Gå til innhold

Dilemma: forbrukslån og buffer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og betaler ned på et forbrukslån, minste sats er 2100 kr i mnd, men jeg pleier å betale mellom 2200-2500 kr i mnd, alt etter hvordan økonomien er de ulike mnd. Saken er at jeg ikke har en buffer lenger, den måtte ryke i høst pga. vel, kriser som bufferen skulle dekke. Det stresser meg litt å ikke ha buffer, men samtidig så merker jeg at det er blitt vanskeligere å spare til den samtidig som alt er blitt dyrt og jeg vil betale ned gjeld. 

Jeg får jo feriepenger i juni, og har kvitta meg med kredittkort nå. Men hva om det skjer noe før da og så sitter jeg her uten buffer. 
Hva vil dere anbefale? 

Anonymkode: b7710...f96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betal ned på kredittkortet. Renta er skyhøy. 

Er det helt krise så får du vurdere kortsiktig gjeld på nytt.

Anonymkode: 8bf2f...e18

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville kvittet meg med lånet så fort som mulig. Alltid gjeld først, fordi jeg ikke har lyst å ha sparepenger som jeg knapt får ei krone rente på, samtidig som rentene gjør at gjelda øker kraftig... For hver krone du sparer på konto, så øker gjelda med hundrelapper, for å si det litt enkelt, uten å vite hva du faktisk har i lån/rente.

Anonymkode: 5c1cc...a6b

• Liker 1
Skrevet

Gå gjennom økonomien din om det er noe mer du kan kutte på, typ netflix, spotify, treningssenter. Har du studielån kan du be om utsettelse. Er vel best å bli kvitt lånet så fort som mulig.

Anonymkode: df58a...02c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...