Gå til innhold

Min søster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster og hennes mann har gått fra hverandre, hun står uten plass å bo. Min samboer nekte hun og barne hennes og bo hos oss til hun finne seg plass å bo. Han meiner at han flytter ut dersom de flytter inn. Hva gjør æ? Hun er ikke bare min biologisk søster men også min beste venn 

Anonymkode: 98f64...2b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ber han om å sjekke inn på hotell og be han om å vokse opp i samme slengen. Man hjelper til i nød. 

Anonymkode: 12462...1fa

• Liker 11
Skrevet

Er det en forhistorie her? 

Anonymkode: cb1b4...5c3

• Liker 1
Skrevet

Hmm.

jeg, min mann og våre 2 barn ble tatt inn hos søsteren min da vi ble stående uten bosted i 7 mnd. Hun nølte ikke et sekund. Det er det man har familie for! 
synes mannen din må tenke seg om en ekstra gang…

Anonymkode: c30dd...ec7

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen for historie her. De kjenner så ikke hverandre så godt. Man basere det på at vi treng privat liv og klare ikke å være i samme hus med familie min.

Skrevet

Da kan han bo i telt i hagen. 

Anonymkode: bebbe...4d0

Skrevet

Det er lite jeg mener man kan overkjøre partner med, men her hadde jeg gjort det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min søster og hennes mann har gått fra hverandre, hun står uten plass å bo. Min samboer nekte hun og barne hennes og bo hos oss til hun finne seg plass å bo. Han meiner at han flytter ut dersom de flytter inn. Hva gjør æ? Hun er ikke bare min biologisk søster men også min beste venn 

Han sir at huset vårt på 120kvm er alt for liten for oss og hennes 3 barn. Og her er det snakk om max 3 måneder 

Skrevet

Svigers fikk vannskade og kunne ikke bo hjemme, såklart fikk de flytte inn hos oss imens.

Jeg ville hatt ikke noe problem med å ha søsteren min eller mannens for den saks skyld boende i en nødsituasjon. Håper at bruddet er bare et praktisk problem, kjærlighetssorg og høyt konfliktnivå trenger man ikke involvere søsken i.

Anonymkode: aca1c...522

Skrevet

Pleier det å ta lang tid å finne bolig der dere bor? Bodde to uker hos min mor da jeg ble skilt, så tok ikke lang tid her. Hvis jeg leste rett, at søsteren din har 3 barn, så syns jeg mange mnd kan bli litt lenge med 4 ekstra i hus. Fort gjort at det blir uenigheter, og at familierelasjoner kan få noen sår som er vanskelig å reparere i ettertid.

Men de fleste steder ordner det seg vel med bolig i løpet av noen uker? Søsteren din vil vel gjerne være selvstendig og klare seg selv, sånn som de fleste av oss?

Anonymkode: 70ed6...63d

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da kan han bo i telt i hagen. 

Anonymkode: bebbe...4d0

Hvem eier huset TS, han, du eller begge?

Anonymkode: 2df69...46b

Skrevet

Er det virkelig vanlig at exen kaster ut exen på den måten? Så lenge hun aktivt forsøker å finne et nytt sted å bo, så må jo exen la henne og barna bo der! Noe annet er hjerteløst synes jeg.

Anonymkode: 4c862...e15

Skrevet

Hvis søsteren din ikke har noe sted å bo så må vel mannen la henne bo hjemme inntil hun finner et sted, eller så får han ha barna deres så lenger. Han kan ikke sette samboer og unger på gata. Hvor bor hun nå?

Jeg skjønner at din mann ikke ønsker å ha familie boende i månedsvis, tenker et par uker må han tåle.

Skrevet

Har dere barn?

Anonymkode: 7554c...bbb

Skrevet

Søsteren din alene er en ting, men med hele tre barn??? Jeg skulle likt de barna ekstremt godt og de skulle vært usedvanlig veloppdragne om det på noen måte skulle vært aktuelt…

Anonymkode: ea54c...6fe

Gjest WhisperingWind
Skrevet

3 barn er mye... 

Hvorfor er de plutselig uten sted å bo? Hva med huset de bodde i? Det vanlige er jo å flytte ut når en har funnet nytt sted å bo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...