AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Har en på 10 mnd som bruker str 80 i inneklær, men i uteklær så er det stort sett str 74 som passer. Har dere det slik også? Babyen er 10,5 kg og 72 cm, deres? Anonymkode: ae25e...7c0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Kommer helt an på hvor smal barnet er. Eldste var lang og bred så gikk to strl minst over alderen på alt. Yngste var smalere og hadde en størrelse mindre i ytterklær fordi de alltid var så vide så det var mye å gå på i armene. Anonymkode: b0754...847
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Kommer vel an på klesmerket Anonymkode: 650a1...64d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 Mange dresser har voksetillegg, f.eks reima og kan derfor oppleves større. Anonymkode: 454cf...166
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 12 måneder. Bruker alt fra 62 til 74 i bukser (62 i bredden og 80 i lengden, strengt tatt) og 74-80 i bodyer. 7,5 kg og 78 cm. Kjøpte yttertøy i 74 fordi det var det minste vi fant, men skulle nok hatt 68. Synes størrelsene på yttertøy varierer mer mellom merkene enn på innertøy. Eksempel: Reima-dressen i 74 er litt stor både i lengde og bredde med ulldress under, men ikke så stor at han blir kald. Han går ikke, så det gjør ikke noe at det blir litt stort heller. Stakkaren ser ut som en sel som loffer rundt når han kryper i snøen, haha. Wheat-dressen i 74 håper jeg vi ikke trenger å finne frem i løpet av vinteren. Den er enorm. Prøvde å ta den utenpå Reima-dressen og det var fortsatt plass inni der. Anonymkode: f675d...146 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 Det vil komme an på både merket og kroppsfasongen til ungen. Vi har noe yttertøy som er samme størrelse som "Inneklær"; og noe yttertøy som er mindre i str. Anonymkode: f41c6...019
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 La meg bruke NameIt som eksempel, siden de fører både innetøy og yttertøy og er et merke jeg kjenner relativt godt til. Det er et merke som generelt har (i alle fall hadde da jeg hadde barn i aktuell alder) relativt smal passform i både innetøy og yttertøy. Yttertøy i str 74 er laget for å passe utenpå innetøy i str 74, og er dermed litt større i størrelsen. Så kommer det faktum at størrelsesangivelse ikke er standardisert. Ulike merker har ulik passform - og også ulik størrelse. Dette gjelder fra prematurstørrelser og opp til de største voksenstørrelsene med opptil flereXL. Damestørrelse 50 hos Zizzi (stor mote) er mye større enn 50 hos H&Ms stormoteavdeling. Også innad i merker, vil størrelsene avvike fra kolleksjon til kolleksjon ut fra design, passform og hvilken fabrikk i hvilken verdensdel klærne er produsert. Så ja, yttertøy er gjerne større enn innetøy i samme størrelse, men den største variabelen er merke, modell og produsent. Anonymkode: 239dc...482
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå