AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Hvis dere er ute blant folk, i ei gate eller et kjøpesenter. Hvordan føles det fysisk å få et anfall og hva gjør dere? Anonymkode: c650c...52a
Queen94 Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Jeg merker hjertebank, ting begynner å gå rundt, hodesnurrer, jeg ser ikke helt tydelig, føler jeg kommer til å dø, blir vanskelig å puste. Blir i tillegg helt svett og varm.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Queen94 skrev (Akkurat nå): Jeg merker hjertebank, ting begynner å gå rundt, hodesnurrer, jeg ser ikke helt tydelig, føler jeg kommer til å dø, blir vanskelig å puste. Blir i tillegg helt svett og varm. Stivner du helt også? At det blir vanskelig å gå? Og får du panikk av folks blikk og prøver komme deg vekk fra folk? Har det hendt at du bare blir stående og ikke klarer bevege deg? Anonymkode: c650c...52a
Queen94 Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stivner du helt også? At det blir vanskelig å gå? Og får du panikk av folks blikk og prøver komme deg vekk fra folk? Har det hendt at du bare blir stående og ikke klarer bevege deg? Anonymkode: c650c...52a Jeg blir der jeg er. Fordi jeg klarer ikke å ha kontroll på kroppen, så som regel stivner jeg! Alt snurrer jo og jeg ser uklart.
Queen94 Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stivner du helt også? At det blir vanskelig å gå? Og får du panikk av folks blikk og prøver komme deg vekk fra folk? Har det hendt at du bare blir stående og ikke klarer bevege deg? Anonymkode: c650c...52a Når det kommer til folk så merker jeg ikke andre, føler bare at jeg mister meg selv så alle andre er helt urelevante der og da.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 Stivner helt til. Hjertebank, kvalm, svetter, får ikke puste. Føles ut som jeg skal dø Anonymkode: eeb50...59e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 Hjertebank, trangt å puste, svimmel, kan ikke snakke. Stivner ikke, blir mer som kokt spagetti. Om folk er rundt meg eller ikke spiller ingen rolle, verken før, underveis eller etter. Anonymkode: 38e86...598
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hjertebank, trangt å puste, svimmel, kan ikke snakke. Stivner ikke, blir mer som kokt spagetti. Om folk er rundt meg eller ikke spiller ingen rolle, verken før, underveis eller etter. Anonymkode: 38e86...598 Hvor lenge varer det ca? Høres utrolig tøft ut Anonymkode: c650c...52a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 Som oftest er jeg overbevist om at jeg får hjerteinfarkt eller hjerneslag. Uvirkelighetsfølelse, tror at jeg holder på å dø. Anonymkode: 918ea...62f
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #10 Skrevet 24. januar 2023 Det kommer jo helt an på hvorfor du har angst, hva slags diagnose og hva som ligger bak. Angst er forskjellig fra person til person og ingen symptomer er rett eller galt. De endrer seg også, du er ikke stuck med de samme symptomene år etter år. Selv om at noen kan bli værende i mange år, så vil mange symptomer komme og gå. Jeg har alvorlig angst og har sjeldne symptomer og plager som de fleste aldri vil oppleve. Mitt hovedproblem er Kompleks PTSD og panikkangst, så da er mine angstanfall noe helt annet enn hva en med fobisk angst opplever. Men jeg har to moduser og da er symptomene som følgende; Nummen, kald, dissosiering, derealisasjon og depersonalisering og stivner til. Fremstår som rolig og fjern, men egentlig så er det det at jeg mister kontakten med meg selv og omverden. Får symptomer som hyperventilering/pusteproblemer, hjertebank, skjelving, svimmelhet, kvalme, øresus, tåkesyn anspenthet i kroppen og spesielt i kjeven i tillegg. Panikk, ekstrem fysisk og psykisk uro og stress (tåkesyn, anspenthet m.m blir forsterket), hallusinasjoner, synsforstyrrelser, dissosiering, derealisasjon og depersonalisering, mister stemmen av anspenthet og hyperventilering/pusteproblemer. Jeg er i en av de to modusene konstant, men så kommer de i anfall i form av angstanfall på toppen av den litt mer håndterlige varianten som alltid er tilstede. Nevner ikke panikkanfall her nå, for det er noe annet. Anonymkode: c3729...ca9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå