AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Jeg er forkjøla, har tatt covid test, negativ. Har vondt i hode, tatt i bihulene, ekstremt vondt for å puste og hoste da det er sårt helt ned til lungene. Får hosteanfall hvis jeg prater. Jeg mistenker en lungebetennelse eller noe lignende. Men hva skal til for at jeg får lov til å dra til legevakten. Føler de er så strenge og selektive på hvem som "kommer inn". Har hatt disse plagene nå i fire dager. Er det for tidlig? Tenker hjelp av noe penicillin hvis det er betennelse. Anonymkode: 05c98...bf1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Du skal til fastlegen. Anonymkode: 96cb3...95c 7 1
Badebuksa2.0 Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Ekstremt vondt for å puste, som i at du er helt tett? Og med smerter? Jeg har vært sånn mange ganger. Maaaange ganger. Trengte aldri lege. Men har du 40 i feber liksom, bør du kanskje sjekke om det er bakterier
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er forkjøla, har tatt covid test, negativ. Har vondt i hode, tatt i bihulene, ekstremt vondt for å puste og hoste da det er sårt helt ned til lungene. Får hosteanfall hvis jeg prater. Jeg mistenker en lungebetennelse eller noe lignende. Men hva skal til for at jeg får lov til å dra til legevakten. Føler de er så strenge og selektive på hvem som "kommer inn". Har hatt disse plagene nå i fire dager. Er det for tidlig? Tenker hjelp av noe penicillin hvis det er betennelse. Anonymkode: 05c98...bf1 Men hvorfor drar du ikke til fastlegen? Da slipper du å vente i timevis. Ring kontoret idet de åpner, så får du akuttime. Anonymkode: 4b135...ed2 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Har hatt det likedan. Har vært dårlig i over en uke. Var på legevakten med sønnen forige helg og fikk beskjed om at det var nok influensa og at den var fryktelig ille i år. Ville tatt kontakt med legekontoret. Anonymkode: f1f0c...343
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 Med mindre du har høy feber så er det ingen grunn til å dra til lege, du kan bare se det an hjemme, drikke, slapp av, ta parecet og hostesaft og vente på at det gir seg. Anonymkode: de93b...469 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 Så folk med slike symptomer for lov til å møte opp på fastelegekontoret? . Er hos fastlege typ en gang hvert 3. år, så er ikke helt dreven. /TS Anonymkode: 05c98...bf1
Badebuksa2.0 Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så folk med slike symptomer for lov til å møte opp på fastelegekontoret? . Er hos fastlege typ en gang hvert 3. år, så er ikke helt dreven. /TS Anonymkode: 05c98...bf1 Ja? Får lov? Lever vi i en politistat eller hva
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 I ukedager ring fastlegen og spør om du kan gå til kontoret. Eventuelt med munnbind. I helgedager ringer du legevakta og spør. Anonymkode: 04f36...72c 3
Badebuksa2.0 Skrevet 24. januar 2023 #10 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I ukedager ring fastlegen og spør om du kan gå til kontoret. Eventuelt med munnbind. I helgedager ringer du legevakta og spør. Anonymkode: 04f36...72c Hvis man ikke får puste, er vel ikke munnbind det smarteste.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #11 Skrevet 24. januar 2023 Badebuksa2.0 skrev (Akkurat nå): Hvis man ikke får puste, er vel ikke munnbind det smarteste. Hvis man ikke får puste må man ringe 113. Det er ikke det ts beskriver. Anonymkode: 96cb3...95c 4
Badebuksa2.0 Skrevet 24. januar 2023 #12 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man ikke får puste må man ringe 113. Det er ikke det ts beskriver. Anonymkode: 96cb3...95c Vondt for å puste, står det.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #13 Skrevet 24. januar 2023 Badebuksa2.0 skrev (8 minutter siden): Vondt for å puste, står det. Nettopp. Da kan man bruke munnbind. Anonymkode: 96cb3...95c 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #14 Skrevet 24. januar 2023 Høres ut som bronkitt, får det hver gang jeg får influensa pga astma. Med mindre du er i veldig dårlig forfattning som "frisk", så får du sannsynligvis beskjed om å vente til det går over av seg selv. Ring legekontoret å hør, drikk masse vann og evt hør hvilken hostesaft som kan hjelpe. Til deg som tror man kvæles av munnbind, det skal ekstremt mye til før et munnbind er til hinder for pust. Selv gikk jeg hele pandemien med det i et fysisk yrke, med halv dårlig astma og det skapte null problem. Kan dåg se at det kan ha en psykisk effekt av å "kvæles" men reint logisk nei. Anonymkode: c6a9d...371
Honey Dew Skrevet 24. januar 2023 #15 Skrevet 24. januar 2023 Du får en akuttime hos fastlegen din. Dette er ikke noe for legevakten. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #16 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så folk med slike symptomer for lov til å møte opp på fastelegekontoret? . Er hos fastlege typ en gang hvert 3. år, så er ikke helt dreven. /TS Anonymkode: 05c98...bf1 Men på legevakta er det greit mener du? Selvsagt sløser du ikke bort tiden til de på legevakta når du har fastlege Anonymkode: 9f187...a46 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #17 Skrevet 24. januar 2023 Med mindre du blir plutselig mye verre i kveld, ringer du fastlegen når de åpner i morgen. Anonymkode: 01f27...d22
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #18 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er forkjøla, har tatt covid test, negativ. Har vondt i hode, tatt i bihulene, ekstremt vondt for å puste og hoste da det er sårt helt ned til lungene. Får hosteanfall hvis jeg prater. Jeg mistenker en lungebetennelse eller noe lignende. Men hva skal til for at jeg får lov til å dra til legevakten. Føler de er så strenge og selektive på hvem som "kommer inn". Har hatt disse plagene nå i fire dager. Er det for tidlig? Tenker hjelp av noe penicillin hvis det er betennelse. Anonymkode: 05c98...bf1 De er strenge og selektive fordi de SKAL være det. Tenk hvor mange som har ressurser fra legevakta uten å trenge det. Anbefaler deg å vente til i morgen og dra til fastlegen, så lenge du ikke har feber. Hvorfor dro du ikke i dag? Anonymkode: 49af6...3ba 2
Mezzosoprena Skrevet 24. januar 2023 #19 Skrevet 24. januar 2023 Dette er ikke legevaktmat - ring fastlegekontroret i morgen tidlig og få deg en akutt-time. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå