Gå til innhold

Far må kjøre to timer for å levere barnet om jeg går i fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om hans sønn er her når fødselen starter må han dra en time hver vei for å levere ungen hos mor siden vi ikke har barnevakt. Jeg er så stressa over dette! Hva om han ikke rekker fødselen og da må jeg klare meg alene ganske mye av fødselen. Jeg er redd og føler jeg ikke blir tatt hensyn til i denne situasjonen!

Anonymkode: 2b894...4f6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva sier far Til dette? Kan barnet være med på sykehuset og mor hente der? 
En fødsel tar som regel GOD tid. Så vil tro det går helt fint 

Skrevet

Om han drar så fort du merker at noe skjer så skal det godt gjøres at han ikke rekker det altså. Mor til ungen er vel forberedt på at dette kan skje? Kan hun evt strekke seg til å hente? 

Anonymkode: e1efe...419

• Liker 8
Skrevet

Sånn er det jo. Kan jo ikke unngå ungen sin om det kommer en ny. 

Alle flerbarnsfamilier har den problemstillingen. 

Anonymkode: e6974...9e2

• Liker 34
  • Nyttig 8
Skrevet

Skjønner dette er kjipt, men hva skulle dere gjort om dette var barn nr 2,3 osv? 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om hans sønn er her når fødselen starter må han dra en time hver vei for å levere ungen hos mor siden vi ikke har barnevakt. Jeg er så stressa over dette! Hva om han ikke rekker fødselen og da må jeg klare meg alene ganske mye av fødselen. Jeg er redd og føler jeg ikke blir tatt hensyn til i denne situasjonen!

Du skal altså føde hjemme, uten assistanse?

Anonymkode: 36e04...1e3

• Liker 5
Skrevet

Slik er det.

Hva gjør du når du får nummer 2, eller 3?

Må han være hjemme, i og med at mor til hans sønn er den eneste som stiller opp? 

Anonymkode: b8d2f...2b9

• Liker 14
Skrevet

Få mor til å komme i møte, så går det bare ca 1 time. Eller hente ungen på sykehuset . Ha en plan for hvis det skjer på natt og ungen sover. Dette gjelder jo i familier der det er barn nr 2,3,4 som blir født av samme foreldre. Har ikke noe med at man ikke tar hensyn til den fødende? 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan blir du ikke tatt hensyn til, og hva vil du at far skal gjøre annerledes? 

Anonymkode: 6b481...403

• Liker 23
Skrevet

Så skaff barnevakt? 

Anonymkode: b910c...559

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

De aller færreste bruker mindre enn to timer på en fødsel. Tror du nok du kan slappe helt av. Skjønner at det er lett å overtenke. Men høyst sannsynlig vil du være mange timer i fødsel.

At gutten ikke skal kunne ha samvær med far 2-3-4 uker før fødsel, er ikke noe godt alternativ.

Det skjer jo alle at man med barn nr.2 må «sette bort» barn nr.1, før man (far) kan reise til sykehuset. Og hvis barnevakten er et stykke unna, så kan det fort ta litt tid. 

Anonymkode: a91dd...f87

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan blir du ikke tatt hensyn til, og hva vil du at far skal gjøre annerledes? 

Anonymkode: 6b481...403

Mor henter på halveien istedefor å hente her. Hun sier det tar like lang tid for han å kjøre å møtes halvveis og kjøre tilbake som om hun skal komme helt dit. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så skaff barnevakt? 

Anonymkode: b910c...559

Har ingen barnevakt her som barnet er komfortabel med spessielt ikke om han må overnatte der. Derfor far sier det er best han drar hjem da. Skjønner jo det, men ikke at han skal dra bort i 2 t.

• Hjerte 1
Skrevet

Mor henter på halveien istedefor å hente her. Hun sier det tar like lang tid for han å kjøre å møtes halvveis og kjøre tilbake som om hun skal komme helt dit. 

Det er jo sant da! «Ventetiden» blir den samme. 
Og så lenge far har barnet så er han ikke særlig til hjelp for deg. Da er han opptatt med å skjerme barnet for det som kan være en skummel stemning for barnet. 

Anonymkode: a91dd...f87

• Liker 7
Skrevet

Har ingen barnevakt her som barnet er komfortabel med spessielt ikke om han må overnatte der. Derfor far sier det er best han drar hjem da. Skjønner jo det, men ikke at han skal dra bort i 2 t.

En barnevakt som kan kjøre barnet til mora da? 

Anonymkode: fa2bf...14b

• Liker 14
Skrevet

Moralen er, få alle barna dine med samme mann/kvinne. 

Anonymkode: 1e0a2...75b

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Faren har ikke sikret at dere har en eneste person i nærheten som barnet har tillit til? Eller lært han å generelt være trygg på andre mennesker? 

Om det skjer noe akutt, helt uavhengig av fødsel eller ikke, er jo det ganske ille. Og kan være veldig traumatiserende for et lite barn. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Moralen er, få alle barna dine med samme mann/kvinne. 

Anonymkode: 1e0a2...75b

Hvordan ville det hjulpet i situasjonen, tenker du? 

• Liker 3
Skrevet

Men hva tenker du at alternativet er? At barnet ikke er på samvær i fire uker rundt termin?

Anonymkode: 45305...241

• Liker 16
Skrevet

De som har felles barn fra før får jo ikke nødvendigvis vært med på fødsel heller om de ikke får noen andre til å passe barnet det allerede har akkurat med en gang når det trengs. 

Jeg skjønner at du gjerne skulle ønske at alt skal forløpe helt optimalt, men det er vanskelig å få til i blant. Og litt ugreit om det går utover andre barn som er inne i bildet. 

Men;

1. Selv om det ikke er helt utenkelig, så er det veldig, veldig lite sannsynlig at en fødsel tar 2 timer eller mindre fra start til slutt. 

2. Finnes det ikke noen alternative muligheter på hvordan dette kan gjennomføres?

-Kan mor kjøre imot og møte på halvveien?

-Er det besteforeldre i nærheten som kan stille opp? 

-om termin er rett rundt hjørnet (typ en dag eller to), er det mulig å bytte uke med mor? Slik at barnet får dobbelt samvær med mor nå også dobbelt samvær med far de neste 2 ukene? Men faren er jo selvsagt uansett at fødsel drøyer lenge, så det er jo ingen garanti for at man har barnefri når fødsel setter i gang. Når det er snakk om normal variasjoner fra ett par uker før til ett par uker etter termin så er det vanskelig å tilrettelegge så alt klaffer liksom. Han kan jo ikke holde ungen sin unna i flere uker fordi han skal bli far igjen. Han er far allerede også. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...