sutt på en isbit. Anonymkode: 7bc7b...f96 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 God bedring. Det er snart overstått. Anonymkode: 7bc7b...f96
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du trenger ikke å innta noe væske når det står på som verst. Ta en klut med vann og fukt deg hvis du blir tørr. Magen din trenger fred og hver gang du gir den " noe" så blir det bare mer å jobbe med. Jeg føler fryktelig med deg. Det er helt jævli. Prøv også å ta en dusj,litt frisk luft og bare tenk er du straks er ferdig. Masse god bedring 🥰 Anonymkode: 113b5...970 Flintis skrev (5 minutter siden): Drikk brus med sitronsmak og spis flatbrød etterhvert. Vask hendene. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drikk selv om det kommer opp igjen. Vann. Spis kokt ris med litt salt på. Ta noen slurker buljong. Sutt på en isbit. Anonymkode: 7bc7b...f96 Tusen takk for svar dere er gode, har så store smerter under høyre ribbein også men det kan kanskje være muskler ❤️ Jeg er litt forvirret om jeg burde drikke eller ikke? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): God bedring. Det er snart overstått. Anonymkode: 7bc7b...f96 Takk, håper det ❤️ Ts Anonymkode: d33f2...5c0
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 Jeg husker jeg hadde enorme smerter der du har en gang jeg hadde det. Varte sikkert i 2 døgn. Lurer på om det er fordi det er så heftig? Det med innta væske må du føle på selv men jeg drikker ikke noe som helst når det står på. Det trigger magen og føler jeg blir fortere ferdig hvis jeg ikke fyller på. Føl på det selv,men du tåler litt tid uten drikke. Så kan du heller begynne forsiktig med en teskje eller noe når du har hatt litt opphold. Nå har du jo tømt deg helt høres det ut som så du et sikkert snart ferdig 🥰 Har du stikkpiller med paracet,så prøv å ta det for magesmertene. Anonymkode: 113b5...970
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #8 Skrevet 25. januar 2023 Det er snart over. Hold ut! Prøv å sov. Hilsen akkurat frisk fra omgangssyken Anonymkode: d43d3...0a9
Motelvibes Skrevet 25. januar 2023 #9 Skrevet 25. januar 2023 Bland farris med eplejuice. Nipp, (ta små slurker), ikke drikk fort. Skrap eple med teskje og spis. Når formen kommer seg; spis lapskaus for næring og for å gjenopprette diverse nivåer. Drikk elektrolytter. 1 1
Kinder Skrevet 25. januar 2023 #10 Skrevet 25. januar 2023 Motelvibes skrev (10 minutter siden): Bland farris med eplejuice. Nipp, (ta små slurker), ikke drikk fort. Skrap eple med teskje og spis. Når formen kommer seg; spis lapskaus for næring og for å gjenopprette diverse nivåer. Drikk elektrolytter. Tenkte også å tipse om Farris og eplejus, og at du må ta små slurker når man kaster opp. Det er noe med sammensetningen som er god mot dehydrering. Samtidig er det lurt å ikke innta for mye sukkerholdig drikke som jus, for det kan visstnok forverre diaré. Det eneste jeg klarer å spise når jeg er så dårlig er små biter av ritz-kjeks. Litt usikker på om det er så lurt, når du mister så mye væske gjennom både å kaste opp og ha diaré (pga. saltet i ritz), så ville nok kanskje prøvd meg på eple-tipset i din situasjon.
Maskinfører Skrevet 25. januar 2023 #11 Skrevet 25. januar 2023 En jeg kjenner anbefalte bløtekake med ribbefett da ble man fort frisk sa han aner ikke om det funker men ristet Coca-Cola skal fungere har jeg erfart
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #12 Skrevet 25. januar 2023 Hadde det for 3 uker siden, helt forjævlig😫 fikk i meg litt Biola og Marie kjeks ila den uka jeg hadde det. Hadde så vondt i magen - ekstremt vonde knip som kom og gikk, tror kanskje det var luft i mitt tilfelle? Snart over! ❤️ Anonymkode: 00aaf...873
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #13 Skrevet 25. januar 2023 Jeg klarer ikke svare hver og en men tusen takk for omtanken, det kjennes seriøst ut som jeg ikke klarer mer😭 ts Anonymkode: d33f2...5c0
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #14 Skrevet 25. januar 2023 Hvis du er på badet, ta inn en stol slik at du kan sitte og slappe av litt mellom "slagene". Jeg drikker kun vann, men vann må jeg ha. Spise får man gjøre etterpå, da tar jeg et grovt knekkebrød, litt eplejuice. Det må bare gå sin gang, når du føler at du klarer å krype til sengs, så ta med spypose(r) og en flaske vann til å ha ved sengen. God bedring! Anonymkode: 13aae...14a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #15 Skrevet 25. januar 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde det for 3 uker siden, helt forjævlig😫 fikk i meg litt Biola og Marie kjeks ila den uka jeg hadde det. Hadde så vondt i magen - ekstremt vonde knip som kom og gikk, tror kanskje det var luft i mitt tilfelle? Snart over! ❤️ Anonymkode: 00aaf...873 En uke?!? Anonymkode: f4cff...8e9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #16 Skrevet 25. januar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du er på badet, ta inn en stol slik at du kan sitte og slappe av litt mellom "slagene". Jeg drikker kun vann, men vann må jeg ha. Spise får man gjøre etterpå, da tar jeg et grovt knekkebrød, litt eplejuice. Det må bare gå sin gang, når du føler at du klarer å krype til sengs, så ta med spypose(r) og en flaske vann til å ha ved sengen. God bedring! Anonymkode: 13aae...14a Som barn fikk vi madrass på badegulvet når omgangssyken var i hus. Anbefaler det på det sterkeste dersom man har gulvplass til det. Det er litt nasty når jeg tenker over det nå, men under omgangssyken har man jo nok med å overleve. Så kan man tenke på vask av ekkel madrass etterpå 🤷♀️ Anonymkode: 71b95...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #17 Skrevet 25. januar 2023 Motelvibes skrev (47 minutter siden): Bland farris med eplejuice. Nipp, (ta små slurker), ikke drikk fort. Skrap eple med teskje og spis. Når formen kommer seg; spis lapskaus for næring og for å gjenopprette diverse nivåer. Drikk elektrolytter. Jeg satt fast en eplebit i nesa, når jeg spydde som verst. Frarådes å innta biter av noe. Heller knust, og som puré. Det er viktig med salter, fordi man mister mye væske. Derfor er farris og buljong bra etterfylling når man klarer. Jeg liker å drikke mens det står på. Drikker gjerne blåbærsaft. Og vann. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg klarer ikke svare hver og en men tusen takk for omtanken, det kjennes seriøst ut som jeg ikke klarer mer😭 ts Anonymkode: d33f2...5c0 For de mest riktige svarene, ring legevakten. Anonymkode: 7bc7b...f96
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #18 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg klarer ikke svare hver og en men tusen takk for omtanken, det kjennes seriøst ut som jeg ikke klarer mer😭 ts Anonymkode: d33f2...5c0 Kanskje du skulle ringe legevakten? Anonymkode: 7bc7b...f96
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #19 Skrevet 25. januar 2023 Huff takk igjen gleder meg til butikken åpner! Har spydd hvert tiende minutt siden 23 ca, aldri opplevd spysjuken som dette. Gruer meg til å spy hver gang😭 har ikke mer krefter igjen ts Anonymkode: d33f2...5c0 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #20 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg klarer ikke svare hver og en men tusen takk for omtanken, det kjennes seriøst ut som jeg ikke klarer mer😭 ts Anonymkode: d33f2...5c0 Omganssyke i kraftig utgave som du har nå er den verste virussykdommen som finnes. Uten tvil. Det er vel det nærmest oss normalt dødelig kommer døden. Jeg pleie å få det helt sånn du beskriver. Kolikksmerter som kommer i intervaller er 9-10 på smerteskalaen. Husker jeg tok 2 Paralgin forte jeg hadde liggende fra tidligere. Tok dem da jeg lå i smertene før jeg hadde begynt å spy. De virket ingenting. Smertene sammen med oppkasten var døden. Når man kaster opp gallesyre for 8’ ende gang føles det som innvollene vrenger seg. Kan ikke annet enn å sende deg massevis av sympati. Det eneste du kan trøste det med at det sjeldent er så ille mer enn 8-12 timer. Og når du leser dette er antagelig det verste over❤️ Tipset mitt. Drikk små munnfuller med vann selv om det kommer opp igjen. Kroppen klarer alltid å ta til seg noe av det og det e ikke vannet som gjør magen dårlig. Tvert i mot. Det bare føles slik siden det kommer opp igjen. Du kaster opp fordi magen vil kvitte seg med viruset som ligger der og/eller i tarmene dine. Og for å klare det trengs det litt hjelp med væske. Anonymkode: 4b713...222
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå