Gå til innhold

Jeg har dårlig psyke, barna bestemmer over meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna bor aller mest hos faren og nærmest bestemmer over meg når de er hos meg.  Jeg tørr ikke si dem mot. Jeg begynner å gråte hvis de kjefter på meg.  Hvis jeg tar opp kampen og det blir sur stemning, så får jeg dårlig skyldfølelse. Da må jeg lage deres favorittmat for å gjøre dem glade.

Sønnen nærmer seg 18 og dattera gjør det også ikke om så lenge.

Nå har sønnen skapt så mye ramaskrik og drama fordi han vil jeg skal overføre huset på dems navn. Barna ønsker å eie huset mitt.

Det er en slags grense her som stopper meg selv om jeg får dårlig skyldfølelse. På grunn av det er det bare sur og trist stemning. Jeg er lei meg.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: b7512...3c4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde oppsøkt psykisk helsehjelp. Ring fastlegen i morgen.

Anonymkode: 289a5...824

• Liker 9
Skrevet

På tide å sette ned foten

• Liker 5
Skrevet

Hmmm… Disse problemer startet vel ikke nå? Dere har vel vært i kontakt med hjelpeapparat tidligere, med så omfattende problemer?

Gjør deg sterk, og vis barna at du som person har verdi. Det gjør du ved å stå imot dette tullet (som du innerst inne også vet du gjør) ved å få dårlig samvittighet ved grensesetting.

For hver gang du hører på stemmen som gir deg dårlig samvittighet, og gir etter for å få det bedre selv, gjør du ungene en stor bjørnetjeneste. Du MÅ stå i det, selvom det smerter. Få gjerne hjelp i prosessen.

Slik som du gjør nå, bidrar du til å oppdra to drittunger, som svært få rundt dem vil ha noe med å gjøre…

Anonymkode: 8f037...472

• Liker 4
Skrevet

Sei nei. Huset er ditt.

• Liker 3
Skrevet

Kjære deg❤ sender deg varme tanker!

Er enig med de andre. Du høres psykisk nedbrutt ut. Ta kontakt med fastlege og eventuelt råd før deg med krisesenter (man kan ringe dit for å få veiledning)

Men ikke gi fra deg hjemmet ditt! Hvis du skriver under kan de hive deg ut og du kan bli husløs. De kan bo i kollektiv og spare til eget hjem de som alle andre gjør. Eller vente på arv. Hvorfor skal de ha det nå? Hvorfor skal du gi ifra deg hjemmet ditt og ikke faren deres? Hva sier faren deres? Er det han som står bak dette?

Anonymkode: 00b36...f7a

• Liker 2
Skrevet

Håper dette bare er en tulletråd.

Anonymkode: 42c8e...119

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

At du gir etter når du får dårlig samvittighet, er kun for at du selv skal få en tilfredsstillelse. Innerst inne forstår du at det ikke er bra for barna dine.

Du hjelper ikke ungene dine, når du lager favorittmåltidet fordi dem oppfører seg respektløst mot deg! Eller selger huset ditt til dem, fordi dem vil.

Har du vurdert å emigrere noen måneder? La dem få føle på at du er borte en stund? Gjør noe du har lyst til, realiser deg selv eller no’?

• Liker 1
Skrevet

Troll

Anonymkode: 39fab...435

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hmmm… Disse problemer startet vel ikke nå? Dere har vel vært i kontakt med hjelpeapparat tidligere, med så omfattende problemer?

Gjør deg sterk, og vis barna at du som person har verdi. Det gjør du ved å stå imot dette tullet (som du innerst inne også vet du gjør) ved å få dårlig samvittighet ved grensesetting.

For hver gang du hører på stemmen som gir deg dårlig samvittighet, og gir etter for å få det bedre selv, gjør du ungene en stor bjørnetjeneste. Du MÅ stå i det, selvom det smerter. Få gjerne hjelp i prosessen.

