Gå til innhold

Du MÅ ikke se ut som den beste versjonen av deg selv hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare husk på det,at ingen kommer til å nekte deg å inn i butikken med fett hår og joggebukser hvis du er litt lat eller sliten en dag. Har du fri ,men må ut et ærend,så er du ikke nødt til å dusje, sminke deg eller ha på fine klær. Noe de fleste ser ut til å tro at de må. 

Anonymkode: eae00...bee

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sant det, men da kan du banne på at du møter på noen du ikke vil se deg sånn. 

Anonymkode: 203fd...d11

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det så farlig da?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Enig med ts.

Hilsen voksen kvinne som var ung på 80/90 tallet da man ikke måtte være pyntet som en modell daglig for å være sosial.

Anonymkode: 2493f...309

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Er det så farlig da?

Nei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare husk på det,at ingen kommer til å nekte deg å inn i butikken med fett hår og joggebukser hvis du er litt lat eller sliten en dag. Har du fri ,men må ut et ærend,så er du ikke nødt til å dusje, sminke deg eller ha på fine klær. Noe de fleste ser ut til å tro at de må. 

Jeg er helt enig! 
For noen år siden gikk jeg ikke et skritt utenfor døren uten sminke. Jeg sminket meg for å gå på butikken, og jeg sminket meg kun for å levere i barnehagen når jeg var hjemme i permisjon.

Men i løpet av hjemmekontor-tiden i corona løsnet noe for meg. Jeg kom over en kneik, og innså at svært få bryr seg om utseende mitt. Så nå går jeg usminket og i treningstøy/ulltøy både hit og dit. Og vet du, det er så utrolig befriende!!

Og faktisk skikkelig bra for selvbildet mitt også! Folk er akkurat like hyggelige, snakker like mye med meg, ingen kommenterer noe eller rynker på nesa. Så da inser man at man faktisk har mye å by på utenom å være «pen».

Anonymkode: 7dc01...607

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Man må ingenting, men skjønner ikke hvorfor man skal se ut som en slask når man går til butikken. Det tar ikke noe mer tid å ta på seg noen presentable klær. Sier ikke at man må se ut som en modell, det gjør ikke jeg heller. Men man trenger ikke ta på seg de mest slaskete klærne. 

Har også stått i kø i butikken og luktet andres svette. For all del pass på å dusje. Det er bedre for både deg og alle rundt deg. 

Anonymkode: 2ec1d...187

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er helt enig, men forstår ikke helt behovet for å henge seg opp i dem som åpenbart føler for å alltid se smashings ut. Plager det deg at de alltid ser ut som den beste versjonen av seg selv?

Anonymkode: 134e6...799

• Liker 2
Skrevet

Sminke er en ting, men ærlig talt dusje? Regner du virkelig det å dusje som å pynte seg? Det er jo en del av den daglige hygienen. Ingen forventer at du er sminket med leppestift og eyeliner på butikken, men det er vel vanlig at folk forventer at du har dusjet?

Anonymkode: 10d69...b1e

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sminke er en ting, men ærlig talt dusje? Regner du virkelig det å dusje som å pynte seg? Det er jo en del av den daglige hygienen. Ingen forventer at du er sminket med leppestift og eyeliner på butikken, men det er vel vanlig at folk forventer at du har dusjet?

Man MÅ ikke dusje hver dag.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det lønner seg faktisk ikke å dusje hver dag.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor er du flau over utseende ditt uten maling og staffasje?

• Liker 3
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg forventer virkelig ikke at folk dusjer før de går på nærbutikken, er det virkelig en vanlig greie å tenke over? 😂😂

Anonymkode: fe7c9...3ea

• Liker 5
Skrevet

Jeg liker å være en "god" versjon av meg selv hver dag, uavhengig av hva jeg skal og hvem jeg møter.

Jeg liker å ha pene, men også komfortable, fritidsklær. Jeg liker å dusje minst en gang om dagen, ha negler og hårfjerning på stell.

Selv på hjemmekontoret og dager uten videomøte liker jeg å rense ansiktet og legge litt sminke på morgenen, gre og sette opp håret. De minuttene gir meg velvære hver morgen. 

Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om, så lenge de ikke stinker heftig svette eller heftig parfyme i det offentlige rom. 

Anonymkode: 36c65...033

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg liker å være en "god" versjon av meg selv hver dag, uavhengig av hva jeg skal og hvem jeg møter.

Jeg liker å ha pene, men også komfortable, fritidsklær. Jeg liker å dusje minst en gang om dagen, ha negler og hårfjerning på stell.

Selv på hjemmekontoret og dager uten videomøte liker jeg å rense ansiktet og legge litt sminke på morgenen, gre og sette opp håret. De minuttene gir meg velvære hver morgen. 

Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om, så lenge de ikke stinker heftig svette eller heftig parfyme i det offentlige rom. 

Har du dårlig selvtillit/ selvbilde?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du dårlig selvtillit/ selvbilde?

Nei, ikke i det hele tatt. 

Godt gift kvinne i 40-årene, med en fantastisk omgangskrets, som i det hele tatt føler meg tvers igjennom heldig med livet. 

Jeg har bare alltid likt å ta litt vare på meg selv. Som jeg skriver, selv under Korona da jeg ikke så andre enn mannen (som virkelig har sett meg på det verste), epilerte jeg bort hår og lakket negler. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Man må ingenting, men skjønner ikke hvorfor man skal se ut som en slask når man går til butikken. Det tar ikke noe mer tid å ta på seg noen presentable klær. Sier ikke at man må se ut som en modell, det gjør ikke jeg heller. Men man trenger ikke ta på seg de mest slaskete klærne. 

Har også stått i kø i butikken og luktet andres svette. For all del pass på å dusje. Det er bedre for både deg og alle rundt deg. 

Anonymkode: 2ec1d...187

Har du tenkt over at noen handler på vei hjem fra jobb? Jeg  har ofte vært både svett og med håret til alle kanter i butikken hjem fra jobb men det får folk bare tåle. Jeg rekker ikke stelle meg og jeg vil fort hjem å spise og hvile. 

Anonymkode: 408dc...ac2

• Liker 2
Skrevet

Jeg er langt på vei enig med deg ts. Man trenger ikke å glamme opp før man skal på butikken - men å være anstendig kledd i sosiale og formelle situasjoner tenker jeg er helt innafor. 🙂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei, ikke i det hele tatt. 

Godt gift kvinne i 40-årene, med en fantastisk omgangskrets, som i det hele tatt føler meg tvers igjennom heldig med livet. 

Jeg har bare alltid likt å ta litt vare på meg selv. Som jeg skriver, selv under Korona da jeg ikke så andre enn mannen (som virkelig har sett meg på det verste), epilerte jeg bort hår og lakket negler. 

Det er vel det at du er over gjennomsnittet opptatt av ditt eget utseende, og at det er viktig for deg å se glam ut til alle tider?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vel det at du er over gjennomsnittet opptatt av ditt eget utseende, og at det er viktig for deg å se glam ut til alle tider?

Hva legger du i "glam"?  

Om du mener et behagelig kashmirsett i stedet for en utvaska joggebukse. At man dusjer daglig. Epilerer bort hår ukentlig. Og legger litt sminke hver dag. Så er jeg vel "glam" i din verden, da, og lever fint med det. 

Om det er over snittet eller ikke kan jeg ikke uttale meg om. Jeg ser både de med mye mer stash og sminke på butikken, og de med mye mindre. Så jeg oppfatter velg meg selv som ganske gjennomsnittlig ute i det offentlige, i alle fall. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...