AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Del Skrevet 24. januar 2023 Jeg har tatt allergitest noen ganger i mitt voksne liv og har først nå direkte sett resultatene. Tidligere har lege bare sagt om det er positivt eller negativt. På den ene testen for over 10 år siden hadde jeg over 0.35 (blodprøve) på flere ting, blant annet "hund, flass" som da var på >100. Dette tallet er i dag på 7.6. Det jeg lurer på er om man er mer alvorlig allergisk jo høyere tallet er og om man potensielt kan dø av allergi når tallet er på >100. Det andre jeg lurer på er om det er normalt at det varierer så mye. Jeg hadde tatt allergimedisiner på den siste prøven og husker dessverre ikke om jeg tok medisiner i forkant av prøven for over 10 år siden. Kan medisinen påvirke? Beklager alle spørsmålene, men legene har aldri tid til å forklare ting så da forsøker jeg her. Anonymkode: 16de8...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Del Skrevet 24. januar 2023 https://www.lhl.no/lhl-astma-og-allergi/allergi/allergitester-og-diagnose/ Kort fortalt; nei testene påvirkes ikke av allergi medisin, tallene sier liten uten å se på det totale bilde med symptomer. Ring legekontoret så kan de forklare. Anonymkode: 924f7...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Dytt Anonymkode: 79423...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 24.1.2023 den 12.16): Jeg har tatt allergitest noen ganger i mitt voksne liv og har først nå direkte sett resultatene. Tidligere har lege bare sagt om det er positivt eller negativt. På den ene testen for over 10 år siden hadde jeg over 0.35 (blodprøve) på flere ting, blant annet "hund, flass" som da var på >100. Dette tallet er i dag på 7.6. Det jeg lurer på er om man er mer alvorlig allergisk jo høyere tallet er og om man potensielt kan dø av allergi når tallet er på >100. Det andre jeg lurer på er om det er normalt at det varierer så mye. Jeg hadde tatt allergimedisiner på den siste prøven og husker dessverre ikke om jeg tok medisiner i forkant av prøven for over 10 år siden. Kan medisinen påvirke? Beklager alle spørsmålene, men legene har aldri tid til å forklare ting så da forsøker jeg her. Anonymkode: 16de8...cbb At en allergitest kommer tilbake med høye eller lave tall betyr ikke at du er allergisk. Tallene betyr heller ikke mer eller mindre allergisk. Anonymkode: ebb4f...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå