Gå til innhold

Leggetid og internett ukedager femteåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har dere noen regler for internettbruk og leggetid i skolehverdagen? Vurderer og sku av  nettet her da hun stadig er oppe til langt på natt. Hvilket klokkeslett har evnt. dere andre satt? 

Anonymkode: 79b8c...37c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

15 åring?

Nei, ingen regler.  La henne holde på så lenge det ikke går ut over skole eller helse.

Jeg var selv slik i ungdom, og er i dag i god jobb med god helse.

Jeg kjente til mine grenser.

Endret av Akryl
Skrevet

Ja selvsagt, 15 år i seng til kl 23

Anonymkode: 02137...e05

Skrevet

Min femtenåring er i seng innen kl 23. Sovner nok senere. Tenker også at det er noe med å lære seg egne grenser og bli ansvarlig. Jeg vet at skoledagen av og til har vært tung pga for lite søvn, men det er også læring. Soving på ettermiddagen er helt utelukket, der er jeg beinhard. 

Anonymkode: 95b6e...087

Skrevet

Skru av nettet senest klokken 23, eller før om du legger deg tidligere enn dette. 

Hvis hun vil ødelegge utdanningsmuligheter med nattevåk, kan hun gjøre det når hun har fått egen bolig. 

Anonymkode: 3e8f2...c34

Skrevet

Ingenting kunne stoppe meg fra å chatte med nettkjæresten min til kl 02 på natta når jeg var 15 hvertfall. Jeg tok leksa og gikk dødstrøtt på skolen.. Ikke det smarteste men tenker at ungdom må få være ungdom også 

Anonymkode: e482c...94a

Skrevet (endret)

Ingen regler her. Men hun tok konsekvensene selv de gangene hun dreiv på utover natta, kom seg alltid opp i tide og vi fikk ikke negative tilbakemeldinger fra skolen. Lov til å være sliten, det er alle innimellom, men ikke lov til å være sur og glefse til andre i huset fordi man selv har ligget våken halve natta.

Funket fint da hun var 15, nå er hun 17 og vi har det sånn fortsatt. 

Endret av Ulrikke
Skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...