Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen her som opplever eller har opplevd lignende etter at man har fått barn. 

vi fikk ei datter i 2021, hun er nå 16 måneder. Det første året var ganske kaotisk og jeg slet nok med en form for fødselsdepresjon noe som påvirket forholdet vårt veldig mye, men Heldigvis ble ting mye bedre når hun ble rundt 10 måneder. 
Samboer og jeg var sammen i 3 år før vi fikk vår datter, vi var veldig forelsket og hadde et veldig bra sexliv. Vi var begge inneforstått med at visse ting endrer seg når man får barn og dermed også sexlivet. 
Jeg elsker han veldig mye og ville aldri vært foruten han. Elsker vår lille familie, men vi sliter når det kommer til sex og nærhet. Han tenner ikke på meg og sier det rett ut, noe jeg selvsagt synes er veldig trist, men sannheten er at jeg ikke tenner så veldig på han heller. Tanken på å ha sex er ganske fjern, men det har nok også mye med at man har et barn som nå er i en alder hvor det skjer mye, hun er veldig aktiv og når hun er lagt og kvelden kommer så er liksom ikke energien eller lysten der. 
vi har sendt henne bort på overnatting et par ganger for å prøve å ha litt tid bare oss to, gjøre noe koselig og pleie kjærligheten, men da har vi heller ikke lyst. Har til og med prøvd å ha sex, bare for å ha det for å se om lysten kommer visst man begynner å ha det litt ofte, men jeg synes ikke det hadde effekt. Hva kan man gjøre når man er i en sånn fase? 

jeg vil bare legge til at jeg prøver veldig hardt å alltid være velstelt og se bra ut for han. Jeg er tilbake i den kroppen jeg hadde før jeg ble gravid (så og si, graviditeten har selvsagt satt noe spor)

Anonymkode: bcd73...59b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt at sexlysten er fraværende når man har veldig små barn. Man sover dårlig, er stresset, har tusen ting å gjøre, drukner i klesvask, husvask, har lite egentid, og irriterer seg gjerne over partneren som ikke gjør nok/gjør det feil, etc. 

Jeg har null sexlyst også. 

Men vi planlegger sex. Kan ikke vente på at lysten skal komme av seg selv, da hadde vi aldri hatt sex. Så vi planlegger litt, vi. Uromantisk, ja, men det funker for oss ;) Som i at "i morgen kveld? nudge nudge wink wink". Så kan jeg forberede meg psykisk (brace yourself!) med fantasier, osv. 

Vi har sex en gang i uken (og noen ganger sjeldnere - akkurat nå har det vært tørkeperiode med to syke unger og syke foreldre..). 

Anonymkode: 852a8...669

Skrevet

Men liksom... hvordan og hvorfor sier han rett ut at han ikke tenner på deg? Handler det om han eller deg? Tenner han på andre? Synes han det er vanskelig å se deg som noe annet enn mamma til barnet sitt?

Anonymkode: 72dbd...e50

• Nyttig 2
Skrevet

Hva er egentlig problemet? Er det andres forventninger dere sliter med å leve opp til?

Anonymkode: d7e4c...18e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...