Slik som du gjør nå, bidrar du til å oppdra to drittunger, som svært få rundt dem vil ha noe med å gjøre…

Det har nok fått utvikle i flere år

Ts

Anonymkode: b7512...3c4

• Hjerte 1
Skrevet

Du må øve deg på å stå i det og tåle at de ikke er glade. At de er misfornøyde og sure. De har godt av å ikke få viljen sin, da er du en god mor.

Hvis du synes det blir vanskelig, så ta deg en pause. Forlat rommet, gå deg en tur.

Du kan også kalle inn begge barna til familievernkontoret, så får du hjelp der til å sette grenser kanskje.

Hadde barna mine skapt drama fordi de ikke fikk huset mitt, så hadde jeg sagt meget syrlig at de må nok pent vente til jeg er død med å få noe arv, og hvis de fortsetter denne veien så blir det nærmeste hundepensjonat som får seg hus.

Anonymkode: 868ce...9cb

• Nyttig 2
Skrevet

Oi. Er dette riktig så er det vel flere ting du bør gjøre.

Oppsøke bistand så du lærer å være en ansvarlig voksen som setter sunne grenser for barna sine og er et godt forbilde. Du kan starte hos fastlegen.

La far ha barna mest mulig til du har fått hjelp som funker, siden dette er såpass ekstremt at det må jo være skadelig for både deg og dem.

Be far om bistand slik at han også hjelper til å sette skapet på plass. Jeg har alltid grepet inn når barna har vært respektløs overfor den andre forelderen.

Du trenger hjelp. Be om det. 

• Liker 5
Skrevet

Hørt om Sana Sol? 

Mulig det hjelper i din situasjon 

Anonymkode: a99ae...97e

Skrevet

Gir du de huset, kan de jo bare kaste deg ut.

Det burde jo være motsatt. Idet de passerer 18, er de myndige, og DU kan hive ut de.

Du er nødt til å få hjelp, du kan ikke bli terrorisert av tenåringer. 

Da kan de faktisk ikke bo med deg 

Hadde tenåringene her kommet å krevd huset, hadde jeg satt meg godt ned i sofaen med ett glass vin og ledd høyt. 

Anonymkode: 83948...ca1

• Liker 3
Skrevet

Skrive over huset! Hva pokker?!

Det må jo feile disse barna noe?

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som du har havnet i martyr rollen. Bestill time til psykolog. Det er vanskelig å bryte mønstre alene. 

Anonymkode: 955a3...cb2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gir du de huset, kan de jo bare kaste deg ut.

Det burde jo være motsatt. Idet de passerer 18, er de myndige, og DU kan hive ut de.

Du er nødt til å få hjelp, du kan ikke bli terrorisert av tenåringer. 

Da kan de faktisk ikke bo med deg 

Hadde tenåringene her kommet å krevd huset, hadde jeg satt meg godt ned i sofaen med ett glass vin og ledd høyt. 

Anonymkode: 83948...ca1

Ja ikke sant. Skulle tatt seg ut…!

Nei, hvis dette er sant kan ikke «barna» bo hos mor lenger. På tiden greie seg selv.

Komme og kreve å få huset, hva er det for noe da? 

Hvis dette er et reelt innlegg, blir ts utsatt for økonomisk vold fra barna side. Tipper de har sugerør langt ned i bankkontoen hennes også. 
Dette går ikke ts, fortsetter du å please sånn blir de holdenes på til de er 40 og du på gravens rand. 
Krisesenter er en mulighet. Du bør hvertfall ikke la dem bo hos deg. P

Endret av Bacteria
  • Liker 1
Skrevet

Slutt med samværet eller gå ut i sola

Anonymkode: 6e30d...8fa

Skrevet

Du må få hjelp utenfra av både for grensesetting og psykologisk veiledning. Ingen skal terrorisere deg på denne måten, spesielt ikke egne barn. Skyldfølelse du prater om har nok ødelagt mye for deg og barna. Dette er antageligvis kjernen du beskriver. Roten til denne elendige utviklingen. Overfører du huset kan du bli hjemløs så for Guds skyld ikke gjør det!

Anonymkode: 95708...6ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hørt om Sana Sol? 

Mulig det hjelper i din situasjon 

😄

Anonymkode: 2f100...0fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...