Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres opplevelse av det? Syntes dere det var verdt pengene? Da tenker jeg på de dyrere vognene. 

Anonymkode: bb128...8cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår ble solgt igjen nesten ubrukt, ungen HATET å ligge i vogn. Så jeg ville anbefalt å evt kjøpe en dyrere vogn etter dere finner ut hva dere og ungen liker. 

Anonymkode: bc209...e84

Skrevet

Hvis du liker å gå mye på tur, ville jeg investert i en solid vogn med store hjul og gjerne håndbrems. Jeg var veldig fornøyd med mountain buggy eller hva den het, men har kanskje kommet noen bedre modeller nå.

Ville kjøpt ny fra 6-mnd alder og brukt til den første baby-tiden fordi, for min del var det mest rolige trilleturer før baby kunne begynne å bruke sittedelen. 

Anonymkode: e5d26...a44

Skrevet

Vi kjøpte en babyjogger city elite til førstemann og den har blitt enormt godt brukt de siste syv årene til alt fra tusenvis av kilometer jogging til sovevogn i barnehagen. Tenk gjennom hva du skal bruke vogn til og kjøp deretter. 

Anonymkode: dfdca...1fc

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2023 den 22.02):

Hva er deres opplevelse av det? Syntes dere det var verdt pengene? Da tenker jeg på de dyrere vognene. 

Anonymkode: bb128...8cf

Ja ! Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte splitter ny vogn og virkelig investerte i utstyr til den vogna. Nå er jeg på min 3 og skulle bare ha kjøpt denne med en gang 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper på salg, så jeg føler jeg kan bruke penger på noe som er enda mer verdt, selv om jeg bruker mye.

Ja bruk penger på vogn, finn noe som føles trygt og behagelig, og gjerne lett å håndtere og legge sammen.

Anonymkode: a901f...338

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, en god vogn er verdt pengene! Jeg kjøpte en bra vogn til førstemann som vi selvsagt også bruker til nr 2. 

Nå er denne vogna i bruk på 7 året og trillekomfort er slettes ikke hva den en gang var. Jeg har ikke hatt vognbarn, så har sikkert brukt den halvparten så mye som mange andre, men likevel er deg mye bruk mellom 0-3 år som går med. Også kommer det kanskje ett eller flere søsken etterhvert. En brukt vogn er ikke like god som en ny. Og en dyrere modell er som regel bedre enn de billigste (det finnes sikkert noen unntak og noen skikkelige gode vogner blant de rimeligere modellene). 

Anonymkode: 7c77f...77f

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller brukt penger på en god sportsvogn, eventuelt kjøp en billig også ser du hva du liker/ikke liker.

Vi kjøpte britax, ikke en av de dyreste men jeg gikk visst på den ‘best i test’ men dyr nok vil jeg si. Ungen lå aldri i bagdelen, så vogna ble brukt til soveturer frem til bhg start og da ble det bhg vogn. Skranglete vogn som er umulig på vinterføre. Vi har en babyjogger i tillegg, den er heller ikke særlig dyr men fantastisk og trille, tar liten plass og ble brukt på joggeturer når jeg følge meg klar for å trene meg opp igjen. Så britax var egentlig et unødvendig kjøp, kunne fint kjøpt en brukt vogn eller en billig fra barnashus, for så å legge litt penger i en sportsvogn. I tillegg ser du om du plutselig får enda en på vei, da kan du kjøpe eks bugaboo donkey som koster månedslønna uten å bruke penger på andre vogner i mellomtiden.

Bagdelen bruker de uansett bare en kort stund, så å bruke den tiden på å finne ut av hvilke preferanser man vil ha til ‘hovedvogna’ er jo bare supert. Skulle ønske noen rådet meg til dette hvertfall.

Anonymkode: 42868...7bd

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvordan og hvor mye du har tenkt å bruke vogna. Og så finnes det babyer som absolutt ikke liker vogn den første tiden, men hvor stor prosentandel det gjelder, vet jeg ikke helt. Det er i hvert fall ikke flertallet. Men vår første var sånn. 

Vi kjøpte ny og dyr vogn, valgte til og med en farge som ga et pristillegg. Og vi kunne godt ha kjøpt en billigere vogn, gjerne brukt. Til første baby brukte vi nesten bare bæretøy på tur. Vi har hund og bor ved en smal, bratt og svingete bilvei, og med fine skogsstier rett utenfor huset, det er lite fremkommelig med barnevogn. Så vi vennet oss til å nesten bare bruke bæretøy, og lot vogna stå hjemme. Jeg var veldig fornøyd med vogna, og vi brukte den mer til nr. to. Men vi hadde hatt det fint med en billigere en også. 

Anonymkode: 32ff2...fc2

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 kjempedårlig vogn. Nr 2 billig brukt.

Var totalt bortkastet å bruke mye penger på en vogn. Gremmes den dag i dag.

Anonymkode: b9df2...895

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes det mtp hvordan jeg/vi levde årene med små. Vi var heldige og fikk av besteforeldre, og valgte en Brio duo-vogn. Dypvogndelen var stor og god, og sportsvogndelen solid. Alle tre barna bruket vognen. Passe store jul, jeg gikk tur nesten daglig.

Anonymkode: 3498b...49d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer bittert på at jeg kjøpte ny vogn, før jeg hadde erfaring av hva jeg faktisk trengte den til!

Kjøpte bugaboo fox, da vi bor i leilighet i storby og reiser mye med kollektivt. Følte dette ble anbefalt av alle til vårt bruk, og vi trodde dette ble bra.

Vogna var helt jævlig! Vi fikk vinterbarn og vogna er totalt ubrukelig på vinterføre. Er bare å glemme å komme seg frem på ubrøytede veier, kjører du på isete føre-rister ungen som bare pokker og når det er snø har den NULL feste og sklir i alle retninger. Den er ekstremt åpen så føler alt av vær og vind skyter rett inn i vogna og barnet har det ikke lunt og behagelig. Og den har nesten tippa 5 ganger på buss pga våte hjul som ikke har vært i låst posisjon!!!! Så kjøper du den: lås ALLTID hjulene når du reiser med kollektiv! men det skal sies: den er helt topp inne på kjøpesenter... og det er vel det eneste jeg kan si positivt om den.

Vi kjøpte deretter ei brukt emmaljunga nxt90, for hørte den var bra på vinterføre. Og ja: den sitter som støpt. Men den ergonomiske sittedelen er jo så trang et vi hadde ikke fått plass til ei lita skilpadde oppi der engang. Ungen som hadde vinterpose og var 7 mnd, satt som et stappa pølseskinn og hylte hver gang vi satt henne i vogna. Vi plagdes seriøst med å få henne ut og inn fordi det ble så liten plass.

Nå har vi endelig tatt til fornuft og kjøpt ei "god gammeldags" emmaljunga edge duo combi barnevogn med 4 faste hjul og UTEN ergonomisk sittedel. Vi har funnet den perfekte vogna som vi alle elsker!!!! 

Det har vært ei dyrekjøpt erfaring. Skulle ønske jeg kjøpte brukt i starten, og heller kjøpt ny etterhvert når jeg visste hvilket behov vi faktisk hadde :)

Anonymkode: 8b3ff...e0f

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg angrer bittert på at jeg kjøpte ny vogn, før jeg hadde erfaring av hva jeg faktisk trengte den til!

Kjøpte bugaboo fox, da vi bor i leilighet i storby og reiser mye med kollektivt. Følte dette ble anbefalt av alle til vårt bruk, og vi trodde dette ble bra.

Vogna var helt jævlig! Vi fikk vinterbarn og vogna er totalt ubrukelig på vinterføre. Er bare å glemme å komme seg frem på ubrøytede veier, kjører du på isete føre-rister ungen som bare pokker og når det er snø har den NULL feste og sklir i alle retninger. Den er ekstremt åpen så føler alt av vær og vind skyter rett inn i vogna og barnet har det ikke lunt og behagelig. Og den har nesten tippa 5 ganger på buss pga våte hjul som ikke har vært i låst posisjon!!!! Så kjøper du den: lås ALLTID hjulene når du reiser med kollektiv! men det skal sies: den er helt topp inne på kjøpesenter... og det er vel det eneste jeg kan si positivt om den.

Vi kjøpte deretter ei brukt emmaljunga nxt90, for hørte den var bra på vinterføre. Og ja: den sitter som støpt. Men den ergonomiske sittedelen er jo så trang et vi hadde ikke fått plass til ei lita skilpadde oppi der engang. Ungen som hadde vinterpose og var 7 mnd, satt som et stappa pølseskinn og hylte hver gang vi satt henne i vogna. Vi plagdes seriøst med å få henne ut og inn fordi det ble så liten plass.

Nå har vi endelig tatt til fornuft og kjøpt ei "god gammeldags" emmaljunga edge duo combi barnevogn med 4 faste hjul og UTEN ergonomisk sittedel. Vi har funnet den perfekte vogna som vi alle elsker!!!! 

Det har vært ei dyrekjøpt erfaring. Skulle ønske jeg kjøpte brukt i starten, og heller kjøpt ny etterhvert når jeg visste hvilket behov vi faktisk hadde :)

Anonymkode: 8b3ff...e0f

Dette var veldig nyttig info! 🫶

AnonymBruker
Skrevet

Har cybex og elsker den. Ungen elsket bagdelen, sittedelen som så (men der er alder og hem vil gå..). Fin er den og😍

Anonymkode: 1448a...51a

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte babyjogger city elite brukt på Finn. Beste kjøpet jeg har gjort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte billig brukt til førstemann, Emmaljunga Nitro City. Ble mye brukt, og fungerer nå som sovevogn i bhg til nr 2. Kjøpte splitter ny Emmaljunga Edge Duo til nr 2. Romslig vogn som er god å trille (lufthjul). Denne arver nr 3 som kommer snart. Så for vi se hvilken vogn som blir sovevogn i bhg til nr 3. Avhengig av hvor slitt Nitroen blir. Så for oss fungerte det bra med en gammel og en ny vogn 😊 Pris tilsammen ble 13 500 kr. 

Anonymkode: 827b8...acb

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte Britax smile brukt på finn, vært veldig fornøyd! Ikke særlig god på vinterføre, men det er det de færreste som er. Har måttet bytte slange i et par av dekkene, men det er uansett småpenger i forhold til det vi har spart på å kjøpe brukt 

Anonymkode: b52b8...cf1

Skrevet

Kjøpte en helt ny UppaBaby Vista til førstemann, og den ble flittig brukt. Likte at den hadde veldig god plass i liggedelen og et romslig nett hvor jeg kunne legge tunge handleposer. Men den var veldig tung, og i største laget. Kommer til å kjøpe en mindre og nettere vogn denne gangen, og gjerne brukt.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte nesten ubrukt stokke trailz på finn.no. Fikk den for 3500 med alt utstyr. Den har vært perfekt for oss foreldre som er veldig høye. Brukt nå i over to år. Vogna har vært god å stødig i all slags vær. Den er stor, så vanskelig å ta med i liten bil. 

Når ungen begynte i barnehagen kjøpte vi en brukt Emmaljunga city cross som sovevogn. Vi får ikke lov å bruke seler på barna i barnehagen. Da er det fint med en lav vogn som det ikke er farlig å klatre ut av.

Vi har brukt litt over 4000 på vogn de 2,5 årene med barn. Er kjempefornøyd. 

Anbefaler deg å teste ut vogn i butikken. Når du har funnet en du liker, så kan du kjøpe den på Finn eller Tise for under halvparten av pengene.

Anonymkode: a4947...d19

• Nyttig 1
Skrevet

Vi kjøpte emmaljunga edge duo brukt, og elsker den av samme grunner som nevnt over. Kommer seg frem med faste lufthjul og både bag og sportsdel er romslig. (eneste minuset er at den er klomsete å ta ut og inn av stor bil, og kan bli trangt i butikker, så kjøpte en liten trille utenom når baby var stor nok) 

Vi betalte 5000kr brukt og fikk heldigvis babyer som liker vogn, så begge har brukt den myye. Hadde lett betalt fullpris for vognen, men det er jo en risiko å ta før man vet om babyene liker vogn. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...