AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Jeg er ikke spesielt gammel, men har allerede begynt å se antydninger til ørsmå rynker og kanskje litt søkk under øynene. Savner det ungdommelige utseende mitt når jeg var ca 18 år 😢 går foreløpig greit. Men vet jo at det forfaller litt for hvert år som går 😩 orker ikke å tenke på hvordan det blir når jeg nærmer 40 liksom. Man kan jo selvfølgelig gjøre mange tiltak for å bevare utseende lengst mulig, men før eller siden vil jo alderen innhente alle. Hvordan takler dere dette? Hvordan forsoner man seg med å bli eldre når den tiden kommer? Vil ikke bli en "gammel grå mus" 😓 kanskje er overfladisk ting å ha angst for, men sånn er det bare 😖 Anonymkode: 271a0...3fd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Å når mener du at man er eldre? Anonymkode: aad80...430
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Jeg har aldri tenkt på at jeg må forsone meg med eller takle å bli eldre 🤔 Endret 24. januar 2023 av Anonym Brukar0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å når mener du at man er eldre? Anonymkode: aad80...430 Vet ikke helt. Det varierer jo veldig fra personen til person. Noen ser gammelt ut før de fyller 40, mens andre holder seg mye lenger (kanskje til 50) . Når jeg skriver eldre mener jeg jo ikke pensjonist-gammel, men at man har forfalt betraktelig siden ungdomstiden. Ingen jeg kjenner mellom 40-50 år har glatt og rynkefri hud. Anonymkode: 271a0...3fd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Jeg er 48 og har ikke en eneste rynke i ansiktet, har heller ikke stelt huden spesielt bra. Men, jeg ser sliten ut pga huden har seget ganske mye. Ser det spesielt under haka, langs kjeven og under øynene. Det er ikke så mye å få gjort med, er sånn det er å bli eldre og en kontinuerlig prosess. Anonymkode: 64f19...18e 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 Jeg syntes det var vanskeligere å passere 30 enn å bli 40. Jeg kjøpte meg dyre rynkekremer før jeg ble 30. Jeg hadde ikke rynker da. Skjedde noen endringer noen år etter. Da jeg ble 40 aksepterte jeg mer at jeg ser voksen ut og jeg har egentlig ikke behov for å se ut som jeg er yngre enn jeg er. Anonymkode: 53ffc...e17 4 1
Badebuksa2.0 Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er ikke spesielt gammel, men har allerede begynt å se antydninger til ørsmå rynker og kanskje litt søkk under øynene. Savner det ungdommelige utseende mitt når jeg var ca 18 år 😢 går foreløpig greit. Men vet jo at det forfaller litt for hvert år som går 😩 orker ikke å tenke på hvordan det blir når jeg nærmer 40 liksom. Man kan jo selvfølgelig gjøre mange tiltak for å bevare utseende lengst mulig, men før eller siden vil jo alderen innhente alle. Hvordan takler dere dette? Hvordan forsoner man seg med å bli eldre når den tiden kommer? Vil ikke bli en "gammel grå mus" 😓 kanskje er overfladisk ting å ha angst for, men sånn er det bare 😖 Anonymkode: 271a0...3fd Jeg er over 30 og redd for å bli gammel. Ifølge mitt yngre jeg, så er jeg allerede gammel. Haha. Men man må nesten bare akseptere det. Det er sånn livet er. 2
blåbærpai Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 "Spesielt gammel" ville jeg kanskje brukt om noen som hadde bikka 90 eller 100 år. Jeg blir 34 i år og ser jeg ikke er 23 lengre jah🤣 Men det går helt fint. Jeg kan mye, jeg har en god jobb, fin familie, kjekke hobbyer og kjære venner. Jeg tar vare på meg selv og kroppen min med fysisk aktivitet som styrketrening og turer i skogen. En god natt søvn og litt sminke gjør at jeg føler meg freshere, så klart. Så får nå bare åra komme da. Lite jeg kan gjøre for å stoppe tiden. Men jeg har tenkt å nyte både den og meg selv mens vi går 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet ikke helt. Det varierer jo veldig fra personen til person. Noen ser gammelt ut før de fyller 40, mens andre holder seg mye lenger (kanskje til 50) . Når jeg skriver eldre mener jeg jo ikke pensjonist-gammel, men at man har forfalt betraktelig siden ungdomstiden. Ingen jeg kjenner mellom 40-50 år har glatt og rynkefri hud. Anonymkode: 271a0...3fd Jeg tenker at som regel skjer det en modningsprossess mentalt, ofte går den kanskje hånd i hånd med den kroppslige utviklingen, andre ganger må man kanskje jobbe med seg selv litt mer. Din verdi som menneske ligger ikke i ditt utseende. Hva annet har du ved deg som gjør deg flott, sterk og god? Jeg kjenner heller ingen mellom 40 og 50 som har glatt og rynkefri hud, men jeg kjenner heller ingen som bryr seg. Det er en naturlig prosess og det er ingen poeng i å henge seg opp i det. Aner ikke hva du kan gjøre for å endre din frykt, men å realitetsorientere seg og innse at det er livets gang, ville jo vært det letteste. Med modenhet og utvikling, kommer ofte trygghet og selvtillit. Jeg har aldri følt meg bedre, friere, tryggere eller flottere enn nå. Er 40 år. Slik er det for de fleste jeg kjenner også... Anonymkode: c3475...40f 3 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #10 Skrevet 24. januar 2023 Skjønner ikke problemstillingen. Det føles rart å være nærmere siste enn første dag i arbeidslivet. Og man må planlegge litt ut fra det. Men at utseendet endrer seg har jeg ikke brukt en kalori på. Har ikke tenkt å bruke en kalori heller. Hva er vel vitsen med å nedsnakke seg selv? Anonymkode: 11368...45f 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #11 Skrevet 24. januar 2023 Å bli eldre er slettes ingen selvfølge, så jeg er takknemlig for god helse og et godt liv. Anonymkode: ce82d...249 6 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #12 Skrevet 24. januar 2023 Alderen sitter litt i hodet. Man kan føle seg ung, men så er ikke kroppen helt enig ellers. Anonymkode: 4cd8e...5e5 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #13 Skrevet 24. januar 2023 Jeg mistet en venninne til kreft som 28 åring, en som 38 åring og nå er en på 33 full av kreft. Det er ingen selvfølge å få lov til å bli gammel. Jeg er takknemlig for hvert år og hver rynke jeg får. Anonymkode: 0c9c3...752 5 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #14 Skrevet 24. januar 2023 Jeg er 40 år, og har aldri følt meg penere enn nå. Har litt rynker, men det er bare fint, og tegn på at man har levd en stund. Synes på mange måter det er godt å bli eldre. Anonymkode: aaa4d...aa0 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #15 Skrevet 24. januar 2023 I hodet er det bare en fordel å bli eldre, så det at kroppen ikke er like spenstig lenger, synes jeg er en liten pris å betale. Jeg er fremdeles leken med et godt humør, og kroppen fungerer til det jeg trenger den til. Litt grått hår og rynker er tydeligvis ikke nok til å skremme bort menn som liker latter, godt humør, en interessant samtalepartner og en dame som er trygg på seg selv både i og utenfor senga😄 K40 Anonymkode: b82a1...8b1 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #16 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker at som regel skjer det en modningsprossess mentalt, ofte går den kanskje hånd i hånd med den kroppslige utviklingen, andre ganger må man kanskje jobbe med seg selv litt mer. Din verdi som menneske ligger ikke i ditt utseende. Hva annet har du ved deg som gjør deg flott, sterk og god? Jeg kjenner heller ingen mellom 40 og 50 som har glatt og rynkefri hud, men jeg kjenner heller ingen som bryr seg. Det er en naturlig prosess og det er ingen poeng i å henge seg opp i det. Aner ikke hva du kan gjøre for å endre din frykt, men å realitetsorientere seg og innse at det er livets gang, ville jo vært det letteste. Med modenhet og utvikling, kommer ofte trygghet og selvtillit. Jeg har aldri følt meg bedre, friere, tryggere eller flottere enn nå. Er 40 år. Slik er det for de fleste jeg kjenner også... Anonymkode: c3475...40f Min verdi som menneske ligger kanskje ikke i utseende. Men min verdi i for eksempel datingmarkedet faller jo betraktelig med årene vil jeg tro. Tror også at jeg kommer til å bli redd for å bli dumpet til fordel for en yngre jente. Har vel ikke gått helt opp for meg før nå at jeg blir eldre og eldre sånn på ordentlig 😢 tungt å innse at de første aldringstegnene så smått har begynt å komme. Anonymkode: 271a0...3fd
norw Skrevet 24. januar 2023 #17 Skrevet 24. januar 2023 Unngå soling, rynke med panna, mye sminke er sikkert ikke bra, få nok søvn, drikk nok vann, ikke stress for mye. Se hvor fort Obama ble grå etter at han ble president. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #18 Skrevet 24. januar 2023 Finnes ikke noe mer patetisk enn folk som krampaktig gjør hva som helst for å virke ungdommelig. Slike "gjett hvor gammel jeg er" i kort skjørt sent på kvelden på byen. Med alder kommer modenhet, trygghet og god selvfølelse og da er rynker og omfordeling av kroppsfett helt uten betydning. Det kommer av seg selv og at det ofte kommer sammen med god råd, er heller ingen ulempe. Ja, jeg vet det ikke gjelder absolutt alle, men likevel de fleste. Derfor trenger vi ingen forsoning, vi er bare himla tilfredse. Anonymkode: 2c107...392 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #19 Skrevet 24. januar 2023 Gjøre noe annet enn å sitte å glo seg ihjel på seg selv i speilet! Anonymkode: af9a3...34d 1
tussi680 Skrevet 24. januar 2023 #20 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alderen sitter litt i hodet. Man kan føle seg ung, men så er ikke kroppen helt enig ellers. Anonymkode: 4cd8e...5e5 Skriver under på denne, for det er sant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå