Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor er håpløs med julebakst, og jeg tenkte derfor hun skulle få litt av de småkakene jeg baker til jul.

Hvordan ville dere ha pakket inn disse kakene? Jeg tenkte kanskje jeg kunne pakke de inn i cellofanpapir med fni rød sløyfe, men er det gunstig for kakene? Holder de seg greit i en slik innpakning?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Jeg skal også gi bort julekaker til mormor. De har jeg lagt i bokser eller i poser pyntet med røde sløyfer. Alle kakeboksene / posene legger jeg i en stor fin julepose. Jeg kjøpte cellofan men fant ut at det var bedre med bokser og brødposer som jeg pyntet.

Skrevet

Takk for svar Hannen!

Hvilken brødposer er det du bruker?

Gjest Madeline
Skrevet
Takk for svar Hannen!

Hvilken brødposer er det du bruker?

Jeg bruker 6 liters brødposer. De må være så store for jeg har laget store porsjoner med julekaker ;) . Med en rød sløyfe på blir det bra. Har du muligheten til å lage etiketter som du kan ha på så blir det helt topp. Jeg lager gjerne etiketter som der står f.eks. Pepperkaker fra Hannens hjemmebakeri.

Skrevet

Å ja, du bruker vanlige brødposer av plast... :icon_idea:

Er litt treig på mandagsmorgener!

Morsom variant med hjemmelaget etikett! :)

Gjest Madeline
Skrevet

Morsom variant med hjemmelaget etikett!  :)

Da blir det litt mer spesielt og så ser det litt profft ut også.

Skrevet

...men du... mister ikke kakene litt av spøheten hvis de pakkes i plast? :forvirret:

Gjest Madeline
Skrevet
...men du... mister ikke kakene litt av spøheten hvis de pakkes i plast?  :forvirret:

Nei, det har aldri mine gjort. De ligger jo i tett pose. Jeg har brukt poser til både pepperkaker, lyse kakemenn og sjokoladekjeks uten noe problem. Men er du usikker på det så kan du vel bruke en boks? En tom isboks f.eks. kan brukes hvis du ikke vil kjøpe bokser.

Skrevet
...men du... mister ikke kakene litt av spøheten hvis de pakkes i plast?  :forvirret:

Kommer og an på om du legger flere sorter i samme pose. Kokosmakroner og pepperkaker er visstnok ingen god kombinasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...