AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Hei! Har en vidunderlig kjæreste og beste mannen jeg har møtt! Vi har vært sammen i nå 1 år og jeg kunne aldri ha valgt han vekk for noen andre. men lurer på om dere har blitt litt små forelsket i noen andre en kjæresten? Jeg har en kompis som jeg synes er smule kjekk og søt da. Men jeg gjør ikke noe med saken og lar følelsene forsvinne av seg fordi det er kjæresten min jeg vil ha. men føler nå at han ikke tar så godt vare på seg selv, han pleide og pynte seg litt når vi skulle ut osv men nå er det slitt joggebukse og bruker aldri voks og steller håret.. ikke at jeg forventer at han skal pynte seg hele tiden, men savner det litt.. det var liksom mannen jeg falt for og personligheten såklart . Han er kjekk såklart men 100% når han gjør innsats med å stelle seg litt🙈 vet ikke hvordan jeg skal si til han uten å høres frekk ut. Anonymkode: d3e83...5d1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Er nok ganske vanlig. Det er og lov å si til mannen at du setter pris på at han pynter seg litt mer når dere skal ut. Bare si det på en nøytral måte og ikke sammenlign han med andre. Anonymkode: eb105...34e 2
Crazydoglady Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Har en vidunderlig kjæreste og beste mannen jeg har møtt! Vi har vært sammen i nå 1 år og jeg kunne aldri ha valgt han vekk for noen andre. men lurer på om dere har blitt litt små forelsket i noen andre en kjæresten? Jeg har en kompis som jeg synes er smule kjekk og søt da. Men jeg gjør ikke noe med saken og lar følelsene forsvinne av seg fordi det er kjæresten min jeg vil ha. men føler nå at han ikke tar så godt vare på seg selv, han pleide og pynte seg litt når vi skulle ut osv men nå er det slitt joggebukse og bruker aldri voks og steller håret.. ikke at jeg forventer at han skal pynte seg hele tiden, men savner det litt.. det var liksom mannen jeg falt for og personligheten såklart . Han er kjekk såklart men 100% når han gjør innsats med å stelle seg litt🙈 vet ikke hvordan jeg skal si til han uten å høres frekk ut. Anonymkode: d3e83...5d1 Man styrer ikke følelser og kan definitivt bli betatt/føle en gnist/tiltrekning av andre. Uansett, også om alt er "helt perfekt " hjemme. Men man styrer som du sier hva man gjør med disse følelsene eller impulsene. Å si sånne ting kan jo alltids oppleves litt sårt/personlig/støtende å kan være vanskelig å finne både rett tidspunkt og en naturlig måte å ta det opp på. Men jeg tror det beste er om man bare sier det rett ut akkurat som du sier nå. Altså Ikke; hvorfor gjør du ikke samme innsats som før? Eller; hvorfor gjør du ikke sånn lenger? Eller; du er ikke så tiltrekkende lenger.;så bedre ut før ; stell deg litt etc. Men heller; jeg savner at du pynter deg litt når vi skal ut å spise e.l. du ser så bra ut når du ordner håret sånn. Eller du ser så stram å flott ut når du har på deg de klærne etc😊 Eller alternativt; foreslå direkte rett frem at dere tar en litt fancy date ute hvor dere pynter dere litt ekstra, for det synes du er kjekt, eller hot 😉 da får du informert om hva du liker og tar initiativ til gjennomføring uten å ta det opp som en feil eller noe negativt på noe som helst vis 😊 2
megda Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Kommuniser dette til mannen din. si at du elsker når han gjør x,y og z. Endret 24. januar 2023 av megda
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Crazydoglady skrev (7 minutter siden): Man styrer ikke følelser og kan definitivt bli betatt/føle en gnist/tiltrekning av andre. Uansett, også om alt er "helt perfekt " hjemme. Men man styrer som du sier hva man gjør med disse følelsene eller impulsene. Å si sånne ting kan jo alltids oppleves litt sårt/personlig/støtende å kan være vanskelig å finne både rett tidspunkt og en naturlig måte å ta det opp på. Men jeg tror det beste er om man bare sier det rett ut akkurat som du sier nå. Altså Ikke; hvorfor gjør du ikke samme innsats som før? Eller; hvorfor gjør du ikke sånn lenger? Eller; du er ikke så tiltrekkende lenger.;så bedre ut før ; stell deg litt etc. Men heller; jeg savner at du pynter deg litt når vi skal ut å spise e.l. du ser så bra ut når du ordner håret sånn. Eller du ser så stram å flott ut når du har på deg de klærne etc😊 Eller alternativt; foreslå direkte rett frem at dere tar en litt fancy date ute hvor dere pynter dere litt ekstra, for det synes du er kjekt, eller hot 😉 da får du informert om hva du liker og tar initiativ til gjennomføring uten å ta det opp som en feil eller noe negativt på noe som helst vis 😊 Jeg vil ikke si på måten at det sårer såklart. han er jo en veldig kjekk fyr når han prøver. Og hater jo så klart at jeg føler en gnist for denne kompisen min. Men tror at det er fordi de kler seg litt bedre og pynter seg akkurat som kjæresten min gjorde før. Så er det jeg savner. De gangene han har pyntet seg har jeg så klart følt en ekstra gnist for han fordi han ser veldig kjekk ut, ønsker bare at han gjorde det litt mer Anonymkode: d3e83...5d1
Crazydoglady Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg vil ikke si på måten at det sårer såklart. han er jo en veldig kjekk fyr når han prøver. Og hater jo så klart at jeg føler en gnist for denne kompisen min. Men tror at det er fordi de kler seg litt bedre og pynter seg akkurat som kjæresten min gjorde før. Så er det jeg savner. De gangene han har pyntet seg har jeg så klart følt en ekstra gnist for han fordi han ser veldig kjekk ut, ønsker bare at han gjorde det litt mer Anonymkode: d3e83...5d1 Jeg skjønner det. Var bare forslag til måter å si det på og måter å ikke si det på 😊 kompisen din bør du iallefall holde langt utenfor. Og jeg tror ikke det er bare så enkelt heller som at han pynter seg mer. Forhold kan bli litt avslappet etteehvert. Og det er jo absolutt ikke bare negativt det. Det er mye verdi i å dele liv og hjem med noen man er komfortabel med og trygg på osv. Og det skjer med de fleste. Det er veldig få som er like opptatt av det lille ekstra når man ikke er singel og på leit. Så er jo absolutt ikke sikkert kompisen din heller ville vært noe annerledes på sikt om han møtte noen? Også er det jo noen som er litt for opptatt av sånt og, noe som definitivt kan bli tilsvarende negativt som motsatt. 😊 Men jeg ville sagt; kan vi ikke innføre fast datenight x antall dager pr mnd eller år, alt ettersom hva du vil, hvor vi kan pynte oss litt ekstra og kose oss? En litt ekstra spesiell kveld? Det savner jeg litt.😊 synes det er så hot med litt "strammere" bekledning og når man har ordnet seg litt ekstra 😊
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 Crazydoglady skrev (3 timer siden): Jeg skjønner det. Var bare forslag til måter å si det på og måter å ikke si det på 😊 kompisen din bør du iallefall holde langt utenfor. Og jeg tror ikke det er bare så enkelt heller som at han pynter seg mer. Forhold kan bli litt avslappet etteehvert. Og det er jo absolutt ikke bare negativt det. Det er mye verdi i å dele liv og hjem med noen man er komfortabel med og trygg på osv. Og det skjer med de fleste. Det er veldig få som er like opptatt av det lille ekstra når man ikke er singel og på leit. Så er jo absolutt ikke sikkert kompisen din heller ville vært noe annerledes på sikt om han møtte noen? Også er det jo noen som er litt for opptatt av sånt og, noe som definitivt kan bli tilsvarende negativt som motsatt. 😊 Men jeg ville sagt; kan vi ikke innføre fast datenight x antall dager pr mnd eller år, alt ettersom hva du vil, hvor vi kan pynte oss litt ekstra og kose oss? En litt ekstra spesiell kveld? Det savner jeg litt.😊 synes det er så hot med litt "strammere" bekledning og når man har ordnet seg litt ekstra 😊 Ja det var gode forslag jeg treffer ikke kompisen mer en annen vær måned så gnisten vil nok gi seg etter vært. Tekster ikke ofte med han heller, var bare helt sånn plutselig gnist som føltes veldig rart.. på hvorfor føler jeg det slikt? Anonymkode: d3e83...5d1
Crazydoglady Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja det var gode forslag jeg treffer ikke kompisen mer en annen vær måned så gnisten vil nok gi seg etter vært. Tekster ikke ofte med han heller, var bare helt sånn plutselig gnist som føltes veldig rart.. på hvorfor føler jeg det slikt? Anonymkode: d3e83...5d1 Ganske normalt når den første forelskelsen går over og forhold får fra å være nytt og spennende til å bli mer hverdagslig. Spenningen og kriblingen er jo både fint og spennende, men viktig å bare beholde perspektivet. Den spenningen varer uansett ikke evig. Og selv om det kanskje ikke er like spennende så er det veldig mange fordeler med en trygg, god, kjent og langvarig relasjon også. Flere fordeler enn en tilfeldig, spennende flørt, selv om sistnevnte trigger oss mer og virker mer forlokkende der og da. Og ikke minst kan man jo gjøre en innsats selv for å gjøre varige, komfortable og trygge relasjoner mer spicy og spennede og. 😊 om man ikke orker å holde det nivået konstant så kan man jo iallefall gjøre noen ting en gang i blant som er litt spennende og nytt 😊
Fremmed fugl Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 Vi har selvfølgelig en hjerne, og kan påvirke det å bli betatt av andre. Dem som: - Ikke ser på andre "kjekke eller pene" - Som ikke ser andre som attraktive Er ikke uventet mindre utro enn dem som gjør det motsatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå