AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Jeg har lavt stoffskifte nå regulert med medisin. Det jeg lurer på er det flere her som prøver å gå ned i vekt uten å lykkes? Selvom dere har regulert stoffskifte. Jeg sliter selvom jeg har kuttet ut sukker og spiser mye mindre enn før. Anonymkode: 219e9...84b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Mannen min fikk påvist lavt stoffskifte for 15 år siden. Hadde da gått opp nærmere 20 kg forhenværende år «uten grunn». Forsto det jo når han fikk påvist lavt stoffskifte. Tok fire år før de klarte å regulere han innenfor normalverdi med medisiner, og først nå klarer han å gå ned i vekt… Anonymkode: fda0f...994
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Jeg klarer det ikke med normalverdier nei. Anonymkode: 80dac...4d8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 Jeg gir lavt stoffskifte skylda for 10kg overvekt i mitt tilfelle. Jeg hadde vært undermedisinert i mange år, og da det ble oppdaget av en endo og vi fant rett dose gikk jeg ned 10kg på noen få måneder uten spesielle tiltak. Jeg har flere kilo jeg trenger å kvitte meg med, men de må jeg ta "på egen kappe". Jeg går ned sakte men sikkert så lenge jeg er flink til å følge med på kostholdet, men står for det meste i ro siden jeg nå ikke er så flink... 😏 Anonymkode: 6d580...1c2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Jeg er ikke overvektig og fant ut ganske raskt at jeg har masse symptomer. Nå vil jeg ned et par kilo,men står helt fast. Hvorfor går man ikke ned om det er vel regulert med medisin. Anonymkode: 219e9...84b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke overvektig og fant ut ganske raskt at jeg har masse symptomer. Nå vil jeg ned et par kilo,men står helt fast. Hvorfor går man ikke ned om det er vel regulert med medisin. Anonymkode: 219e9...84b Fordi du spiser for mye! Anonymkode: 75473...7cc
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 Må være bra medisinert for at man skal gå ned i vekt. Når du først er riktig medisinert går vekttap som en drøm. Det er jo kjempeenkelt med fungerende stoffskifte ! Før jeg gikk på medisiner kunne jeg spise 2 måltid om dagen og fortsatt være oppblåst og ha mye magefett. Etter medisinering kan jeg spise 3 måltid og mister alikevel fett. Når jeg slanket meg før medisin, ble jeg bare sliten, jeg mistet ikke fett. Kroppen nektet å ta av fettet jeg hadde, og jeg ble bare sliten fordi jeg ikke fikk nok energi. Virker som om kroppen bare nekter å brenne fett for energi når stoffskifte ikke fungerer Anonymkode: cb271...08d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Må være bra medisinert for at man skal gå ned i vekt. Når du først er riktig medisinert går vekttap som en drøm. Det er jo kjempeenkelt med fungerende stoffskifte ! Før jeg gikk på medisiner kunne jeg spise 2 måltid om dagen og fortsatt være oppblåst og ha mye magefett. Etter medisinering kan jeg spise 3 måltid og mister alikevel fett. Når jeg slanket meg før medisin, ble jeg bare sliten, jeg mistet ikke fett. Kroppen nektet å ta av fettet jeg hadde, og jeg ble bare sliten fordi jeg ikke fikk nok energi. Virker som om kroppen bare nekter å brenne fett for energi når stoffskifte ikke fungerer Anonymkode: cb271...08d Hva bør den ligge på? Skal ta nye prøver snart. Anonymkode: 219e9...84b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må være bra medisinert for at man skal gå ned i vekt. Når du først er riktig medisinert går vekttap som en drøm. Det er jo kjempeenkelt med fungerende stoffskifte ! Før jeg gikk på medisiner kunne jeg spise 2 måltid om dagen og fortsatt være oppblåst og ha mye magefett. Etter medisinering kan jeg spise 3 måltid og mister alikevel fett. Når jeg slanket meg før medisin, ble jeg bare sliten, jeg mistet ikke fett. Kroppen nektet å ta av fettet jeg hadde, og jeg ble bare sliten fordi jeg ikke fikk nok energi. Virker som om kroppen bare nekter å brenne fett for energi når stoffskifte ikke fungerer Anonymkode: cb271...08d Mja, snakk for deg selv. Jeg må ha for høyt stoffskifte for å miste vekt. Over lang tid. Anonymkode: 80dac...4d8
_popcorn_ Skrevet 25. januar 2023 #10 Skrevet 25. januar 2023 Ryddet for innlegg om for lavt matinntak, og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #11 Skrevet 25. januar 2023 Jeg har alltid vært på grensen til undervektig, og går lett ned i vekt, både før jeg ble medisinert og nå når jeg er innenfor normalverdier (1,5 sist måling). Så for meg har stoffskiftet aldri påvirket vekten på den måten. Anonymkode: 4c4e6...ba0
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #12 Skrevet 26. januar 2023 Jeg gikk opp 30kg på ett år på grunn av lavt stoffskifte, fant ikke ut før jeg ble bevisst på dette med vekta. Starta med medisiner i april, i desember ble jeg dårlig på å ta de så jeg sjekka meg igjen og da var prøvene helt fine og normale. Har ikke tatt medisiner etter det, og legen ble veldig overrasket over at det nøytraliserte seg så fort. Sjekker det jevnlig to ganger i året enda. da jeg begynte aktivt å gå ned i vekt januar etter tablettslutt, så stoppa jeg med brus, godteri, spiste meg ikke mett(men spiste så jeg ikke lenger var sulten)… og var veldig flink. 15 kg raste av meg på 3 mnd. Anonymkode: 74a93...45d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #13 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gikk opp 30kg på ett år på grunn av lavt stoffskifte, fant ikke ut før jeg ble bevisst på dette med vekta. Starta med medisiner i april, i desember ble jeg dårlig på å ta de så jeg sjekka meg igjen og da var prøvene helt fine og normale. Har ikke tatt medisiner etter det, og legen ble veldig overrasket over at det nøytraliserte seg så fort. Sjekker det jevnlig to ganger i året enda. da jeg begynte aktivt å gå ned i vekt januar etter tablettslutt, så stoppa jeg med brus, godteri, spiste meg ikke mett(men spiste så jeg ikke lenger var sulten)… og var veldig flink. 15 kg raste av meg på 3 mnd. Anonymkode: 74a93...45d Merk, disse 15 kg har jeg gått opp igjen da. Har noe trøbbel med vekt nedgang nå, og vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Det var en vesentlig del jeg glemte å legge i. Anonymkode: 74a93...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå