AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Idag tidlig banket det plutselig på døren, når jeg åpner så kommer det 4 poltifolk, de ønsker å ta en razzia hos meg etter at noen har sagt at jeg selger tyvgods på Finn. Dette fra at jeg har selv handlet på finn, et verktøy jeg trengte til oppussing, når jeg var ferdig med den la jeg den selv ut for salg på finn, naturligvis uvitende om at denne var stjelt. Razzia ville de ta ettersom at jeg driver med totalrenovering av bolig å har mye verktøy som jeg pleier å kjøpe og deretter selge igjen på finn ettersom behov. Under avhør i stuen min viste jeg ene poltidamen loggen samt betalingen mellom meg og selger, så regner med at saken blir henlagt. Ettersom opprinnelig eier nå får igjen verktøyet sitt sitter jeg med flere tusen i minus som jeg betalte for dette verktøyet, som egentlig tilsier at politiet kun har byttet offer. Dette føles så urettferdig og gjør så jeg blir redd for å handle brukt igjen. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 58266...4c6
Rucula Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Oi shit! Det er uflaks! kan det gå på forsikring? Jeg bare tenker høyt... 1
Silva Pluvialis Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Burde jo ikke vært du som ble anmeldt. Du visste jo ikke at det var tyvegods? 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 og dette gidder politiet å kaste bort FIRE politi-betjenter på?? samtidig som de altså klager over at det visstnok er alt for "få ressurser" blant politiet i Norge.. Anonymkode: f6724...f5c 12
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Det er sykt uflaks da. Eigentlig handle det ikkje om deg, du berre vart dradd inn i det på ein måte. Kva om du kontakte finn og saklig ber om råd? Finn.no må vel ha retningslinjer for alt? Anonymkode: 7cecc...c53
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: og dette gidder politiet å kaste bort FIRE politi-betjenter på?? samtidig som de altså klager over at det visstnok er alt for "få ressurser" blant politiet i Norge.. Anonymkode: f6724...f5c Høres veldig rart ut med mindre de mistenker noe langt mer alvorlig. Man hører jo om folk som finner innbruddstyver i huset sitt og hvor politiet ikke har tid til å rykke ut. Anonymkode: a5d01...363 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 Wow, er dette virkelig sant?? Klarer ikke helt å bestemme meg Anonymkode: abe5c...cc9 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres veldig rart ut med mindre de mistenker noe langt mer alvorlig. Man hører jo om folk som finner innbruddstyver i huset sitt og hvor politiet ikke har tid til å rykke ut. Anonymkode: a5d01...363 Mest sannsynlig så stammer verktøyet fra et større brekk eller omreisende tjuvradder som har vært ute på raid. Aldri kjøp verktøy og elektronikk fra utlendinger eller personer som ikke kan legge med kvittering. Anonymkode: fb1bb...c01 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 Rucula skrev (13 minutter siden): Oi shit! Det er uflaks! kan det gå på forsikring? Jeg bare tenker høyt... Spent på hvilken forsikring du mener det skal gå på? Anonymkode: 63173...98e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #10 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Aldri kjøp verktøy og elektronikk fra utlendinger eller personer som ikke kan legge med kvittering. Anonymkode: fb1bb...c01 Rasismen lever ser jeg.. Anonymkode: 4266c...3df
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #11 Skrevet 24. januar 2023 hvorfor selger du verktøyene om du DRIVER med oppussing? Nei den historien må du lenger ut på landet med. Korrekt utført av politiet. Anonymkode: 9eebe...593 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #12 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Mest sannsynlig så stammer verktøyet fra et større brekk eller omreisende tjuvradder som har vært ute på raid. Aldri kjøp verktøy og elektronikk fra utlendinger eller personer som ikke kan legge med kvittering. Anonymkode: fb1bb...c01 Godt mulig det, men de nevnte ikke om det, er dessverre alt for få som har kvittering på ting, jeg har verktøy som er fra tidlig 2000 bla. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): hvorfor selger du verktøyene om du DRIVER med oppussing? Nei den historien må du lenger ut på landet med. Korrekt utført av politiet. Anonymkode: 9eebe...593 Fordi jeg driver med totalrenovering hvor jeg bruker mye forskjellig, når jeg kjøper og selger det så får jeg brukt det gratis + at det ikke tar plass når jeg ikke trenger det. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Wow, er dette virkelig sant?? Klarer ikke helt å bestemme meg Anonymkode: abe5c...cc9 Dessverre helt sant, ble så overrasket selv så derfor ble jeg nysgjerrig på om noen har opplevd det samme, evt noen lover eller rettningslinjer som ikke gjør så jeg ikke blir den skadelidende i saken. Anonymkode: 58266...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #13 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Rasismen lever ser jeg.. Anonymkode: 4266c...3df Utlendinger er ikke en rase så det har ingenting med rasisme å gjøre. Men fakta er at utenlandske omreisende vinningskriminelle er veldig aktive i Norge og de er spesielt ute etter verktøy fra industri og byggeplasser, de har ofte kjentfolk i bransjen som vet hvor det jobbes og hvor det er enkelt å stjele. Her hvor jeg bor så har dette vært et problem lenge, disse kjeltringene stjeler alt de kommer over og selv gamle batterier eller kabelstumper får ikke være i fred. Jeg har selv både kjøpt og solgt mye på Finn og andre plasser oppigjennom årene, de gangene det har vært noe lureri så har det alltid vært utlendinger eller narkomane. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Godt mulig det, men de nevnte ikke om det, er dessverre alt for få som har kvittering på ting, jeg har verktøy som er fra tidlig 2000 bla. Anonymkode: 58266...4c6 Tror det er ganske vanlig at politiet tar en opprenskning med jevne mellomrom, de samler vel sammen saker til det er så mye at det er verdt å etterforske. Kan også tenke meg at mange av ofrene har et øye med bruktmarkedet i tilfellet noe av tyvgodset skulle dukke opp igjen. Jeg personlig tar vare på alt av kvitteringer på det jeg kjøper selv eller har kjøpt brukt, hvis det ikke finnes kvitteringer så må man se an personen man kjøper av og hvis magefølelsen sier nei så stemmer det som regel. Anonymkode: fb1bb...c01
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #14 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Rasismen lever ser jeg.. Anonymkode: 4266c...3df Er det rasisme om det er en danske som er utlendingen? En polsk person? Litauer? Bare spør for for meg så handler rasisme om fordommer mot andre folkeslag.. Anonymkode: d569f...7e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå