Sommer2464 Skrevet 24. januar 2023 #1 Del Skrevet 24. januar 2023 (endret) Jeg synes ikke det er en religion de er bare noen grådige mennesker. Endret 24. januar 2023 av Sommer2464 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Del Skrevet 24. januar 2023 Hva kan du om livssynet deres da? Anonymkode: 4e484...170 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 24. januar 2023 #3 Del Skrevet 24. januar 2023 Har du sett dokumentar om den? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 24. januar 2023 #4 Del Skrevet 24. januar 2023 Virker som en ekstremt opplagt scam, og du må være rimelig tjukk i huet for å tro på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Del Skrevet 24. januar 2023 Synes det høres ut som en hjernevaskende sekt…ut fra det lille jeg vet.. Anonymkode: 5d556...c68 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 24. januar 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva kan du om livssynet deres da? Anonymkode: 4e484...170 Svært lite vet bare om at de tror på alienen Xenu som levde for 77 millioner år siden tror jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Del Skrevet 24. januar 2023 Sommer2464 skrev (1 minutt siden): Svært lite vet bare om at de tror på alienen Xenu som levde for 77 millioner år siden tror jeg. Når du ikke vet noe om livssynet deres hvordan kan du avvise at det er en religion/tro? Anonymkode: 4e484...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 24. januar 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 24. januar 2023 svartkatt skrev (23 minutter siden): Har du sett dokumentar om den? Nei fortell hva den heter så kommer jeg definitivt til å se den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 24. januar 2023 #9 Del Skrevet 24. januar 2023 Sommer2464 skrev (1 minutt siden): Nei fortell hva den heter så kommer jeg definitivt til å se den. Eg husker ikkje dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #10 Del Skrevet 24. januar 2023 Skummel sekt og de tar til seg lettlurte medlemmer og melker dem for penger. Anonymkode: 7fa3f...7d2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 24. januar 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 24. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når du ikke vet noe om livssynet deres hvordan kan du avvise at det er en religion/tro? Anonymkode: 4e484...170 Xenu er bare noe fantasi å om en utenomjordisk diktator som sendte milliarder av aliens til jorden for å henrette dem ved å sprenge vulkaner. Endret 24. januar 2023 av Sommer2464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #12 Del Skrevet 25. januar 2023 Og likevel er det tankevekkende at også vellykkede mennesker av en eller annen grunn slutter seg til sekten; kan ikke helt se for meg Tom Cruise eller Elvis' datter før hun til slutt brøt med dem, slutte seg til Jehovas Vitner eller andre karismatiske bevegelser. Derimot hadde jeg ikke blitt særlig overrasket hvis Tom Cruise en dag stod frem som helfrelst satanist full av troen på selvrealisering; grunnleggeren av scientologikirken Ron Hubbard hadde ikke lite til felles med Anton LaVey: The Differences Of The Church Of Satan And The Church Of Scientology https://www.bartleby.com/essay/The-Differences-Of-The-Church-Of-Satan-PJQCQ3R6KR6 Quote The Church of Satan and the Church of Scientology are both new religious movements that share a fascination with the individual “self” in which they place a lot of attention on this concept. I believe the reasoning for such a focus on the self is because conventional religion never emphasizes it. With that being said, both L. Ron Hubbard and Anton Lavey went on to capitalize on this. They are two charismatic leaders, wanted followers and therefore they tapped into an area that was never discovered before. Anonymkode: 9bde6...8c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 11. februar 2023 #13 Del Skrevet 11. februar 2023 Eneste jeg har plukket opp er at de er en sekt der de trykker hverandre ned innen sekta. Jeg har vært Tom Cruise fan lenge, og ignorert at han er scientolog. Men når Leah Remini som har gått ut av sekta fortalte om hvordan hun hadde blitt satt grundig på plass av TC og hans tilbedere der inne, så fikk jeg grundig avsmak. De rapporterer hverandre nemlig for å gjøre noe som ikke er "scientologisk", og siden det er vanlig praksis så gjorde hun den dødssynd å rapportere TC en gang. Det endte med at det var hun som ble sett på som den som gjorde ting man kunne stille spørsmål ved, og TC slapp unna. Dette er pga statusen han har i verden, som gir Scientologien mer status også, de trenger han. Dess større stjerne du er og dess mer penger du har, dess mer trenger de deg, så da tar de vare på deg. Han er visst som en liten konge der inne ifølge henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #14 Del Skrevet 11. februar 2023 Tja jeg synes de er gærne , på like linje med alle andre religiøse. Men forsåvidt, kan vel tro på at utvalgte mennesker har sjelen til aliens som ble sluppet i vulkaner, likeså som om at det fantes noen som kunne gå på vannet eller at Allah finnes. Anonymkode: a7bd9...7da 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #15 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tja jeg synes de er gærne , på like linje med alle andre religiøse. Men forsåvidt, kan vel tro på at utvalgte mennesker har sjelen til aliens som ble sluppet i vulkaner, likeså som om at det fantes noen som kunne gå på vannet eller at Allah finnes. Anonymkode: a7bd9...7da Jesus og Gud er i det minste vitenskaplig bevist, det er ikke våset til scientology-sekten Anonymkode: 38476...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 11. februar 2023 #16 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jesus og Gud er i det minste vitenskaplig bevist Anonymkode: 38476...bf4 Nei. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #17 Del Skrevet 11. februar 2023 Leifr skrev (1 time siden): Nei. Jo Anonymkode: 38476...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 11. februar 2023 #18 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jo Anonymkode: 38476...bf4 Hvordan føles det å lyve for din gud? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #19 Del Skrevet 12. februar 2023 Leifr skrev (3 timer siden): Hvordan føles det å lyve for din gud? Gjør ikke det Anonymkode: 38476...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #20 Del Skrevet 12. februar 2023 Massiv svindel satt i system. Tar fra fattige og gir til rike. De svindlede verves og blir selv svindlere. Anonymkode: d8fc5...d65 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå