AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Jeg driver og betaler ned på et forbrukslån, minste sats er 2100 kr i mnd, men jeg pleier å betale mellom 2200-2500 kr i mnd, alt etter hvordan økonomien er de ulike mnd. Saken er at jeg ikke har en buffer lenger, den måtte ryke i høst pga. vel, kriser som bufferen skulle dekke. Det stresser meg litt å ikke ha buffer, men samtidig så merker jeg at det er blitt vanskeligere å spare til den samtidig som alt er blitt dyrt og jeg vil betale ned gjeld. Jeg får jo feriepenger i juni, og har kvitta meg med kredittkort nå. Men hva om det skjer noe før da og så sitter jeg her uten buffer. Hva vil dere anbefale? Anonymkode: b7710...f96
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Betal ned på kredittkortet. Renta er skyhøy. Er det helt krise så får du vurdere kortsiktig gjeld på nytt. Anonymkode: 8bf2f...e18 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Jeg ville kvittet meg med lånet så fort som mulig. Alltid gjeld først, fordi jeg ikke har lyst å ha sparepenger som jeg knapt får ei krone rente på, samtidig som rentene gjør at gjelda øker kraftig... For hver krone du sparer på konto, så øker gjelda med hundrelapper, for å si det litt enkelt, uten å vite hva du faktisk har i lån/rente. Anonymkode: 5c1cc...a6b 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 Gå gjennom økonomien din om det er noe mer du kan kutte på, typ netflix, spotify, treningssenter. Har du studielån kan du be om utsettelse. Er vel best å bli kvitt lånet så fort som mulig. Anonymkode: df58a...02c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå