AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Sønnen min har vært en «slåer» siden han startet på skolen og det er noe både vi foreldre, skolen og ABUP har jobbet med. Han har blitt bedre, men slår meg innimellom fremdeles, og nå er han så sterk at jeg blir både gul og blå. Jeg syntes dette er så forferdelig at jeg ikke tør å si det til noen lengre. Faren (eksmann) har alltid lagt skylden på ting på meg, så regner ikke med noen forståelse der. Nå er hverdagen slik at jeg prøver å tilpasse dagene mest mulig så han ikke skal bli sint, for da kan det plutselig smelle. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for så fort jeg snakker med sønnen min om slåingen så sier han at det er meg som slår og at han skal si ifra til politiet osv. Vi lærte en teknikk på ABUP om å holde ham fast dersom det ble for ille, men dette trengs ikke gjøres særlig ofte nå, kanskje bare hver mnd, eller annenhver. Det er så trist, for han er en fin gutt som har så mye godt i seg, men han er så sterk nå (14) og jeg er redd for fremtiden💔 Anonymkode: a8fdc...150 43
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 24. januar 2023 Jeg forstår at det er skamfullt, men DU MÅ SI IFRA til noen. Du må få hjelp til hvordan du skal håndtere dette! Det at han truer deg er også noe jeg ville sagt ifra til noen om. At du er redd for å holde han fast, fordi han truer med at han skal si til politi at det er du som slår. Har du ingen i systemet du kan prate med? Går du til psykolog? Anonymkode: 46ec9...246 43 8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sønnen min har vært en «slåer» siden han startet på skolen og det er noe både vi foreldre, skolen og ABUP har jobbet med. Han har blitt bedre, men slår meg innimellom fremdeles, og nå er han så sterk at jeg blir både gul og blå. Jeg syntes dette er så forferdelig at jeg ikke tør å si det til noen lengre. Faren (eksmann) har alltid lagt skylden på ting på meg, så regner ikke med noen forståelse der. Nå er hverdagen slik at jeg prøver å tilpasse dagene mest mulig så han ikke skal bli sint, for da kan det plutselig smelle. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for så fort jeg snakker med sønnen min om slåingen så sier han at det er meg som slår og at han skal si ifra til politiet osv. Vi lærte en teknikk på ABUP om å holde ham fast dersom det ble for ille, men dette trengs ikke gjøres særlig ofte nå, kanskje bare hver mnd, eller annenhver. Det er så trist, for han er en fin gutt som har så mye godt i seg, men han er så sterk nå (14) og jeg er redd for fremtiden💔 Anonymkode: a8fdc...150 Har han en diagnose? Andre utfordringer? Anonymkode: 869c3...8b8 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 Ta kontakt med Barnevernet og få hjelp der. Hvorfor har ikke gutten blitt tatt på alvor den gangen han begynte å slå ? Har gutten alltid hatt styring over deg? Anonymkode: e8af2...a7e 9 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Dette må du på en eller ammen måte dokumentere så han ikke kan bruke det mot deg. Tror nesten jeg ville vurdert skjult kamera her! og gå på familievernkontoret - evt alene. Du må være forut så han aldri kan komme noen vei med å true. Og når han truer- så ikke la deg kue av det! Han har jo all makt og han vet det.. Anonymkode: 13e0f...ccf 17 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 Det høres ut som han må på en type sinnemestringskurs, hvodan skal dette bli når han blir voksen og skal finne seg en partner? Går han til psykolog? Anonymkode: 2f6a2...08e 20 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 Du må faktisk få gutten inn under behandling og ut fra ditt hjem. Nå er det blitt psykisk vold i tillegg. Hvor går grensen? Det er jo tydelig at du ikke kan gjøre noe med dette og at gutten må ha annen form for hjelp siden han blir voldelig. Anonymkode: 7d210...a88 26 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 Om noen år får han seg kjæreste.... Du må ta tak i dette nå, dokumenter det som skjer. Anonymkode: 4b21d...4a4 36 3 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 Fremtidig konebanker som MÅ stoppes nå Anonymkode: 98cd3...768 27 18
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #10 Skrevet 24. januar 2023 Så trist å høre at forholdet mellom deg og sønnen din er slik. Og skjønner godt at du som mamma er redd for å si fra til instanser om dette, særlig om da sønnen din sier at han skal fortelle at du slår han osv. Men jeg tenker at du likevell burde stå opp for deg selv, og gutten, og si fra. Kanskje fastlegen kan hjelpe deg? Vet av en unge som var fysisk mot moren sin, det ble virkelig ille når barnet kom opp i årene slik din sønn. Og barnevernet måtte inn i saken, fordi det gikk på tryggheten hos mor, og andre søsken i familien. Endte med at barnet frivillig flyttet ut på en institusjon en periode. For å få hjelp og støtte fra andre. Jeg skjønner det er vanskelig, men for deg selv, men også for gutten din sin del, så må dette frem og opp i lyset. Hva skjer når gutten din blir voksen, skal kanskje finne seg ei dame. Også lærer han at det er greit å slå damer for å få det som det vil? Det er jo noe han har lært hjemmefra. Fra pappan sin som godtar dette og legger skylden på deg. Men også noe han desverre lærer fra deg. Fordi du naturligvis legger opp dagene så dette skal unngås, og han får kanskje litt andre dager enn naturlig, fordi du gjør alt for å please gutten. For å slippe dette. Jeg forstår godt at du gjør dette.gutten er 14 år og sterk. Han kan skade deg skikkelig om han går inn for det, eller mister kontrollen og slår deg hardere enn først tenkt. Så du må gjøre grep, uansett hvor vanskelig det er. Lykke til Anonymkode: f1d5c...406 7 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #11 Skrevet 24. januar 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Sønnen min har vært en «slåer» siden han startet på skolen og det er noe både vi foreldre, skolen og ABUP har jobbet med. Han har blitt bedre, men slår meg innimellom fremdeles, og nå er han så sterk at jeg blir både gul og blå. Jeg syntes dette er så forferdelig at jeg ikke tør å si det til noen lengre. Faren (eksmann) har alltid lagt skylden på ting på meg, så regner ikke med noen forståelse der. Nå er hverdagen slik at jeg prøver å tilpasse dagene mest mulig så han ikke skal bli sint, for da kan det plutselig smelle. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for så fort jeg snakker med sønnen min om slåingen så sier han at det er meg som slår og at han skal si ifra til politiet osv. Vi lærte en teknikk på ABUP om å holde ham fast dersom det ble for ille, men dette trengs ikke gjøres særlig ofte nå, kanskje bare hver mnd, eller annenhver. Det er så trist, for han er en fin gutt som har så mye godt i seg, men han er så sterk nå (14) og jeg er redd for fremtiden💔 Anonymkode: a8fdc...150 Si fra til noen. Du trenger hjelp. Og det gjør han også. Om du ikke sier fra så dere kan få mer hjelp er jo at han blir en voksen som slår. Det er verdt å kjempe for at han ikke skal bli det. Anonymkode: 07d4c...a11 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #12 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sønnen min har vært en «slåer» siden han startet på skolen og det er noe både vi foreldre, skolen og ABUP har jobbet med. Han har blitt bedre, men slår meg innimellom fremdeles, og nå er han så sterk at jeg blir både gul og blå. Jeg syntes dette er så forferdelig at jeg ikke tør å si det til noen lengre. Faren (eksmann) har alltid lagt skylden på ting på meg, så regner ikke med noen forståelse der. Nå er hverdagen slik at jeg prøver å tilpasse dagene mest mulig så han ikke skal bli sint, for da kan det plutselig smelle. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for så fort jeg snakker med sønnen min om slåingen så sier han at det er meg som slår og at han skal si ifra til politiet osv. Vi lærte en teknikk på ABUP om å holde ham fast dersom det ble for ille, men dette trengs ikke gjøres særlig ofte nå, kanskje bare hver mnd, eller annenhver. Det er så trist, for han er en fin gutt som har så mye godt i seg, men han er så sterk nå (14) og jeg er redd for fremtiden💔 Anonymkode: a8fdc...150 Jeg ville ikke brydd meg om hans trusler, men kontaktet barnevernet, ABUP, PPT og/eller FVK og bedt om hjelp. Etter at du har etablert kontakt, så forklar gutten din hva du har gjort, hva som er avtalt og hva du ønsker å oppnå med dette. Hvis han truer med å gå til politiet for å anmelde deg, så bør vel kanskje responsen din være å spørre hva han håper å oppnå med det? Hvis det går ut over sikkerheten din at han bor hjemme, så får vi håpe at barnevernet overfører ham til et ungdomshjem. Jeg kjenner til en suksesshistorie med et slikt tilfelle, vedkommende gikk fra å være helt utav kontroll som tenåring til i dag å være rolig og snill familiefar. Lykke til❤️ Anonymkode: 0893d...6f5 10
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #13 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Sønnen min har vært en «slåer» siden han startet på skolen og det er noe både vi foreldre, skolen og ABUP har jobbet med. Han har blitt bedre, men slår meg innimellom fremdeles, og nå er han så sterk at jeg blir både gul og blå. Jeg syntes dette er så forferdelig at jeg ikke tør å si det til noen lengre. Faren (eksmann) har alltid lagt skylden på ting på meg, så regner ikke med noen forståelse der. Nå er hverdagen slik at jeg prøver å tilpasse dagene mest mulig så han ikke skal bli sint, for da kan det plutselig smelle. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for så fort jeg snakker med sønnen min om slåingen så sier han at det er meg som slår og at han skal si ifra til politiet osv. Vi lærte en teknikk på ABUP om å holde ham fast dersom det ble for ille, men dette trengs ikke gjøres særlig ofte nå, kanskje bare hver mnd, eller annenhver. Det er så trist, for han er en fin gutt som har så mye godt i seg, men han er så sterk nå (14) og jeg er redd for fremtiden💔 Anonymkode: a8fdc...150 Kan du be om hjelp fra barneverntjenesten? ❤️ Anonymkode: a2fbe...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #14 Skrevet 24. januar 2023 Hvorfor fikk du ikke hjelp da dette startet? Du skriver han har slått siden han startet skolen. Hvorfor har dette fått holde på så lenge? Slår han andre også? Å være 14 år og slå moren sin er veldig, veldig alvorlig. Det er en skjevutvikling her som skulle blitt håndtert da det startet. Anonymkode: 4a9b1...555 9 4
Lorieen Skrevet 24. januar 2023 #15 Skrevet 24. januar 2023 Barnevernet. Nå. Og politianmeld. Hardt å gjøre mot sitt eget barn, ja, men han må lære. Jo før, jo heller! Du gjør ham ingen tjeneste ved å holde dette skjult, tvert imot! 11 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #16 Skrevet 24. januar 2023 Sender deg bare 💓 styrke Anonymkode: 70de2...7dd 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #17 Skrevet 24. januar 2023 Lorieen skrev (1 minutt siden): Barnevernet. Nå. Og politianmeld. Hardt å gjøre mot sitt eget barn, ja, men han må lære. Jo før, jo heller! Du gjør ham ingen tjeneste ved å holde dette skjult, tvert imot! Enig så ikke han begynner å jobbe med barn/omsorg. Anonymkode: 70de2...7dd 2
Reign Skrevet 24. januar 2023 #18 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Sønnen min har vært en «slåer» siden han startet på skolen og det er noe både vi foreldre, skolen og ABUP har jobbet med. Han har blitt bedre, men slår meg innimellom fremdeles, og nå er han så sterk at jeg blir både gul og blå. Jeg syntes dette er så forferdelig at jeg ikke tør å si det til noen lengre. Faren (eksmann) har alltid lagt skylden på ting på meg, så regner ikke med noen forståelse der. Nå er hverdagen slik at jeg prøver å tilpasse dagene mest mulig så han ikke skal bli sint, for da kan det plutselig smelle. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for så fort jeg snakker med sønnen min om slåingen så sier han at det er meg som slår og at han skal si ifra til politiet osv. Vi lærte en teknikk på ABUP om å holde ham fast dersom det ble for ille, men dette trengs ikke gjøres særlig ofte nå, kanskje bare hver mnd, eller annenhver. Det er så trist, for han er en fin gutt som har så mye godt i seg, men han er så sterk nå (14) og jeg er redd for fremtiden💔 Anonymkode: a8fdc...150 Altså, denne gutten må jo ha mer hjelp. Du er med på å skape et livsfarlig menneske om dere ikke får mer hjelp! 13 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #19 Skrevet 24. januar 2023 Lorieen skrev (Akkurat nå): Barnevernet. Nå. Og politianmeld. Hardt å gjøre mot sitt eget barn, ja, men han må lære. Jo før, jo heller! Du gjør ham ingen tjeneste ved å holde dette skjult, tvert imot! Ingen vits å politianmelde 14-åringen siden han er under den kriminelle lavalder. Som 14-åring er dette en barnevernssak og ikke en straffesak. Anonymkode: 0893d...6f5 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #20 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Sønnen min har vært en «slåer» siden han startet på skolen og det er noe både vi foreldre, skolen og ABUP har jobbet med. Han har blitt bedre, men slår meg innimellom fremdeles, og nå er han så sterk at jeg blir både gul og blå. Jeg syntes dette er så forferdelig at jeg ikke tør å si det til noen lengre. Faren (eksmann) har alltid lagt skylden på ting på meg, så regner ikke med noen forståelse der. Nå er hverdagen slik at jeg prøver å tilpasse dagene mest mulig så han ikke skal bli sint, for da kan det plutselig smelle. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for så fort jeg snakker med sønnen min om slåingen så sier han at det er meg som slår og at han skal si ifra til politiet osv. Vi lærte en teknikk på ABUP om å holde ham fast dersom det ble for ille, men dette trengs ikke gjøres særlig ofte nå, kanskje bare hver mnd, eller annenhver. Det er så trist, for han er en fin gutt som har så mye godt i seg, men han er så sterk nå (14) og jeg er redd for fremtiden💔 Anonymkode: a8fdc...150 Han kommer til å slå alle fremtidige kjærester og eventuelle barn om du lar han fortsette slik som han gjør nå. Han blir en mishandler. Du må ta tak. Anonymkode: 2f636...0f3 17 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå