AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Min forlovede ble sendt ut av Norge og er nå i sitt hjemland i Afrika. Vi har vært sammen lenge. Når han ble sendt ut, satte de innreiseforbud på han i to år. Kommer ikke til å gi detaljer, men kan si at han ikke har gjort noe kriminelt. Har bare vært her lenger enn han hadde lov til. Spørsmålet er: Hvis jeg reiser dit og vi gifter oss og jeg søker familiegjenforening med han herfra, må vi da vente de to årene eller kan vi få det før de to årene har gått? Anonymkode: e32de...be2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Er ikke det bedre å ta kontakt med UDI på telefonen eller betale for en time hos advokat som spesialiserer seg innen utlendingsrett? Anonymkode: aed51...555 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 Snakk med udi:) Anonymkode: 92ae5...e34
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Dette står på UDI sine sider angående familiegjenforening. Sitat Krav til søkeren Du må dokumentere identiteten din. Hvis du har gyldig pass, er det som regel godkjent. Du kan ikke ha et innreiseforbud til Norge eller Schengen. Altså, nei. De generelle reglene er at han ikke kan søke før innreiseforbudet er over. Deretter er det rundt 7 måneders ventetid på behandling av saken. Og om du drar dit og dere gifter dere, så vil det muligens bli sett på som ett ekteskap med formål om oppholdstillatelse. Har dere bodd sammen lenge i Norge? Anonymkode: 60d5b...df1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå