Gå til innhold

Er det noe vits i å dra til sverige for å handle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange sier at det ikke er stor prisforskjell på varer i Norge og Sverige, da alt har gått oppi pris i Sverige også.

Hva mener dere? Pleier dere fortsatt å shoppe i Sverige eller har det blitt mindre av nå? Vi kjøpte mest kjøtt, kjøttdeig, kylling, melk, yoghurt, nuggets, pommes frites, røsti potet osv.

Kjøper ikke røyk/snus/alkohol

Anonymkode: 66551...a55

Skrevet

Mye er billigere i Sverige, men det må jo også veies opp hvor mye man må bruke på drivstoff og bompenger for å komme dit. Alkohol er definitivt billigere, men er jo begrenset hvor mye man kan ta med tilbake. Bor man ved grensen, vil det helt klart lønne seg å ta turen.

Anonymkode: 96db6...902

• Liker 4
Skrevet

Kommer jo an på hvor mye man må betale for den ekstra reiseveien.

Anonymkode: 4f40a...a11

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mange sier at det ikke er stor prisforskjell på varer i Norge og Sverige, da alt har gått oppi pris i Sverige også.

Hva mener dere? Pleier dere fortsatt å shoppe i Sverige eller har det blitt mindre av nå? Vi kjøpte mest kjøtt, kjøttdeig, kylling, melk, yoghurt, nuggets, pommes frites, røsti potet osv.

Kjøper ikke røyk/snus/alkohol

Anonymkode: 66551...a55

Det har blitt litt mindre, men det er pga bensinpenger og alt som følger med. Hadde vi bodd i Østfold hadde det nok lønt seg, men ikke med en slik reisevei.

Anonymkode: 264de...0c1

Skrevet

Helt avhengig av hvor man bor. Selv orker jeg ikke å bruke en hel fridag for å spare 1000 kroner men det er absolutt like fordelaktig prismessig å handle der nå som før. Hadde jeg bodd i Østfold hadde jeg gjort det, fra Oslo blir det for styrete enn så lenge. 

Skrevet

Vits og vits.. Vi reiser ikke like ofte som før, men kommer ikke til å slutte å dra dit. Er enkelte varer vi kjøper der som vi ikke får kjøpt i Norge, og så er turen i seg selv hyggelig og.

Anonymkode: 6d94f...375

Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Handler ofte i Sverige. Bor 20-30 min unna og kjører El bil. Sparer masse. 

Skrevet

AnonymBruker skrev (På 25.1.2023 den 12.51):

Kommer jo an på hvor mye man må betale for den ekstra reiseveien.

Anonymkode: 4f40a...a11

Ferge til Sverige er gratis. 

Skrevet
kaledonia skrev (21 minutter siden):

Ferge til Sverige er gratis. 

Gratis? I hvilken verden da? 

Anonymkode: c9394...4df

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Gratis? I hvilken verden da? 

Anonymkode: c9394...4df

I Vestfold, nærmere bestemt Sandefjord. Så vidt jeg vet tilhører de fortsatt denne verdenen. 

Skrevet

I tillegg til reisekostnaden kommer det også an på hvor mye ekstra man kjøper som man enten ikke trenger eller ikke kommer til å spise/bruke. Særlig nå som prisene har gått opp kan merkjøp av denne typen velte hele regnestykket. Ære være den som bare kjøper akkurat det som står på den dødsfornuftige handlelista si, men flertallet er jo ikke slik. 

Anonymkode: 2140c...fae

Skrevet

Det finnes en en del nordmenn som bor såpass nærme Sverige at veien til kjøpesenter på den svenske siden faktisk blir hakket nærmere enn å kjøre til for eksempel KIWI eller Rema 1 000, og så videre.  

Anonymkode: a02cf...427

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...