AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Om vedkommende feks sier "jeg har en dårlig periode nå" eller "jeg har blitt deprimert igjen"? Anonymkode: e2a2d...e35 1
Gjest Ms Baxter Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Ja, det syns jeg… jeg har vært mye deprimert og psykisk syk i perioder og syns jo det er hyggelig at folk sier god bedring🤗
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Ja, ser ikke hvorfor det skulle være feil. Anonymkode: 61432...a14
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Ja? Det er ikke noe annerledes å være psykisk syk enn fysisk syk. På samme måte som at deprimerte kan ha gode og dårlige perioder, har jo også folk med fysiske sykdommer gode og dårlige perioder. Det er like ok å si god bedring til en som har en dårlig psykisk periode, som en som har en dårlig fysisk periode. Å si "god bedring" når det er noe som åpenbart ikke kan bli bedre (som en amputert fot, eller autisme), blir derimot litt sånn småteit - men man blir da aldri SUR for at noen sier "god bedring", det er åpenbart at det er godt ment. Anonymkode: add4e...b9f
Embla Othea Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 Absolutt. Jeg er selv veldig psykisk syk og jeg synes det er hyggelig at for eksempel advokaten min ønsker meg god bedring når hun ser at jeg har en dårlig dag når hun er på besøk. 🙂
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 Absolutt. Eller så kan man også si "ta godt vare på deg selv!" Anonymkode: 400da...845 2 1
Gjest Warrior Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 (endret) Jeg svarer nei på det. Fordi jeg selv synes det er fornærmende med «god bedring» når det er snakk om psykisk sykdom. Kan til og med bli skikkelig forbanna av det. Bedre folk sier «håper du blir bedre snart» eller «ta vare på deg selv» eller noe lignende. Bare ikke god bedring. God bedring høres for meg ut som at de som sier det ikke bryr seg derfor sier de bare god bedring for å være høflig. Da er det bedre de ikke sier noe til meg når de likevel ikke bryr seg, tenker jeg da. Sikkert teit tanke av meg men jeg liker bare ikke god bedring. Noe annet når det er fysisk sykdom. Da mener folk god bedring også føler jeg. Endret 25. januar 2023 av Warrior
Jytte Skrevet 25. januar 2023 #8 Skrevet 25. januar 2023 Warrior skrev (1 time siden): Jeg svarer nei på det. Fordi jeg selv synes det er fornærmende med «god bedring» når det er snakk om psykisk sykdom. Kan til og med bli skikkelig forbanna av det. Bedre folk sier «håper du blir bedre snart» eller «ta vare på deg selv» eller noe lignende. Bare ikke god bedring. God bedring høres for meg ut som at de som sier det ikke bryr seg derfor sier de bare god bedring for å være høflig. Da er det bedre de ikke sier noe til meg når de likevel ikke bryr seg, tenker jeg da. Sikkert teit tanke av meg men jeg liker bare ikke god bedring. Noe annet når det er fysisk sykdom. Da mener folk god bedring også føler jeg. Maks enig med deg. 1
Daria Skrevet 25. januar 2023 #9 Skrevet 25. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): På samme måte som at deprimerte kan ha gode og dårlige perioder, har jo også folk med fysiske sykdommer gode og dårlige perioder. Det er like ok å si god bedring til en som har en dårlig psykisk periode, som en som har en dårlig fysisk periode. Som en som er kronisk fysisk syk med nokså variabel form, blir jeg mest oppgitt og irritert når noen sier god bedring. Joda, jeg skjønner at det er godt ment og smiler og takker, men jeg er ikke mer syk enn normalt selv om jeg formmessig har en dårlig periode. Endret 25. januar 2023 av Daria
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #10 Skrevet 25. januar 2023 Jeg synes det er ok, selv om det kanskje ikke helt passer i situasjonen. God bedring er nesten alltid ment godt, og det er tanken som teller ❤️ Anonymkode: 07d1e...eef 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #11 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 24.1.2023 den 22.02): Om vedkommende feks sier "jeg har en dårlig periode nå" eller "jeg har blitt deprimert igjen"? Anonymkode: e2a2d...e35 Du sier ikke god bedring til en som er psykisk syk.. Det er ikke influensa eller sykdom. Du kan gi en klem eller si du håper personen får det bedre. Strekk ut en hånd. Anonymkode: df97a...429 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #12 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du sier ikke god bedring til en som er psykisk syk.. Det er ikke influensa eller sykdom. Du kan gi en klem eller si du håper personen får det bedre. Strekk ut en hånd. Anonymkode: df97a...429 Dette! Selvfølgelig sier man ikke «god bedring» til en som er på vei hjem for å gruble over om hen skal ta sitt liv. Anonymkode: 74853...0bd
Fru2020 Skrevet 26. januar 2023 #13 Skrevet 26. januar 2023 Jeg har syntes det har vært rart når noen har sagt god bedring til meg. Jeg opplever god bedring graden som noe man sier til noen som har et sykdomsforløp som går over noen uker, ikke flere år. De som er fagfolk rundt meg sier ofte; ha det så godt som du kan, når de går. Det har jeg vent meg til. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå