Gå til innhold

Hvilke varer handler du inn før prisøkningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke varer regner du med øker mest og hvilke planlegger du å kjøpe inn før den nye store prisøkningen?

Anonymkode: 357eb...89a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skriver jeg ikke her, for da kommer det til å være tomt når jeg skal kjøpe det.

Anonymkode: 4fd2c...d80

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det skriver jeg ikke her, for da kommer det til å være tomt når jeg skal kjøpe det.

Ja det kan du tro. 

Anonymkode: 26696...3c0

• Liker 2
Skrevet

Kjøper nok en stor pakke kyllingfilet og et stykke mørbrad til fryseboksen. Mulig handler litt ekstra tørrmat av det vanligvis spiser og egg. Er ellers flink å handle på tilbud så ikke sikkert blir så mye å spare om handler til fullpris. 
Håper også matvarekjedene må svare for seg og at de ikke bare kan skru opp priser uten en god forklaring. Savner mer konkurranse slik at blir mindre prissamarbeid. 

Anonymkode: 538ac...d4c

• Liker 6
Skrevet

Ingen. 

Vi er 3 stykker i husholdningen, to voksne og et lite barn som spiser lite. Vi spiser lite hermetikk, frysevarer og tørrvarer, så det lønner seg ikke for oss. 

Anonymkode: 06135...bd9

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg handler uansett bulk på tilbud. Så vil fortsatt lønne seg å handle etter prisøkningen sett mot å betale fullpris nå. 

Anonymkode: 1f746...577

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har kun ett kjøleskap med halv frysedel, så er begrenset med plass.

Har bare handlet litt så det holder et par uker - men grønt og frukt må jeg jo uansett handle jevnlig.

Kan ikke helt komme på noe jeg gidder hamstre utover normalen. 

Hadde jeg hatt dypfryser hadde jeg nok bare kjøpt litt større kvanta av det jeg alltid kjøper fast. 

Av erfaring blir det bare en haug matsvinn, og det er jo bare å kaste penger. 

• Liker 2
Skrevet

Ingenting. Jeg handler som normalt.

Anonymkode: f1ffe...d8c

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingenting, blir å handle når ting er på kampanje uansett. Viss det blir så dyrt at jeg ikke har råd til mat får jeg bare dra frem fiskestang/jukse og dra ut på havet å skaffe mat.

Anonymkode: 3f851...f1f

• Nyttig 1
Skrevet

Hva slags varer er det egt som kommer til å øke?

Anonymkode: 8e27b...22d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags varer er det egt som kommer til å øke?

Anonymkode: 8e27b...22d

Det sier vel å være "alt" av matvarer.

Jeg handler som tidliger, jeg er en person i husholdningen og bruker ikke mye på mat.

• Liker 1
Skrevet

Kun det jeg faktisk bruker, ikke noe som bare blir liggende. Heller ikke store mengder, hoarder ikke mat. Kanskje 1-2 ekstra av noen få ting.

Anonymkode: 0b52c...92d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja det kan du tro. 

Anonymkode: 26696...3c0

Det har hendt før. bla med julebrus saften.

• Liker 1
Skrevet

Gidder ikke det. 

Skrevet

Kjøpt litt ekstra mel og margarin, men vet jo ikke om akkurat dette går opp. Uansett ting som holder lenge og er greit å ha i hus.  Men som regel er det sånn med hamstring at man må kjøpe før andre tømmer hyllene, ikke fordi prisene går opp 😛 

Anonymkode: 32452...ebd

Skrevet

Har handlet gryteretter og supper, men kommer nok til å handle stort sett kun på tilbud fremover 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Topsi said:

Har handlet gryteretter og supper, men kommer nok til å handle stort sett kun på tilbud fremover 

Men det virker jo nesten som om tilbud er i ferd med å fases ut også. Mange ting jeg alltid kjøpte kun på tilbud, er aldri på tilbud mer nå. Og det er jo en lang tråd her om Rema sine berømte personlige tilbud, som blir stadig færre og dårligere. Selv har jeg verken personlige tilbud fra Æ eller kuponger fra Coop denne uken. Og tilbudsavisene får stadig flere oppskrifter og faste priser, enn faktiske tilbud. I hvert fall det inntrykket jeg sitter med. 

Anonymkode: 32452...ebd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen. Det frarådes generelt å hamstre, og jeg har uansett ikke plass til å lagre store mengder mat.

Anonymkode: b7b49...415

• Liker 2
Skrevet

Har egentlig ikke kjøpt inn noe pga prisøkning. Men kjøpte 3 pakker 650g kyllingfilet som var på tilbud på Bunnpris denne uka.

Anonymkode: 37612...3ce

Skrevet

Bleier 

Anonymkode: 6c083...8a1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...