AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Hva skjer om en alkoholiker må gå nærmere to døgn uten alkohol? Regner med det vil oppstå noen abstinenser, men kan det være farlig for kroppen? Anonymkode: 8ad53...2c1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Veldig individuelt. Noen kan få delirium, kramper og andre livstruende tilstander etter 3 dager, andre klarer seg fint. Jeg er alkoholiker og har ennå ikke opplevd delirium når jeg tar pause. Alkoholikere skal ha medisinsk tilsyn når de avruses, ellers kan det gå galt. Anonymkode: 6485a...7af 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva skjer om en alkoholiker må gå nærmere to døgn uten alkohol? Regner med det vil oppstå noen abstinenser, men kan det være farlig for kroppen? Anonymkode: 8ad53...2c1 Helt avhengig av hvor alkoholisert vedkommende er. Alkohol er et såppas farlig rusmiddel at man kan dø av å slutte brått, men da skal man også være veldig avhengig. Som med en del andre rusmidler, og medisiner, så er det tryggest å trappe ned gradvis, og mye mindre ubehagelig da det reduserer abstinenser mye Anonymkode: d777c...7b6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 Det er farlig for de som drikker mye, ja. Anonymkode: 5db47...1b3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Takk til dere som har svart. Hvordan defineres egentlig mye? Anonymkode: 8ad53...2c1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk til dere som har svart. Hvordan defineres egentlig mye? Anonymkode: 8ad53...2c1 Jeg er ingen fagperson her, men har slitt med alkohol før, og på det verste var det 0.7L vodka på kvelden ca 5 dager i uka, da merket jeg abstinenser de dagene jeg ikke drakk, skjelving, smerter i muskler, og forferdelige mareritt og hallusinasjoner på natten, men var nok et godt stykke unna å være dødelig, jeg hadde jo perioder innimellom hvor det gikk dager uten alkohol. Noen som vet mer om dette må gjerne rette på meg, men jeg tror det skal veldig store mengder daglig, i lang tid før det potensielt er dødelig å slutte, eksakt vet jeg ikke, kan bare snakke ut ifra min erfaring Anonymkode: d777c...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ingen fagperson her, men har slitt med alkohol før, og på det verste var det 0.7L vodka på kvelden ca 5 dager i uka, da merket jeg abstinenser de dagene jeg ikke drakk, skjelving, smerter i muskler, og forferdelige mareritt og hallusinasjoner på natten, men var nok et godt stykke unna å være dødelig, jeg hadde jo perioder innimellom hvor det gikk dager uten alkohol. Noen som vet mer om dette må gjerne rette på meg, men jeg tror det skal veldig store mengder daglig, i lang tid før det potensielt er dødelig å slutte, eksakt vet jeg ikke, kan bare snakke ut ifra min erfaring Anonymkode: d777c...7b6 Takk for at du deler, håper du har det greit nå. Anonymkode: 8ad53...2c1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 Tidligere drakk jeg så og si hver dag over mange år,men fikk aldri hverken abstinenser eller noe annet fysisk da jeg bestemte meg for at 1 gang pr mnd fikk være nok. Anonymkode: c5d5b...8b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå