AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Del Skrevet 24. januar 2023 Er det flere som har opplevd det? Jeg har en Renault Zoe som lader med type 2-kontakt. Litt etter jul skulle vi til Oslo, og ble jo glad da jeg fant flere ledige ladestasjoner og gateparkering samtidig. Type 2. Koblet til ladekabelen og holdt ladebrikken inntil rett sted. Men, beskjeden son kom opp i bilen var gang på gang "not possible to charge battery." Prøvde tre ulike ladestasjoner, koblet på og av ladekabelen flere ganger. Det gikk ikke. Dere som bor i Oslo eller er der ofte, med samme type bil som meg, er dette et vanlig problem? Er det ikke mulig å lade denne bilen på disse ladestasjonene? Vi endte opp med å måtte finne en annen, ikke-offentlig ladestasjon hvor det gikk fint å lade bilen. Anonymkode: 51048...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 26. januar 2023 #2 Del Skrevet 26. januar 2023 Zoe er fransk, og har et litt rart ladesystem som ikke takler det norske 230V IT-nettverket. Du må finne en ladestolpe som har 400V TN. Litt usikker på hvordan det tekniske er på ladestolpene i Oslo. Det kan også hende at du var uheldig og at det var teknisk feil på ladesystemet, eller at ladebrikken ikke er støttet? Prøvde du appen? Alternativt må du ta med ladebøtta... Den gjør at man kan lade på IT-nett 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #3 Del Skrevet 28. januar 2023 newman01 skrev (På 26.1.2023 den 12.10): Zoe er fransk, og har et litt rart ladesystem som ikke takler det norske 230V IT-nettverket. Du må finne en ladestolpe som har 400V TN. Litt usikker på hvordan det tekniske er på ladestolpene i Oslo. Det kan også hende at du var uheldig og at det var teknisk feil på ladesystemet, eller at ladebrikken ikke er støttet? Prøvde du appen? Alternativt må du ta med ladebøtta... Den gjør at man kan lade på IT-nett Det var en type 2-ladestasjon, og kom også opp i appen jeg bruker. Prøvde å aktivere både med brikke og i appen, men gikk ikke. Som sagt fungerte det på en annen ladestasjon av samme type men som ikke var kommunal. Anonymkode: 51048...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #4 Del Skrevet 28. januar 2023 Vet ikke med Zoe, jeg har e-up. Jeg har hatt en god del trøbbel med ulike ladestasjoner. Like ved meg er det to hurtigladere. Den ene funker fint, den andre kutter lading etter noen minutter. Ved ett kjøpesenter er det 6 ladere, kun to av dem får kontakt med bilen min. Alle er fra samme leverandør, og fungerer for andre. Anonymkode: abb7d...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå