Gå til innhold

Tørrlagt alkoholiker og psykisk helse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min x og barnas far har hatt alvorlig og langvarig alkoholmisbruk. Oppegående og suksessrik fyr som fremstår svært sympatisk for utenforstående. 

han har gått til behandling, og dokumentert via blodprøver at han ikke drikker lenger.

jeg opplever at det er noe galt med psyken hans, eller at han har en form for personlighetsforstyrrelse. Dette på bakgrunn av atferd og handlinger. alkoholmisbruket ble nok utløst av dette, men det virker fortsatt å være der. Skjønner meg ikke på hva som feiler han, hvordan han klarer å ikke drikke lenger når det psykiske helt tydelig fortsatt er et problem. Lurer på hva jeg har i vente. 

jeg er ikke alene om å reagere på atferden hans, barnevern og skole uttrykker også dette. 

noen som har noen kloke vurderinger - eller selv har opplevd det jeg beskriver? 

Anonymkode: 57260...6d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags symptomer har han siden du mener det? 

Anonymkode: e2257...23b

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at man (ofte) har et misbruk grunnet utfordringer med tidligere dårligere erfaringer,opplevelser . De fleste drikker for å skjule et ubehag, eller hvertfall forsøke å skjule det.  Det gir dem i starten en følelse av å slappe av, koble av, få pause fra følelser og tanker som er tunge og håndtere. 

At han er tørrlagt er jo fantastisk for barna og annen familie. Det er ekstremt krevende å skulle forstå og forholde seg til. 

om dere rundt føler han fremdeles strever, så kan dere jo forsøke å spørre om han vet grunnen til at han begynte å drikke, og har han søkt behandling for disse utfordringene?   Hvis ikke er jo det et sted å starte, støtte han i å jobbe seg gjennom det som er vanskelig.  Det trenger ikke å være noe alvorlig heller, men ha respekt for at han sliter psykisk og vis at dere er der for å støtte han slik at han får det bedre. 

Anonymkode: 4456b...20a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...