Pusur123 Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Hva er deres tanker om at bonusbarn kaller samboerens foreldre for bestemor og bestefar o.l.? Vesentlige uenigheter mellom BM og BF angående hvorvidt det er ok eller ikke. Hadde vært interessant å høre hva dere tenker. Endret 24. januar 2023 av Pusur123
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Pusur123 skrev (1 minutt siden): Hva er deres tanker om at bonusbarn kaller samboerens foreldre for bestemor og bestefar o.l.? Vesentlige uenigheter mellom BM og BF angående hvorvidt det er ok eller ikke. Hadde vært interessant å høre hva dere tenker. Ikke okei. Tenk om de skiller lag. Da mister man mommo og faffa? Nei, rett skal være rett. De ER ikke besteforeldrene. Kall dem ved navn Anonymkode: 27000...118 6
Gjest Sprite Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke okei. Tenk om de skiller lag. Da mister man mommo og faffa? Nei, rett skal være rett. De ER ikke besteforeldrene. Kall dem ved navn Anonymkode: 27000...118 Man må ikke slutte å snakke med folk som er på hans side selv om man ikke er sammen med mannen. Herregud
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 Det er ikke heilt vanlig, men.. hvis de har et nært forhold så hvorfor ikke. Jeg kalte mormoren til bestevennen min for bestemor, i tillegg hadde jeg også min egen mormor. Anonymkode: 74074...0e8
Heidi40 Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Pusur123 skrev (3 minutter siden): Hva er deres tanker om at bonusbarn kaller samboerens foreldre for bestemor og bestefar o.l.? Vesentlige uenigheter mellom BM og BF angående hvorvidt det er ok eller ikke. Hadde vært interessant å høre hva dere tenker. Min sønn hadde en flott stesønn i 6 år,men man å mammaen er nå skilt lag. sammen fikk de en sønn,barnebarnet kaller meg farmor og bonusen kaller meg farmor Heidi. 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 Pusur123 skrev (9 minutter siden): Hva er deres tanker om at bonusbarn kaller samboerens foreldre for bestemor og bestefar o.l.? Vesentlige uenigheter mellom BM og BF angående hvorvidt det er ok eller ikke. Hadde vært interessant å høre hva dere tenker. Helt innafor Anonymkode: 68263...551
Pusur123 Skrevet 24. januar 2023 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2023 Noen som har noe å tilføye? Fordeler: 1) Unngå at barnet føler seg mindre verdt eller "ekte" som et felles barn, og dermed unngå å skape forskjeller mellom felles barn og bonusbarn. Det kan svært skadelig for barn å kjenne på slike følelser. Barn forstår mer enn man tror, og det vil kunne være mer skadelig for barnet å føle på disse følelsene gjennom hele forholdet fremfor 2) Bonus-besteforeldre (og også bonusforelder) kan fremdeles ha kontakt med og ta vare på barnet dersom forholdet skulle ta slutt. Ulemper/andre muligheter: 1) Trist for barnet dersom de de anser som sine besteforeldre skulle forsvinne dersom de eventuelt skulle gå fra hverandre. 2) Kan også finne andre hyggelige navn til bonusbesteforeldre, de kan være like glad i barnet selv om de har andre navn. 3) Barnet vil etterhvert kunne få mange besteforeldre og det kan bli vanskelig å holde styr på alle. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 Tenker at dette må barna få bestemme selv.. Anonymkode: e3d57...267 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 Dette bestemmer barna selv. Anonymkode: 75fda...f04 1
Pusur123 Skrevet 25. januar 2023 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tenker at dette må barna få bestemme selv.. Anonymkode: e3d57...267 Barnet ønsker å kalle de bestemor og bestefar, dette var barnets første naturligere reaksjon da h*n møtte dem. Men B* forteller barnet at dette ikke er ok, noe som gjør situasjonen meget forvirrende for barnet.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #11 Skrevet 25. januar 2023 Pusur123 skrev (12 timer siden): Hva er deres tanker om at bonusbarn kaller samboerens foreldre for bestemor og bestefar o.l.? Vesentlige uenigheter mellom BM og BF angående hvorvidt det er ok eller ikke. Hadde vært interessant å høre hva dere tenker. Er det foreldrene til samboer som ikke vil bli kalt bestefar og bestemor? Anonymkode: 1e0e0...cbb
Dishwalla Skrevet 25. januar 2023 #12 Skrevet 25. januar 2023 Det er ikke verre for barnet å miste kontakt med noen det kaller bestemor og bestefar, enn noen det kaller Emil og Rannveig.. Kallenavnet til nærpersoner sier ingenting om relasjonen dem i mellom. Skulle det bli slutt mellom de voksne så må man oppføre seg voksent og la barnet ha kontakt med de barnet anser som gode nærpersoner. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #13 Skrevet 25. januar 2023 Mitt bonusbarn kaller mine foreldre besteforeldre. Mine barn kaller min manns foreldre besteforeldre. Det kom naturlig fra barnas side, og jeg synes det er fint. Alle besteforeldre behandler alle likt. Det visker ut forskjellene, og er inkluderende. min stedatteren mor fløy i flint da hun fikk vite dette. Der var ikke greit i det hele tatt og hun kom med mange forklaringer som gjorde vondt for alle barna. Det ble gjort et stort poeng ut av at de ikke er ekte besteforeldre, at hennes biologiske farmor og farfar far forferdelige mennesker som tillot å dele tittelen, for det var kun en biologisk fortjent rett som mine barn ikke hadde. Mine foreldre fikk ikke treffe hennes barn, for hun (barnemor) kjente de ikke. vi ignorerte barnemor, og gjorde som vi følge for. Vi er en skikkelig storfamilie der alle er inkludert og velkomne. Anonymkode: 080a9...ab4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #14 Skrevet 25. januar 2023 Mitt bonusbarn kaller min mamma for mormor. Noen ganger legger hun til navnet til mamma bak mormor, men som regel er det kun mormor. Vi har to felles barn også, og vi har derfor alltid tiltalt mamma som mormor. Da er det naturlig for henne å kalle mamma for det samme som søstrene gjør. Anonymkode: 434c6...d6f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #15 Skrevet 25. januar 2023 Pusur123 skrev (6 timer siden): Barnet ønsker å kalle de bestemor og bestefar, dette var barnets første naturligere reaksjon da h*n møtte dem. Men B* forteller barnet at dette ikke er ok, noe som gjør situasjonen meget forvirrende for barnet. Dette er jo opp til besteforeldrene hva de syntes er ok eller ikke. Det er jo ikke barnets besteforeldre så det er jo faktsik bare å forklare . Barnet har jo i utgangs punktet 4 besteforeldre, 2 på mor sin side og 2 på far sin side, Kan jo potensielt bli mange besteforeldre gjennom barnets oppvekst. Selvom det er naturlig for barnet å kalle de bestemor og bestefar er det jo ikke sikkert det er komfortabelt for dem når de ikke er besteforeldrene til barnet og det må faktisk være helt ok Anonymkode: e858a...417 2
Pusur123 Skrevet 25. januar 2023 Forfatter #16 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er det foreldrene til samboer som ikke vil bli kalt bestefar og bestemor? Anonymkode: 1e0e0...cbb Nei, de vil gjerne bli kalt bestemor og bestefar. De synes det er kjempe hyggelig og sier selv at de aldri kommer til å gjøre noen forskjell på dette barnet og fremtidige felles barn. Ny samboer og BF synes også det er fint. Det er BM som ikke synes det er ok.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #17 Skrevet 25. januar 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Ikke okei. Tenk om de skiller lag. Da mister man mommo og faffa? Nei, rett skal være rett. De ER ikke besteforeldrene. Kall dem ved navn Anonymkode: 27000...118 Hilsen bitter mor. Anonymkode: 419a5...253
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #18 Skrevet 25. januar 2023 Mine barn kaller min manns mor for hennes navn, men hans mormor derimot kaller vi alle for mormor 🥰😅 Det ble bare sånn 😅 Anonymkode: 40c87...7ba
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #19 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hilsen bitter mor. Anonymkode: 419a5...253 Tenkte det samme Anonymkode: d43cb...7f0
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. januar 2023 #20 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 24.1.2023 den 18.53): Ikke okei. Tenk om de skiller lag. Da mister man mommo og faffa? Nei, rett skal være rett. De ER ikke besteforeldrene. Kall dem ved navn Anonymkode: 27000...118 Uansett hva barna kaller dem. Om barna selv anser dem som besteforeldre så vil det uansett bli et tap ved brudd. Synes barna skal få kalle dem det de vil. Spesielt om de har vært sammen lenge og blitt en del av hans familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå