Gå til innhold

Kan man være venn med en "gammel mann"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ung gutt som havnet litt utenfor det sosiale og det ble mye gaming. Etter hvert fikk jeg jobb og begynte å skaffe venner igjen. 

Jeg var ute i parken om sommeren der folk spilte sjakk. Jeg spilte en god del ganger med en "pensjonist".

Jeg fikk utrolig godt vennskap med ham. Vi snakker stadig på telefon og diskuterer politikk og diverse selv om jeg bare er i starten av 20 årene.

Det hadde jo vært hyggelig å være bedre kamerat med ham. Han kunne komme over til meg på pizza kveld og vi kunne kost oss og sett på TV.

Vi kunne ha besøkt sammen hans hjemmeland i sør Amerika, der han har mye å vise.

Men noe stopper meg da jeg synes det er tabu og tenker hva andre vil tenke...

Anonymkode: af871...084

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tenk på det! Så hyggelig å møte noen man kan få et godt vennskap med. 

Selv er jeg venn med en mann som er godt over sytti år. Selv er jeg 34, og vi har vært venner i seks år ca. Null stress! 

Anonymkode: 333a3...e7a

Skrevet

Du skulle sett filmen en mann ved navn Ove, på engelsk A man named Otto som går på kino nå. Riktignok er hovedpersonen ganske introvert og lite sosial i begynnelsen, men det ender med unike og nære vennskap mellom en eldre mann og mennesker som er minst et par generasjoner under han. Det er en aldeles nydelig film fordi den fanger så godt opp at alder ikke betyr noe hvis man virkelig har funnet noen man er glad i og ønsker å utvikle et vennskap 

• Hjerte 1
Skrevet

Ikke begrens deg selv med å sette aldersgrenser for vennskap. 
Du går bare glipp av masse spennende historier og opplevelser.

Har venner som er 20 år yngre enn meg, og venner som er 30 år eldre. De som er yngre holder meg oppdatert på det som skjer blant de unge. Og de eldre propper meg med historier fra da de var ung. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ung gutt som havnet litt utenfor det sosiale og det ble mye gaming. Etter hvert fikk jeg jobb og begynte å skaffe venner igjen. 

Jeg var ute i parken om sommeren der folk spilte sjakk. Jeg spilte en god del ganger med en "pensjonist".

Jeg fikk utrolig godt vennskap med ham. Vi snakker stadig på telefon og diskuterer politikk og diverse selv om jeg bare er i starten av 20 årene.

Det hadde jo vært hyggelig å være bedre kamerat med ham. Han kunne komme over til meg på pizza kveld og vi kunne kost oss og sett på TV.

Vi kunne ha besøkt sammen hans hjemmeland i sør Amerika, der han har mye å vise.

Men noe stopper meg da jeg synes det er tabu og tenker hva andre vil tenke...

Anonymkode: af871...084

Du kan fort bli utsatt for seksuelle overgrep

Anonymkode: 5bfa1...73a

• Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan fort bli utsatt for seksuelle overgrep

Anonymkode: 5bfa1...73a

lol

Anonymkode: b05d5...7da

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er en dame i 30 årene og min erfaring er at man kan ikke være venn med eldre menn, selv de over 70 tror seriøst de har sjans på meg. 

Anonymkode: 697e9...f93

Skrevet

Selvfølgelig kan du det! Vennskap har ingen alder. Drit i hva andre tenker. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig kan du det! Vennskap har ingen alder. Drit i hva andre tenker. 

Enig!

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor alder skulle være en grense for vennskap?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det kan man absolutt. Jeg har flere jeg vil definere som venner i helt andre aldersgrupper enn meg selv. Er det veldig store forskjeller så vil det kanskje gi en litt annen type relasjon enn det man har med jevnaldrende, rett og slett fordi man kanskje er på forskjellige steder i livet. Men det er jo ingen grunn til å sette begrensinger i, relasjonen eller hva man kaller det. Har man lyst til å invitere noen over å sitte å skravle,  reise sammen eller hva som helst og relasjonen er givende og god så er det bare flott tenker jeg 👌 sånt blir aldri feil og man har aldri for mange venner/bekjentskaper i livet

Mine venner har jeg møtt gjennom felles hobby eller gjennom jobb og relasjonen har gjerne derfra utviklet seg pga en felles interesse el. Mye av kontakten blir jo gjennom jobb/hobby, men med jevne mellomrom blir det hjemmebesøk eller en tur på café, eller ut å spise, filmkveld, gå på kino, hyttetur eller hva annet som dukker opp. Kjempekoselig er det. Og mye spennede å skravle om osv 

Skrevet

Riktig nok ikke helt det samme, men jeg havnet i en litt 'boble'-tilværelse da jeg var innlagt på sykehus en god stund. Og den jeg fikk aller best kontakt med der inne, var en eldre mann på godt over 70. Selv var jeg 20 år. Vi traff hverandre hver dag flere ganger om dagen, for å drikke kaffe og skravle om alt mulig. Det gjorde vi helt frem til han ble så dårlig at han ikke klarte mer, og til slutt gikk han bort. Det var en helt unik mann, og alder hadde absolutt ingenting å si for seg vennskapet vi rakk å få. Jeg vil for alltid huske denne mannen, som gjorde et vondt opphold enklere. ❤️

Jeg syns ikke alder skal være noen hindring for vennskap ❤️

Anonymkode: 29dc7...935

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Så lenge han ikke utnytter deg seksuelt eller økonomisk

Anonymkode: febd6...eff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...